MotoNews.pl

Nowe centrum technologiczne Skoda Auto

Nowe centrum technologiczne Skoda Auto23.12.2008
Nowe Cetrum Technologiczne Skoda Auto w Mlada Boleslav kosztowało w sumie 45 milionów euro. Na miejscu nad doskonaleniem modeli Skody pracować będzie ponad 300 inżynierów mechaników, elektryków i innych fachowców.

Obiekt zostanie w pełni uruchomiony w połowie 2009 r., kiedy zakończy się proces instalacji technologii oraz oprzyrządowania. Dzięki niemu Škoda Auto wzmocni swoją pozycję w obrębie Grupy VW jako centrum rozwoju technologicznego.

Czeski sektor kształcenia technicznego udostępnia rynkowi wysoce wykwalifikowanych ekspertów, mogących się poszczycić światowej klasy wiedzą oraz umiejętnościami - stwierdził prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, który uczestniczył w otwarciu centrum. - Nasze wysiłki, mające na celu wzmocnienie firmy Škoda Auto jako centrum eksperckiego, aktywnie zaangażowanego w ogólnoświatowe działania Grupy VW z zakresu rozwoju motoryzacji, są więc jak najbardziej uzasadnione - dodał Winterkorn.

Nowe centrum technologiczne Skoda Auto 1- Chcielibyśmy udostępnić nasz potencjał analityczno-badawczy na rzecz nauki, nawiązując współpracę centrum z wyższymi uczelniami - zadeklarował Reinhard Jung, Prezes Zarządu firmy Škoda Auto.

Škoda Auto zainwestowała w Centrum Technologiczne 1159 miliarda czeskich koron (czyli około 45 mln euro). Stworzyła w nim 300 nowych miejsc pracy - głównie dla inżynierów, mechaników, elektryków i innych wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Liczba pracowników zajmujących się rozwojem technologicznym stopniowo zwiększała się już od 2005 r. i będzie wzrastała także w kolejnych latach. Jeszcze w 1996 r. Škoda Auto zatrudniała w tym obszarze 925 osób, natomiast w drugiej połowie bieżącego roku ich liczba wzrosła do 1563. Całkowita powierzchnia terenów związanych z rozwojem technologicznym zwiększyła się w tym czasie o około 70%, osiągając 44 432 m2.

Nowe Centrum Technologiczne zostało wybudowane na dawnych terenach przemysłowych oraz magazynowych, tuż obok dotychczasowego kompleksu rozwoju technologicznego firmy. Warto podkreślić, że - ponieważ budynek zlokalizowany jest w strefie zagrożonej powodziami - jego konstrukcję oparto na palach. Oprócz biur w Centrum będą zlokalizowane także warsztaty oraz laboratoria rozwojowe zajmujące się badaniami nad elektroniką samochodową oraz elektrotechniką, stanowiska związane z rozwojem silników oraz podwozi, komory do badania akustyki i hałasu, system testowy z symulacją światła słonecznego, komory klimatyczne oraz tunel świetlny.

Dynamiczny rozwój nowych technologii w czeskim koncernie wiąże się z poszerzeniem portfolio produktów, podniesieniem wymogów technologicznych oraz prawnych, jak również dostosowaniem przyszłych prac nad produktami do rosnących wymagań Klientów.

Źródło: Skoda Auto Polska
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata