Ford Puma Gen-E
To najnowszy i zarazem najmniejszy „elektryk” w portfolio marki Ford. Najmniejszy wcale nie oznacza, że mały. Innowacyjna przestrzeń bagażowa MegaBox Pumy została zwiększona do 145 litrów i nazwana GigaBox, co w połączeniu z bagażnikiem o pojemności 378 litrów daje nam łączną pojemność przestrzeni bagażowej z tyłu na poziomie 523 litrów. To więcej niż oferują niektóre SUV-y z wyższych segmentów.

Dodatkowo auto ma do dyspozycji także tzw. frunk, czyli bagażnik z przodu o pojemności 43 litrów. Ale to dopiero początek zalet Pumy Gen-E.
Dzięki nowej architekturze napędu elektrycznego, mając najkorzystniejsze w tej klasie pojazdów zużycie energii na poziomie nawet 13,1 kWh/100 km, Puma po pełnym naładowaniu oferuje zasięg do 376 km zasięgu, który w cyklu miejskim wzrasta do 523 km (WLTP). Jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW doładujemy akumulator od 10 do 80% w czasie ok. 23 minut.

Auto zapewnia także typowe dla Forda dynamiczne doznania zza kierownicy. Płynne przyspieszenie 0-100 km/h w 8,0 sekund i ostrzejsze reakcje układu kierowniczego pozwalają na porównanie nowego modelu do Pumy ST w wersji elektrycznej.
W aucie znajdziemy także pełen zestaw najnowszych rozwiązań informacyjno-rozrywkowych Forda – SYNC 4. Korzysta on z nawigacji skomunikowanej z chmurą obliczeniową, która pomaga unikać miejskich korków, łączy się także bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto, a wbudowana Alexa umożliwia kierowcom korzystanie z poleceń głosowych.

Ford Explorer EV
Elegancki, praktyczny i funkcjonalny SUV w elektrycznej architekturze? Taki jest właśnie nowy Ford Explorer. Auto niosące ducha amerykańskiej legendy, ale zaprojektowane w Europie, montowane jest w Centrum Elektryfikacji Forda w Kolonii. Model ten oferuje wszystkie przymioty, jakie powinno mieć eleganckie auto rodzinne – przestronne wnętrze, masa schowków w kabinie i pojemny bagażnik.

Przemyślany zestaw pojemnych schowków, zaprojektowany z myślą o podróżach, zawiera m.in. zamykaną skrytkę na drobiazgi i 17-litrową konsolę środkową, w której można schować przedmioty wielkości dużego laptopa. Przestrzeń ładunkowa auta oferuje pojemność do około 470 litrów, co w zupełności wystarczy, by spakować do niego wakacyjny, rodzinny bagaż.
Explorer to także wybór układów napędowych, wśród których każdy dopasuje ten odpowiedni dla siebie. Potrzebujesz auta o maksymalnym zasięgu? Wybierz model z baterią o pojemności 77 kWh, mocy maksymalnej 286 KM z wiodącym w tej klasie zasięgiem do 602 km.

Szukasz auta o jak najlepszych parametrach jezdnych i osiągach? Dla Ciebie stworzono dwusilnikową wersję Explorer AWD z baterią o pojemności 79 kWh o mocy 340 KM. Samochód w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy i może holować przyczepę o masie do 1200 kg. Zasięg wynosi do 566 km.
Potrzebujesz budżetowe auto elektryczne do codziennej eksploatacji, głównie w mieście? Sięgnij po model w bazowej wersji z napędem na tylne koła o mocy 170 KM i baterii o pojemności 52 kWh netto.

Explorera AWD można naładować od 10% do 80% w 26 minut, podczas gdy w wersji RWD to nawet 25 min – w zależności od wersji. Samochód obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 185 kW oraz prądem przemiennym (AC) do 11 kW.
Ford Capri EV
Nowy Ford Capri to drugi model zjeżdżający z linii montażowych Centrum Elektryfikacji Forda w Kolonii. I choć technologicznie jest powiązany z Fordem Explorerem, to jednak wnosi do świata aut elektrycznych powiew sportu, legendy poprzednika, które okraszono wszechstronnością i funkcjonalnością.

Układy napędowe są dokładnie takie same, jak w przypadku Explorera, ale dzięki dopracowanej aerodynamice jego zasięg, w przypadku modelu z tylnym napędem o mocy 286 KM, może wynieść aż 627 km, a w 340-konnej opcji z napędem na cztery koła – 592 kilometry. Jeżeli dodamy do tego jeszcze bardziej przestronne nadwozie, bagażnik o pojemności 572 litrów (627 l do dachu przy 5 miejscach) to okazuje się, że jest wręcz idealnym autem na długie, rodzinne podróże.
Podobnie jak Explorer – Capri w kabinie oferuje szereg schowków, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz najnowszą wersję oprogramowania Ford Sync Move 4 z planerem podróży, który wyznaczy nie tylko miejsca, ale i czasy ładowania do zoptymalizowania nawet najdłuższych tras.

