Dużo chromu, czyli Skoda made in China

Dużo chromu, czyli Skoda made in China12.06.2007
Podczas niezwykle uroczystej gali, która odbyła się w Szanghaju oficjalnie rozpoczęto sprzedaż aut Škody produkowanych w Chinach. Pierwsze Škody Octavia już zostały przekazane tutejszym klientom ...

Škoda Auto wchodzi na drugi co do wielkości rynek motoryzacyjny na świecie, gdzie wolumen sprzedaży rośnie w dwucyfrowym tempie. W zeszłym roku sprzedano w Chinach ponad 4 miliony nowych samochodów, prognozy na br. mówią o liczbie 4,9 miliona pojazdów. Od 20 kwietnia, kiedy chińscy dealerzy Škody zaczęli przyjmować zamówienia, ponad 10 000 potencjalnych klientów wyraziło zainteresowanie modelem Octavia produkowanym w Szanghaju.

Dużo chromu, czyli Skoda made in China 1 W swoim przemówieniu wygłoszonym na szanghajskiej gali, Fred Kappler, Członek Zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing powiedział: "Chiny stały się jednym z kluczowych rynków w globalnej strategii Škoda Auto i będą odgrywały istotną rolę w przyszłym rozwoju naszej marki. Premiera modelu Octavia rozpoczyna nową erę w historii Škody. Ten samochód zdobył wiele nagród w Europie, oferuje najwyższy poziom jakości oraz unikalny design, charakteryzuje się ponadczasową elegancją i atrakcyjnym wyglądem. Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii, auto spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów i jest przyjazne dla środowiska. Wierzę, że Škoda Octavia mile zaskoczy i zadowoli chińskich klientów, kontynuując pasmo sukcesów rozpoczęte w Europie. Poza tym stworzyliśmy ekskluzywną sieć sprzedaży i serwisu aut w Chinach, by być tam, gdzie oczekują tego nasi klienci i zagwarantować najwyższym poziom obsługi charakterystyczny dla Škody, również w tej części świata."

Pojazdy Škody produkowane są w fabryce Szanghaj Volkswagen (SVW) dzięki umowie licencyjnej zawartej pomiędzy Škoda Auto a jej partnerami w kwietniu 2005 r. W kooperacji z SVW koncern zbudował od podstaw nową sieć sprzedaży w Chinach. Dzisiaj składa się ona z ponad 50 ekskluzywnych salonów, zlokalizowanych w kluczowych dla tego najludniejszego państwa świata miejscach.

Pierwszym modelem, który Škoda Auto wprowadza w Chinach, jest Octavia drugiej generacji. Samochód został przystosowany do wymagań i gustów tutejszych klientów, głównie pod względem designu. W najbliższych latach koncern planuje produkcję w Chinach dalszych modeli Škody. Gdy będą tu wytwarzane wszystkie linie modelowe marki, wielkość rocznej produkcji ma osiągnąć 100 000 sztuk.

Licencjonowana produkcja aut w Chinach jest częścią strategii rozwoju Škoda Auto. W jej ramach powstały również zakłady produkcyjne na Ukrainie, w Kazachstanie, w Indiach oraz w Bośni i Hercegowinie, koncern z Mladá Boleslav przygotowuje się także do produkcji aut w Rosji.

Źródło: Skoda Auto