Pięć gwiazdek dla Roomstera

Pięć gwiazdek dla Roomstera10.01.2007
Najnowszy model Skody doskonale poradził sobie w testach zderzeniowych Euro NCAP, zdobywając maksymalną liczbę gwiazdek za ochronę pasażerów dorosłych. To pierwszy model Skody z najwyższą notą, co dobrze świadczy o rozwoju marki ...

Najnowszy model Skody doskonale poradził sobie w testach zderzeniowych Euro NCAP, zdobywając maksymalną liczbę gwiazdek za ochronę pasażerów dorosłych. To pierwszy model Skody z najwyższą notą, co dobrze świadczy o rozwoju marki, która dołączyła tym samym do elitarnego grona producentów najbezpieczniejszych samochodów na świecie.

Specjaliści z Euro NCAP - najbardziej uznanego w Europie programu oceny bezpieczeństwa nowych samochodów - przydzielili Skodę Roomster do kategorii małych aut typu MPV.

Pięć gwiazdek dla Roomstera 1 Oprócz najwyższej oceny za ochronę pasażerów dorosłych, Roomster otrzymał cztery gwiazdki za ochronę dzieci oraz dwie z czterech możliwych za ochronę pieszych. To bez wątpienia jeden z najlepszych wyników w tej klasie aut. M.in. tak samo oceniono w zeszłym roku Mercedesa-Benz klasy B. W ramach testów Skoda Roomster została poddana zderzeniu czołowemu przy prędkości 64 km/h oraz zderzeniom bocznym przy prędkości 50 km/h - w tym m.in. zderzeniu ze słupem, za które samochód otrzymał maksymalną liczbę punktów. Szczególnie w przypadku zderzenia ze słupem okazało się, że kierowca jest doskonale chroniony przez konstrukcję samochodu oraz systemy bezpieczeństwa.

Testy Euro NCAP są bardzo wymagające, w ramach europejskiego programu oceny nowych samochodów bardzo dokładnie bada się skutki jakie mogą wywołać zderzenia. Skoda Roomster wypadła dobrze zarówno jeśli chodzi o ryzyko obrażeń głowy (kierowca i pasażer przedniego siedzenia), jak i klatki piersiowej (pasażer przedniego siedzenia) oraz dolnych części nóg, stóp i kostek (kierowca i pasażer przedniego siedzenia). Również kontakt z poduszkami powietrznymi, a także integralność wnętrza samochodu po zderzeniu uznano za stabilny. Przemieszczenia kierownicy i pedałów w poszczególnych kierunkach nie nastąpiły lub były minimalne, co jest niezwykle ważne i chroni kierowcę m.in. przed obrażeniami klatki piersiowej oraz dolnych części nóg.

Skoda zawsze przywiązywała ogromną wagę do bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów. Testy specjalistów z Euro NCAP wykazały, że te wysiłki nie poszły na marne. Umieszczone w odpowiednich fotelikach manekiny dzieci w wieku 18 miesięcy i 3 lat dobrze zniosły zarówno zderzenie czołowe, jak i zderzenie boczne. Wszystkie oceniane elementy - m.in. ochrona głowy (w tym ruch głowy do przodu oraz jej przyspieszenie) oraz klatki piersiowej wypadły dobrze i są według Euro NCAP odpowiednio zabezpieczone.

Samochodem, który brał udział w testach była Skoda Roomster 1.2 HTP "Sport" z kierownicą po lewej stronie, z roku modelowego 2006. Auto było wyposażone w zakresie bezpieczeństwa m.in. w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera; boczne poduszki powietrzne; kurtyny powietrzne; pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa; ISOFIX i dodatkowe, górne mocowania fotelika dziecięcego na tylnych skrajnych fotelach; sygnał przypominający o zapięciu przednich pasów bezpieczeństwa oraz ABS i ASR.

Wyniki testów modelu Roomster przeprowadzonych przez Euro NCAP są najlepszym dowodem na zaawansowanie technologiczne aut Skody w kwestii bezpieczeństwa. Pokazują troskę koncernu o klientów, którzy zaufali marce rodem z Mlada Boleslav i na co dzień, razem ze swoimi rodzinami, użytkują samochody z uskrzydloną strzałą na masce.

Źródło: Skoda Auto