Nowy, elektryczny Ford Capri, podobnie jak Ford Explorer zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European New Car Assessment Programme).
Mustang Mach-E
Poczuj moc elektrycznej ikony! Model, który został zaprezentowany w 2020 roku jest sukcesywnie unowocześniany i stale się rozwija wprowadzając na rynek najnowsze technologie ze świata aut elektrycznych, ale nie tylko. To właśnie on jest pierwszym, w którym klient może korzystać w Polsce, na wybranych odcinkach autostrad, z systemu prowadzenia pojazdu bez udziału rąk – Ford BlueCruise.
W gamie modelowej Mustanga Mach-E znajdziemy zarówno odmiany z napędem na tylną oś, mocami 268 i 294 KM oraz zasięgiem do 600 km, jak i czteronapędowe wersje AWD o mocach 329/370 KM, które legitymują się zasięgami 435 (w przypadku auta ze standardową baterią 72,6 kWh) i 550 km (z baterią 91 kWh).

W ofercie znajduje się także na wskroś sportowa, 487-konna wersja GT z zasięgiem 510-515 km oraz model Rally – wyposażony w zmodyfikowaną wersję napędu z Mustanga Mach-E GT, wykorzystującego dwusilnikowy zespół napędowy, który zapewnia nawet 950 Nm momentu obrotowego i 358 kW mocy. Mustang Mach-E Rally, podobnie jak wersja GT jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności użytkowej 91 kWh.
Ford E-Tourneo Courier
W pełni elektryczna wersja modelu E-Tourneo zapewnia równie dużą wszechstronność, pakowność, przestronność, dodając funkcjonalne rozwiązania zarezerwowane dla aut stricte elektrycznych. Po kolei.
Ustawny bagażnik zapewnia pojemność aż 1188 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń zapewnia rekordową przestrzeń na poziomie 2162 litrów! W bagażniku znajdziemy uchylany schowek, a na miłośników wersji elektrycznej czeka dodatkowy atut – to bagażnik z przodu, czyli tzw. frunk, który zapewnia dodatkowe 44 litry.

Ponadprzeciętną przestronność zapewnia także sama kabina, w której bezproblemowo może podróżować 5 osób. Zewnętrze miejsca siedzące na tylnej kanapie wyposażono w ISOFIX, czyli uchwyty do mocowania fotelików dziecięcych, a przesuwane drzwi po obu stronach auta zapewniają niezwykle łatwy dostęp do drugiego rzędu siedzeń.
Kierujący ma do dyspozycji 12-calowy zestaw wskaźników z możliwością indywidualnego konfigurowania, a system multimedialno-informatyczny obsługiwany jest przez centralny monitor z systemem SYNC4, który odpowiada także za bezprzewodową obsługę smartfonów. W modelu elektrycznym zamontowano także nową, centralną konsolę środkową z możliwością indywidualnej konfiguracji, którą m.in. można podzielić na osobne uchwyty na kubki, tacki czy inne drobne przedmioty. W dolnej części deski rozdzielczej znajdziemy także miejsce na opcjonalne gniazdo 230V.

Do napędu auta służy silnik o mocy 100 kW, który wraz z akumulatorem o pojemności 43 kWh zapewnia do 288 km zasięgu. Przy skorzystaniu z ładowarki o mocy 100 kW już po 10 minutach zwiększymy zasięg auta o 100 km, a naładowanie baterii od 10 do 80% zajmie 23 minuty. W przypadku ładowarki prądu zmiennego o mocy 11 kW czas ładowania wyniesie poniżej 5,5 godziny.
Ford E-Tourneo Custom
Luksusowy minivan czy biznesowy bus z elektrycznym napędem? To właśnie Ford E-Tourneo Custom. Wyposażony w silnik o mocy 160 kW i baterię 64 kWh zapewni zasięg do 325 km. Czas ładowania w przypadku ładowarki prądu zmiennego o mocy 11 kW wynosi mniej niż 8h.

W przypadku szybkich ładowarek o mocy 125 kW naładowanie baterii w zakresie 15-80% trwa 32 min. Auto wyróżnia się również znakomitą dynamiką: od 0 do 100 km/h przyspieszy w 8,6 s. E-Tourneo Custom daje także możliwość holowania przyczepy o masie do 2000 kg.
Ale największe zalety odnajdziemy w kabinie tego auta, którym w komfortowych warunkach może podróżować nawet 8 osób. Umieszczone na prowadnicach fotele przesuwają się do przodu i do tyłu, można je też całkowicie złożyć. Wszystko to pozwala na wygodne przekształcenie wnętrza w biznesową salonkę.

