MotoNews.pl

BMW serii 5 na skrzydłach z AC Schnitzer

10 września 2010

Kategoria | AC Schnitzer
Marka, model | ,
AC Schnitzer BMW-5-series 8

“Dynamika w swej najpiękniejsze formie” – nowe BMW serii 5 w wersji sedan od maja tego roku można podziwiać w salonach sprzedaży. „Stacjonujący” w Aachen specjalista od tuningu – AC Schnitzer podarował BMW nowe „skrzydła”, zwiększając dynamikę modelu. Dzięki zabiegom AC Schnitzer BMW 530d dysponuje 286 KM zamiast standardowych 245 KM. Tuner pracuje aktualnie nad pakietami optymalizującymi osiągi BMW 520d, 525d i 535d.

Akustyczne udoskonalenia w BMW 550i, 535i, 535d i 530d osiągnięto dzięki zastosowaniu podwójnych, sportowych tłumików z chromowanymi końcówkami rur wydechowych „Sports Trim” umieszczonymi po prawej i lewej stronie samochodu (wciąż w fazie powstawania). Zapewniają one nie tylko dźwięczne, sportowe brzmienie, lecz także poprawiają pracę silnika. Dla wariantów 525d i 530d dostępne są także chromowane końcówki „Racing”, które jednak stanowią wyłącznie estetyczne udoskonalenie układu wydechowego.

„Najpiękniejszą formę” dynamiki uzyskano dzięki zestawowi sprężyn, który nie tylko obniża pojazd o 25 mm, lecz także nadaje całemu zawieszeniu bardziej sportową charakterystykę, nie zaniedbując przy tym oczekiwań pasażerów dotyczących komfortu jazdy.

Nawet najbardziej dynamiczną jazdę trzeba kiedyś zakończyć – w tym celu na pewno przydadzą się zastosowany przez AC Schnitzer sportowy układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami bezlitośnie obejmujący przednią oś.

Seria 5 w interpretacji AC Schnitzer porusza się na oponach o wymiarach 245/35 R20 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu, ozdobionych 19- lub 20-calowych felgach Type IV lub 19-calowymi obręczami Type VIII lub 20-calowymi felgami Type V.

Projektując zestaw poprawiający aerodynamikę zespół ekspertów z AC Schnitzer po prostu delikatnie podkreślił kontury nowego sedana BMW serii 5. Najbardziej zwraca uwagę nowy spojler przedni. W połączeniu z chromowanym grillem nadaje pojazdowi bardziej dynamicznego wyglądu. Oczywiście nie zapomniano o tyle samochodu: mamy tam tylny fartuch, w którym przewidziano miejsce na omawiane wcześniej końcówki rur wydechowych. Wspólnie z tylnym spojlerem i spojlerem dachowym dodaje serii 5 mocnego charakteru. Do tego dochodzą fartuchy boczne z chromowanymi elementami ozdobnymi.

W kabinie wymieniono kierownicę na sportowy wariant „Evo” z poduszką powietrzną, która opcjonalnie może zostać ozdobiona wstawkami z włókna węglowego. Ten materiał zastosowano także w wykończeniu innych elementów wnętrza. Z czernią karbonu kontrastują aluminiowe detale na pokrywie systemu sterowania i-Drive, pedałach i gałce dźwigni zmiany biegów.

Zdjęcia: AC Schnitzer