Fabia i Roomster GreenLine drugiej generacji

Fabia i Roomster GreenLine drugiej generacji10.05.2010
Tuż po uruchomieniu produkcji Fabii i Roomstera po faceliftingu, Skoda Auto prezentuje Fabię Combi GreenLine i Roomstera GreenLine II generacji. Nowe modele z rodziny GreenLine również zostały poddane faceliftingowi, ...

...ale przede wszystkim zostały wyposażone w nowe rozwiązania technologiczne, dzięki którym jeszcze bardziej udało się obniżyć poziom zużycia paliwa i emisję CO2.

Do najważniejszych zmian, które to umożliwiły, należy nowy silnik (1,2 TDI CR DPF/75KM), technologia Common Rail, system Start-Stop oraz funkcja sugerująca kierowcy moment zmiany biegu (jest prezentowana na wyświetlaczu Maxi DOT).

Fabia i Roomster GreenLine drugiej generacji 1 System Start-Stop dobrze sprawdza się w ruchu miejskim i uaktywnia się zaraz po uruchomieniu silnika. Jeśli po jakimś czasie kierowca zatrzyma pojazd i zwolni pedał sprzęgła, silnik wyłączy się automatycznie. Zaraz po ponownym wciśnięciu pedału sprzęgła, silnik zostanie uruchomiony. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić 0,2 - 0,4 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym lub 0,3 - 0,9 l na 100 km w ruchu miejskim.

Jedną z największych zmian technologicznych w wersji GreenLine drugiej generacji, jest nowy trzycylindrowy silnik 1,2 TDI CR DPF/75KM, zużywający zaledwie 3,4 l/100 km i emitujący 89 g/km CO2 (dane dla Fabii Combi GreenLine II), lub – w przypadku Roomstera GreenLine II - zużywający 4,2 l paliwa na 100 km i emitujący 109 g/km CO2.

Poza obniżonym poziomem emisji CO2, udało się zredukować także poziom emisji pozostałych zanieczyszczeń. Nowa jednostka spełnia normy emisji spalin EU 5, które w przypadku jednostek diesla są dodatkowo zaostrzone, głównie jeśli chodzi o emisję tlenków azotu i cząstek stałych.

Źródło: Skoda Auto Poland