MotoNews.pl

Test elektrycznego Renault Megane E-Tech

19 grudnia 2022

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Renault-Megane-E-Tech-Electric

Renault Megane E-Tech to w pełni elektryczny samochód klasy crossover segmentu B. Nie jest to pierwsza konstrukcja samochodu elektrycznego zaprezentowana przez tego producenta, jednak jest to konstrukcja od początku projektowana z myślą o napędzie elektrycznym.

Stylistyka Renault Megane E-Tech Electric

Zastosowana płyta podłogowa to wynik aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi o nazwie CMF-EV. To modułowe rozwiązanie możemy również spotkać w Nissanie Ariya. Megane E-Tech Electric zostało zaprojektowane od postaw. Wykorzystano tu elementy stylistyczne crossovera. W mojej opinii można tu wyróżnić podobieństwa do samochodów typu hatchback oraz SUV.

Renault Megane E Tech Electric 16

Wyraziste linie nadwozia oraz opadająca linia dachu do tyłu nadają zadziorności, natomiast duże koła oraz masywna dolna część karoserii (drzwi pod linią okien) przypominają SUV-a.

Jest to bardzo udane połączenie i elektryczne Megane E-Tech  prezentuje się bardzo dobrze, nawet w kolorze, który trochę przypomina podkład.

Całość dopełniona jest ciekawymi detalami jak chowane klamki w przednich drzwiach czy w najbogatszej wersji wyposażenia wstawki na zderzaku w innym kolorze.

Renault Megane E Tech Electric 27

 

Wnętrze

Wnętrze tego elektryka jest minimalistyczne i nowoczesne. Nie znajdziemy tu ogromnej ilości przycisków czy dużej ilości wstawek na desce rozdzielczej.

Głównym elementem są wyświetlacze, które obsługują praktycznie wszystko w samochodzie. Ułożone są w kształcie odwróconej litery L, gdzie krótsza linia schodzi w kierunku “tunelu środkowego”. Tunelu środkowego umownie oczywiście, bo w tym modelu ze względu na nową podłogę, praktycznie go nie ma.

Renault Megane E Tech Electric 28

Za to jest więcej miejsca dla pasażerów, ale o tym za chwilę. Wróćmy do deski rozdzielczej. Pozostałe elementy, zamiast zostać plastikowe, zostały obszyte materiałem, dzięki czemu wnętrze jest mniej surowe i zdecydowanie bardziej przytulne.

Miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu dla pasażerów jest dość, zakładając, iż kierowca jest niezbyt wysoki, do 180 cm nie ma co narzekać. Z tyłu jedynym mankamentem, do którego można się przyczepić, są dość małe okna.

Schodząca na dół linia dachu sprawia, iż pasażerowie mają do dyspozycji dość małe okna i praktycznie korzystają z jego górnej części, daje to efekt ścisku. Na koniec został bagażnik. Jest to pozytywne zaskoczenie, mimo dość małej klapy zaskakuję pojemnością. Bardzo głęboka przestrzeń ładunkowa daje około 440 l pojemności.

Renault Megane E Tech Electric 5

Osiągi

W gamie Megane E-Tech są dostępne dwa warianty, EV40 oraz EV60. Ten pierwszy wyróżnia się mocą 130 KM i zasięgiem około 300 km (WLTP). EV60 natomiast ma 220 KM i zasięgiem 450 km. Testowany egzemplarz na był tą mocniejszą odmianą. Nie jest to ani najmocniejszy, ani najszybszy elektryk na rynku, ale daje równie dużo frajdy z jazdy.

Wyciszenie jest odpowiednim dla Renault poziomie. Podczas jazdy bardzo niewiele dźwięków przedostaje się do wnętrza, a nierówności są dobrze wybierane.

Zasięg wersji testowej z początku nie napawa optymizmem, a przynajmniej z sugestii komputera pokładowego. Jednak po kilku minutach jazdy zaczął zbliżać się do deklarowanych 450 km. Oczywiście samochód ma możliwość szybkiego ładowania, co raczej jest już standardem. Na uwagę natomiast zasługuje zastosowanie przycisku do odblokowywania wtyczki ładowania. Nie tak dawno miałem przyjemność testować kilka samochodów, które należy ładować i w każdym, aby odblokować, należało otworzyć samochód. W elektrycznym Megane naciskamy przycisk i po sprawie.

Renault Megane E Tech Electric 9

Podsumowanie testu

Elektryczne Renault Megane E-Tech to bardzo udana konstrukcja. Zastosowanie nowej płyty podłogowej zaprojektowane z myślą napędach elektrycznych przyczynia się do lepszego zagospodarowania przestrzeni wewnątrz, a obniżony środek ciężkości znacząco poprawia właściwości trakcyjne.

Dokładając do tego zalety silnika elektrycznego, otrzymujemy nie tylko ciekawie wyglądający samochód, ale też dający bardzo dużo przyjemności z jazdy. Wszystkich, którzy osobiście chcieliby zapoznać Megane E-Tech zapraszam do kontaktu z salonami AUTOCOMPOL, gdzie można nie tylko obejrzeć, ale i umówić się na jazdę testową.

Renault Megane E Tech Electric 4

Plusy:

  • Bardzo pojemny bagażnik
  • Ciekawa stylistyka nawiązująca do SUV-ów
  • Przycisk odblokowywania przewodu ładowania przy gnieździe

Minusy:

  • Półka na telefon jest dość niska, przez co kłopotliwe jest wyciąganie z niej przedmiotów
  • Klaustrofobiczna tylna kanapa

Dziękujemy AUTOCOMPOL S.A. za użyczanie samochodu do testu. Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszam do Salonów AUTOCOMPOL, gdzie jest możliwość osobistego zapoznania się z tym wyjątkowym samochodem. Wystarczy kliknąć baner poniżej i umówić się na jazdę testową.

Autocompol 300x250 Jazda Testowa
Tekst / zdjęcia: Filip Wykowski / MotoNews.pl