MotoNews.pl

Prototyp Fabia Super 2000 podczas Rajdu Barum Zlin

Prototyp Fabia Super 2000 podczas Rajdu Barum Zlin27.08.2008
Prototyp samochodu Skoda Fabia Super 2000 pokazany został po raz pierwszy w warunkach rajdowych podczas tegorocznego Rajdu Barum Zlín w dniach 22-24.08.2008. Udział w tym wydarzeniu w ramach procedury testowej to ...

...kolejny krok na drodze do uzyskania przez pojazd homologacji, które planowane jest na koniec tego roku.

Prototyp Fabia Super 2000 podczas Rajdu Barum Zlin 1 - Sądzimy, że udział w Rajdzie Barum Zlín to niezwykle cenna okazja do sprawdzenia zachowania pojazdu i jego komponentów w prawdziwej rywalizacji i podczas testów prędkości. Wyniki i wnioski z testów powinny zbliżyć nas do uzyskania homologacji, a w konsekwencji do uczestnictwa w lokalnych i międzynarodowych zawodach – powiedział Michal Hrabánek, Dyrektor Škoda Motosport. – Oprócz startów pod egidą koncernu Skoda, planujemy również przedstawienie tego samochodu w ofercie dla prywatnych ekip – dodał Hrabánek.

Oficjalne rozpoczęcie testów samochodu Škoda Fabia Super 2000 przypadło na luty tego roku. Zespół prowadzący badania przebył tym autem około pięć tysięcy kilometrów w ciągu ponad sześciu miesięcy, testując w sumie trzy prototypy. W grupie sprawdzających możliwości pojazdu kierowców znaleźli się: wybitny czeski kierowca rajdowy Jan Kopecký, austriacki mistrz rajdowy Raimund Baumschlager oraz były mistrz Finlandii Sebastian Lindholm. Podczas ostatnich etapów testów zespół skorzystał również z doświadczenia Carlosa Sainza, dwukrotnego mistrza świata i ikony rajdów samochodowych.

Prototyp Fabia Super 2000 podczas Rajdu Barum Zlin 2 Najważniejsze parametry techniczne samochodu Škoda Fabia Super 2000:
Długość 3 992 mm, szerokość 1 798 mm, rozstaw osi 2 486 mm
Masa 1 150 kg (asfalt), 1 200 kg (szuter)
Silnik: atmosferyczny silnik benzynowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, pojemność 1 998 ccm, aluminiowy blok i głowica silnika, napęd na cztery koła
Skrzynia biegów: sekwencyjna 6-biegowa - X-trac
Sprzęgło: AP Racing – 184 mm
Zawieszenie: Reiger Racing
Hamulce: Brembo, średnica tarcz przednich 355 mm, średnica tarcz tylnych 300 mm (asfalt); szuter – 300 mm z przodu i z tyłu
Koła: obręcze kół OZ z oponami BF Goodrich 18' (asfalt) i 15' (szuter)
Elektronika: Magneti Marelli

Źródło: Skoda Auto Polska
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata