MotoNews.pl

Test Renault Trafic z zabudową warsztatową SR5 Sortimo

08 sierpnia 2023

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Renault-Trafic-SR5-Sortimo-2023

Spośród wszystkich testów, jakie przeprowadziłem, praktycznie ze świecą można szukać samochodów dostawczych. Przyczyn takiego stanu rzeczy można się doszukiwać na wielu płaszczyznach, jednak podstawowy powód jest taki, że uważam, iż samochody dostawcze są praktyczne takie same. Po prostu przestrzeń ładunkowa i kilka miejsc siedzących. Kiedy jednak dostałem propozycję, aby zapoznać się z Renault Trafic z przygotowaną zabudową warsztatową, nie mogłem sobie odmówić.

Renault Trafic z zabudową warsztatową SR5 Sortimo

Opis stylistyki zewnątrznej tego modelu to raczej żart i to niespecjalnie dobry. Wiadomo, że światła (Renault LED Pure Vision) są tu obecne tak samo, jak szyby z przodu i 4 koła. Reszta samochodu to metalowa puszka pomalowana w ciemnoszarym kolorze, jeżeli chodzi o egzemplarz testowany. W katalogu można oczywiście znaleźć jeszcze kilka innych możliwości.

Renault Trafic SR5 Sortimo 2023 4

Wnętrze i zabudowa Renault Trafic

Kabinę Renault Trafic można określić jako dość przestronną. Oczywiście należy mieć raczej na uwadze przejazdy w dwie osoby. Środkowe miejsce jest raczej rozwiązaniem awaryjnym. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, iż jest gorsze od środkowego miejsca większości aut osobowych w drugim rzędzie.

Renault Trafic SR5 Sortimo 2023 8

Deska rozdzielcza wykonana z twardego plastiku co w samochodzie przeznaczonym do pracy jest akurat dużą zaletą, bo ułatwia znacząco sprzątanie. Cała magia jednak rozpoczyna się z tyłu…

Cała paka została wyposażona w zabudowę warsztatową. Czyli do dyspozycji są 2 regały. Po jednym na każdą stronę samochodu. Lewa strona to głównie półki i różnego rodzaju pojemniki oraz szuflady. Wszystkie te rzeczy są stabilnie przymocowane, tak by podczas jazdy same się nie wysuwały.

Renault Trafic SR5 Sortimo 2023 15

Znajdują się tu również półki przystosowane to przewożenia walizek narzędziowych. Osadzone na ruchomych platformach, podczas pracy w samochodzie można je wysunąć i korzystać niczym z szuflady, a na naprawę terenową łatwo można wypiąć te walizki i zabrać je ze sobą.

Renault Trafic SR5 Sortimo 2023 20

Na samym dole znajdują się dwie większe przestrzenie. Jedna z otwieraną burtą, a druga przystosowana tak, aby umieszczać w niej skrzynie. System zabezpieczenia wymienionych skrzyń jest bardzo prosty, choć trochę zabawnie może się kojarzyć. Jest to wałek na szynie, który dociska skrzynie do środkowej nogi regału. Na pierwszy rzut oka wygląda to, jak… wisząca rolka papieru toaletowego.

Renault Trafic SR5 Sortimo 2023 17

Prawa strona samochodu jest w mniejszym stopniu zabudowana, a to za sprawą odsuwanych drzwi. Niemniej jednak znalazło się tam miejsce na kilka pojemników, blat warsztatowy, stalową zamykaną szafę oraz wysuwane przez tylne drzwi imadło. Przy blacie znajdziemy również kilka kieszonek na dokumenty. Zastosowane rozwiązania w mojej opinii czynią Renault Trafic doskonałym samochodem serwisowym.

Renault Trafic SR5 Sortimo 2023 18

Oczywiście całość wnętrza jest wyposażona w dodatkowe oświetlenie. Jako dodatkowy element zabudowy można wymienić bagażnik dachowy, chociaż moim zdaniem, gdyby na tylnych drzwiach była drabinka, żeby do niego dosięgnąć, byłby znacznie wygodniejszy do korzystania, nawet jeśli jego głównym przeznaczeniem jest właśnie przewożenie drabin.

Renault Trafic SR5 Sortimo 2023 19

Osiągi Renault Trafic

Nowe Renault Trafic daje do wyboru przyszłym właścicielom dwie opcje silnikowe. Są do dwa Diesle o pojemności 2 litrów o mocach 150 KM oraz 170 KM. Obie jednostki są zespolone z sześciostopniową skrzynią biegów.

Testowana wersja była tą słabszą i spalanie w tym przypadku oscylowało na poziomie 7,5-8 l na 100 km. Jednak całkowicie to nie przeszkadzało. Samochód zachowuje się żwawo, nawet na autostradzie nie brakuje mu mocy.

Ciekawostką i jednocześnie dużą zaletą jest fakt, iż przez wykonaną zabudowę, zwłaszcza na autostradzie, występuje znacznie mniejszy rezonans przestrzeni ładunkowej. Wyższa pozycja za kierownicą oraz dobra widoczność z pozycji kierowcy Renault Trafic sprawiają, iż podróżuje się tym autem naprawdę komfortowo.

Renault Trafic SR5 Sortimo 2023 32

Podsumowanie

Renault Trafic z dedykowaną zabudową warsztatową to świetna propozycja dla wszystkich firm oraz osób, które wykonują prace w terenie. Możliwość zabrania ze sobą takiego warsztatu, będzie nieocenioną pomocą. Wszystkie rozwiązania są dobrze przemyślane i zdecydowanie bezpieczniejsze od chałupniczo wykonanych / zaadaptowanych regałów w samochodzie. Praktycznie jedynym mankamentem, jaki można wymienić, jest brak drabinki, żeby wygodnie korzystać z bagażnika dachowego.

Plusy:

  • Bardzo dobra aranżacja przestrzeni ładunkowej,
  • Ciekawe rozwiązania np. wyczepiane walizki narzędziowe.

Minusy:

  • Brak drabinki utrudnia dostęp do bagażnika dachowego.

Renault Trafic SR5 Sortimo 2023 33

Informacje dotyczące pojazdu bazowego

  • Model: Nowe Renault Trafic
  • Wersja: Furgon Pack Clim L2H2 HD 2.0 Energy dCi 150 Euro6

Elementy wyposażenia seryjnego wersji Pack Clim:

  • Klimatyzacja manualna
  • Fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego i podłokietnikiem
  • Reflektory Full LED oraz światła do jazdy dziennej LED
  • Dwumiejscowa kanapa typu „mobilne biuro”
  • Przegroda strefy ładunkowej z klapą do przewozu długich ładunków pod kanapą pasażerów
  • Chłodzona szuflada Easy Life
  • Elektrycznie składane lusterka boczne

Elementy wyposażenia opcjonalnego:

  • System multimedialny EASY LINK z wbudowaną nawigacją (z DAB)
  • Usługi Online
  • Ładowarka indukcyjna
  • Poduszki boczna przednia oraz poduszki przednie kurtynowe
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Światła przeciwmgłowe
  • Czujnik światła i czujnik deszczu
  • Oświetlenie kabiny LED
  • Oświetlenie LED przestrzeni ładunkowej
  • Czujniki parkowania tylne
  • Kierownica obszyta skórą ekologiczną
  • Lusterko “Wide View”
  • Hak holowniczy
  • Czujnik kontroli ciśnienia w oponach

Informacje dotyczące zabudowy warsztatowej Renault Trafic

  • Zabudowa warsztatowa SR5 Sortimo wg. indywidualnego projektu. Zabudowa w przedstawionej konfiguracji kosztuje 35 400 zł netto.

Elementy wyposażenia seryjnego:

  • Podłoga zabezpieczona sklejką Sortimo w systemie Pro Safe, gr 9mm, kolor szary

Elementy wyposażenia opcjonalnego:

  • Zabezpieczenie ścian bocznych i drzwi furgonu z płyt polipropylenowych (kolor szary)
  • Dodatkowe oświetlenie przestrzeni ładunkowej LED
  • Aluminiowy bagażnik dachowy z rolką ułatwiająca załadunek Top System® firmy Sortimo , wszystkie belki wykonane w formie szyn transportowych ProSafe
  • Zabudowa wyposażona w pasy transportowe umożliwiające zabezpieczenie transportowanych ładunków
  • AutoAssistant – pomoc organizacyjna do pracy biurowej w pojeździe, może być używany w dowolnym miejscu na siedzeniu pasażera lub w tylnej części, proste i szybkie zabezpieczenie za pomocą 3-pkt. pasów
    bezpieczeństwa
  • Elementy nośne zabudowy wykonane w formie szyn transportowych ProSafe
  • Akcesoria ProClick, spójny system różnego rodzaju toreb, saszetek, mocowań z możliwością przymocowania do elementów nośnych zabudowy oraz pasa montera
Tekst / zdjęcia: Filip Wykowski / MotoNews.pl