MotoNews.pl

Silniki FSI w Skodach

Silniki FSI w Skodach12.04.2005
Technologia FSI otwiera nowy rozdział w technice samochodowej, ponieważ zwiększa moment obrotowy i moc silników z zapłonem iskrowym, obniża zużycie paliwa o ok. 15% oraz ogranicza emisję szkodliwych składników w spalinach ...

W silnikach typu FSI zastosowano nowoczesną technologię (Fuel Stratified Injection - wtrysk paliwa z uwarstwieniem ładunku), zapewniającą większą moc przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Do napędu Nowej Skody Octavia wykorzystano dwie jednostki napędowe tego typu: 1.6 FSI 16V/85kW oraz 2.0 FSI 16V/110 kW.

Silniki FSI w Skodach 1 Technologia FSI otwiera nowy rozdział w technice samochodowej, ponieważ zwiększa moment obrotowy i moc silników z zapłonem iskrowym, obniża zużycie paliwa o ok. 15% oraz ogranicza emisję szkodliwych składników w spalinach.

W przeciwieństwie do silników zasilanych konwencjonalnym wtryskiem paliwa, tu zasilanie odbywa się poprzez wtrysk bezpośrednio do komory spalania. Proces spalania jest tym samym efektywniejszy - zużywa się dokładnie tyle paliwa, ile potrzeba, a silnik pracuje sprawniej i dynamiczniej. Elektroniczny system sterowaniem wtryskiem rozpoznaje obciążenie silnika i reguluje czas, ciśnienie, ilość paliwa oraz przepływ powietrza do wnętrza cylindra przez kanał dolotowy. W efekcie uzyskuje się niespotykaną dotąd sprawność i efektywność pracy silnika. Postęp ten jest porównywalny z wprowadzeniem technologii TDI w przypadku silników z zapłonem samoczynnym.

Wszystkie wprowadzane obecnie do sprzedaży samochody wyposażone w silniki FSI spełniają normę czystości spalin EU4, której wymogi obowiązują od 2005 roku.

Silniki FSI w Skodach 2 Rodzaj stosowanego paliwa: zarówno dla silnika 1.6 FSI, jak i 2.0 FSI producent zaleca stosowanie paliwa o LO 98 (można używać benzyny o LO 95 przy niewielkim spadku mocy). FSI to najnowocześniejsza technologia budowy silników benzynowych, która pozwala jednocześnie zwiększać moc oraz oszczędzać paliwo. Charakteryzują się wysoką kulturą pracy, doskonałą sprawnoscią i dynamiką przy ekonomicznym zużyciu paliwa.

Silnik FSI oferuje:
- znacząco większą dynamikę,
- zwiększenie mocy i momentu obrotowego,
- jednocześnie zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 15%,
- spełnienie najnowszych norm czystości spalin.

W silnikach z systemem FSI można znaleźć szereg nowych rozwiązań technologicznych:
- bezpośredni wtrysk paliwa z podwójnym wtryskiem,
- proces spalania sterowany wtryskiwanym paliwem,
- rozwinięty system dostarczania powietrza do cylindrów (z klapami o płynnie regulowanym położeniu),
- dwa wałki rozrządu w głowicy silnika (DOHC) z płynnym przestawianiem wałka dolotowego,
- jednotłokowa wysokociśnieniowa pompa paliwowa,
- tłoczenie paliwa według zapotrzebowania,
- regulowana krzywkowa pompa oleju,
- rozbudowany system redukcji tlenków azotu (ze specjalnym katalizatorem akumulującym NOx i czujnikiem tlenków azotu).

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata