MotoNews.pl

Peugeot 308 SW – oszczędne kombi

07 marca 2021

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Peugeot-308-SW

Nie tak dawno w moje ręce trafił Peugeot 308 GT Pack i śmiało można było rzec, że ten samochód wyróżniał się z tłumu. Tym razem mamy do czynienia z wersją Allure Pack, czyli mniej więcej średnią wersją wyposażenia i tym razem z nadwoziem kombi. Jakie są mocne strony takiej konfiguracji? Zapraszam do testu.

Peugeot 308 SW – stylistyka

Z zewnątrz nie znajdziemy wielu różnic. Oczywiście jest to wersja kombi, a nie hatchback i kolory są inne. Zdecydowanie też do usportowionej wersji bardziej pasuje agresywny, wyróżniający się kolor niż do rodzinnego kombi. Jednak – co może wydawać się nie oczywiste – czarny Peugeot wydaje się bardziej zaokrąglony.

Peugeot 308 SW 4

Giną na nim przetłoczenia, ostre linie i agresywnie wyglądające lampy. Całość zaczyna zlewać się w jednolitą bryłę, dając do zrozumienia, iż Peugeot 308 SW to po prostu… samochód. Dopełnieniem całego efektu są felgi. Mała felga z dość wysokim profilem opony, bardziej zwyczajnie już chyba nie mogłoby być.

Peugeot 308 SW – wnętrze

Ze względu na niższą wersję wyposażenia znajdziemy w tej wersji inną tapicerkę niż w GT Pack oraz nie mamy do dyspozycji podgrzewanych siedzeń. Wykończenie mimo wszystko jest bardzo przyjemne. Oczywiście pewne element

y, które uważałem za źle spasowane są tu dokładnie takie same (szara listwa przy pokrętle głośności).

Peugeot 308 SW 8

Fotele są tak samo wygodne jak w hatchbacku, choć nie tak ciekawie wykończone. Z tyłu również nie znajdziemy praktycznie żadnej różnicy poza tapicerką. Miejsca jest dużo, kanapa jest wygodna i to tyle. Nie ma się do czego przyczepić, ale nie ma się też czym zachwycać. Bagażnik to praktycznie największa zaleta tego modelu. Duży, pakowny i funkcjonalny – tak w skrócie można go nazwać.

Peugeot 308 SW – osiągi

Testowana wersja pod maską miała silnik Diesla o pojemności 1,5 litra, który współpracował z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Moc, jaką dysponuje Peugeot 308 SW to całe 130KM. Taka konfiguracja zapewnia przyzwoite osiągi i nie zdarzyło mi się odnieść wrażenia, że tej mocy brakuje.

Peugeot 308 SW 12

Spalanie w trasie bez problemu utrzymuje się poniżej 5l/100km, a w trybie mieszanym komputer pokładowy wskazywał wartość 5,7l/100km. Oczywiście te wyniki mogą być wyższe, jeżeli zaczniemy szaleć tym samochodem. Tylko wtedy pojawia się pytanie, po co? Oczywiście prowadzenie jest bardzo przyjemne, a przez „grubsze” opony 308-ka lepiej wybiera nierówności. Nie jest tak bardzo responsywny jak model w wersji GT Pack, ale różnica nie jest wielka.

Podsumowanie

Peugeot 308 SW 1,5 BlueHDI to oszczędny, wygodny i dobrze przemyślany samochód rodzinny. Nie wyróżnia się z tłumu i wyścigówką też nie jest. Użytkownikowi jednak daje zupełnie coś innego. Jest jak dobry kolega, zawsze można na niego liczyć, że w miło spędzimy z nim czas i nie wpakujemy się w żadne kłopoty.

Peugeot 308 SW 13

Gdybym miał wybrać zwykły samochód, który spełniałby podstawowe założenia wybrałbym właśnie tak wyposażone 308 SW. Parkując na ulicy nie będzie rzucał się w oczy, a pasażerowie w komforcie i z kompletem bagaży tanio dojadą nim do celu.

Zalety:

  • Oszczędność i dynamika
  • Dobre wygłuszenie i pojemny bagażnik

Wady:

  • Spasowanie niektórych elementów
  • Przydałby się schowek na okulary w podsufitce

Peugeot 308 SW 26

Dziękujemy Peugeot Polska za udostępnienie samochodu do testu. Link do konfiguracji https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-11619-peugeot-308.html

Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski - MotoNews.pl