Siedmiomilionowa Skoda Octavia zjechała z linii produkcyjnej

Siedmiomilionowa Skoda Octavia zjechała z linii produkcyjnej22.02.2020
Siedmiomilionowa Skoda Octavia zjechała z linii produkcyjnej w głównej fabryce Skody w Mlada Boleslav. Początki historii modelu sięgają 1959 roku.

W połowie lat 90. powstała współczesna wersja pierwszej generacji modelu Octavia. Od tego czasu sukces modelu stał się fundamentem dla dalszego rozwoju marki, który trwa do dziś. W 2019 roku Skoda dostarczyła klientom 363 700 sztuk modelu Octavia i świętowała światową premierę najnowszej, czwartej generacji bestselleru.

- Octavia to serce naszej marki. Odnosząc sukcesy od połowy lat 90., znacząco przyczyniła się do przekształcenia Skody z lidera regionalnego w znaczącego producenta samochodów na arenie międzynarodowej, który ugruntował swoją pozycję jako producent masowy. Świętowanie siedmiu milionów wyprodukowanych modeli Octavia to wyjątkowe wydarzenie i doskonałe świadectwo fantastycznej pracy naszych kolegów z działu produkcji i logistyki – mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. produkcji i logistyki.
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Octavia zachwyca klientów już od 1959 roku. Zawdzięcza to charakterystycznej dla tego modelu przestronności i wykorzystaniu zaawansowanych technologii. W latach 60. XX wieku był to ósmy samochód w portfolio producenta, licząc od zakończenia II Wojny Światowej. Właśnie dlatego nadano mu nazwę Octavia, która pochodzi od łacińskiego słowa „octo” oznaczającego liczbę osiem. W ciągu 12 latSkoda wyprodukowała około 400 000 sztuk tego popularnego modelu.

Debiut bestsellera

Jesienią 1996 roku w Paryżu, podczas „Mondial de l’Automobile” Skoda zaprezentowała pierwszą generację współczesnej wersji modelu Octavia. Design i przestronność limuzyny odpowiadały na potrzeby konsumentów, co przełożyło się na dostarczenie aż 61 000 sztuk w rok po premierze. Rok później z linii produkcyjnej zjechało ponad 117 500 egzemplarzy, prawie dwa razy więcej niż w 1997 roku. Do 2010 roku na drogach zadebiutowało ogółem 1 440 000 egzemplarzy modelu Octavia pierwszej generacji.

Skoda Octavia
Skoda Octavia

OCTAVIA drugiej generacji rozpoczyna globalny wymiar produkcji

Druga generacja Skody Octavia została zaprezentowana publiczności w 2004 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Dzięki ponadczasowej elegancji i jeszcze większej przestrzeni we wnętrzu, samochód kontynuował historię sukcesu swojego poprzednika. Do jego popularności przyczynił się większy bagażnik i najnowsze technologie. Jeszcze bardziej poprawiono komfort jazdy, a bezpieczeństwo poprawiło wprowadzenie ABS oraz czterech poduszek powietrznych i nowych aktywnych zagłówków. Skoda wyprodukowała w sumie około 2 500 000 modeli Octavia drugiej generacji.

Produkcja drugiej generacji modelu Octavia odbywała się od 2005 roku również w fabryce Aurangabad w Indiach, a w 2007 roku wystartowała produkcja modeli na rynek chiński w Shanghai Volkswagen (obecnie SAIC Volkswagen Automotive Co. Ltd.). Od 2009 roku Octavia produkowana jest także w fabryce koncernu Volkswagen w Kaluga w Rosji.

Trzecia generacja modelu Octavia

Trzecia generacja bestsellera Skody zadebiutowała w 2012 roku. Pięć lat później producent kompleksowo zmodyfikował model i udoskonalił jego wizerunek. Wraz z wprowadzeniem mobilnych usług online Skoda Connect po raz pierwszy Octavia mogła zaoferować szereg zaawansowanych rozwiązań z obszaru connectivity. Na rynek trafiło około 2 600 000 modeli Octavia trzeciej generacji.

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Czwarta generacja modelu Octavia to awans o kilka poziomów

Czwarta generacja bestsellera zadebiutowała w listopadzie 2019 roku. Nowa Octavia jest większa i jeszcze bardziej przestronna od poprzedniej wersji. Ikona marki łączy emocjonalny design i nowoczesne technologie z funkcjonalnością znaną już z poprzednich wersji tego modelu. Auto zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa oraz nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne o zwiększonej wydajności.

Octavia niebawem dostępna będzie również z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) oraz jako tzw. miękka hybryda (mHEV). Aranżacja auta, imponujący design, poziom wykonania, jakość wykorzystanych materiałów czy zastosowanie najnowocześniejszych systemów asystujących pozwalają na pozycjonowanie go wśród aut klasy premium.

Źródło: Skoda