O najwyższy komfort podróż dba nagłośnienie B&O składające się z 14 głośników i subwoofera czy trójstrefowa klimatyzacja. Za wysoką funkcjonalność odpowiadają także przesuwane drzwi i nisko poprowadzona podłoga, które ułatwiają zajmowanie miejsca we wszystkich trzech rzędach siedzeń.
Ford E-Transit Courier
Najmniejszy model z rodziny elektrycznych Transitów ma do zaoferowania przestrzeń ładunkową aż o 25% większą od poprzedniego Couriera z klasycznym napędem. Szerokość przestrzeni ładunkowej wynosi 1220 mm dzięki czemu możemy zapakować aż dwie europalety!

Objętość przestrzeni ładunkowej to aż 2,9 m3, a specjalna klapka w przegrodzie oddzielającej przestrzeń ładunkową od kabiny pozwala na przewiezienie ładunków o długości nawet 2600 mm. Te przymioty wraz z dopuszczalną ładownością wynoszącą 700 kg i zdolnością holowania przyczepy o dopuszczalnej masie 750 kg czynią z niego uniwersalny, wielofunkcyjny furgon.
Do napędu tego modelu służy silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 290 Nm. Naładowanie baterii ładowarką prądu zmiennego trwa 5,7 godziny, a przy zastosowaniu ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW czas naładowania baterii od 10 do 80% wynosi jedynie 23 min.

Kierujący ma do dyspozycji 12-calowy wyświetlacz zegarów oraz 12-calowy ekran centralny obsługujący najnowszy system teleinformatyczny Ford SYNC4. Auto oferuje bezprzewodową łączność ze smartfonami poprzez systemy Android Auto i Apple CarPlay. Dodatkowym ułatwieniem pracy jest pakiet biurowy, w skład którego wchodzą płaska powierzchnia robocza i oświetlenie, dzięki którym obowiązki wykonywane na pokładzie auta nie sprawiają problemu.
Ford E-Transit Custom
Występuje w dwóch wariantach długości L1 i L2, wersja van oferuje przestrzeń ładunkową do 6,8 m3 oraz ładowność do 1100 kg, a dodatkowo oferuje najwyższą w klasie dopuszczalną masę holowanej przyczepy, który wynosi aż 2300 kg . Występuje w wersji van z podwójną kabiną, z trzema miejscami w drugim rzędzie i stałą przegrodą, dostępny jest także w wersji kombi z maksymalnie ośmioma miejscami dla pasażerów.

E-Transita Customa napędzają silniki o mocach 100 lub 160 kW i momencie obrotowym 415 Nm. Za to w usportowionej wersji MS-RT moc wynosi aż 210 kW. Auto wyposażono w baterię o pojemności 64 kW, dzięki czemu jego zasięg wynosi do 327 km. Dodatkowo auto wyposażono we wszystkich wersjach w pompę ciepła EVI powietrze-woda.
Przy użyciu ładowarki pokładowej o mocy 11 kW, auto naładujemy w 7,8 godziny, a na szybkiej stacji ładowania, przy zastosowaniu ładowarki o mocy 125 kW od 10 do 80% pojemności baterii auto naładuje się w 41 min.
Na pokładzie kierowca odnajdzie najnowszą wersję sytemu rozrywkowo-informacyjnemu SYNC4, a klienci mogą go także wyposażyć w system Pro Power Onboard. System ten udostępnia gniazda 230 V o łącznej mocy 2,3 kW służące do zasilania zewnętrznych urządzeń, gdy nie ma dostępu do źródła prądu.

Auto występuje w czterech wersjach wyposażenia: Trend, Limited, Sport oraz MS-RT.
Ford E-Transit
Model ten był najchętniej kupowany elektrycznym autem dostawczym w Polsce w 2024 roku. Sukces ten zawdzięcza nie tylko nowoczesnym rozwiązaniom, ale także szerokiej ofercie wersji. Dostępny jest w trzech długościach nadwozia L2, L3 i L4, dwóch wysokościach H2 i H3, jak o Van, Van brygadowy. Maksymalna przestrzeń ładunkowa dochodzi do 15,1 m3, a maksymalna ładowność do 1758 kg.
Auto występuje także w wersji podwozie z pojedynczą kabiną pozwalającej na dostosowanie zabudowy do indywidualnych potrzeb klienta.

Najnowszy wariant E-Transita wyposażono w akumulator o zwiększonej do 89 kWh pojemności. Dzięki temu jego maksymalny zasięg wynosi 402 km. Zwiększone moce ładowania do 22 kW prądem przemiennym i 180 kW prądem stałym pozwoliły także skrócić czasy ładowania. W pierwszym przypadku naładowanie baterii do 100% pojemności wyniesie poniżej 6 godzin. W drugim od 10 do 80% bateria naładuje się jedynie w 28 min. Dodatkowo w standardowym wyposażeniu tej wersji znajdziemy układ pompy ciepła.
W ofercie znajduje się także E-Transit ze standardową baterią o pojemności 67 kWh, a do napędu auta służy silnik o mocy 184 lub 269 KM.

W ofercie E-Transita znajdziemy także elektrycznego minibusa. Auto powstaje w tureckiej firmie ISRI na podstawie wersji L3 o DMC 4250 kg. Może nim wygodnie podróżować do 15 osób.