Więcej szczegółów wystawy w Genewie

Więcej szczegółów wystawy w Genewie26.02.2007
Europejski pięciodrzwiowy hatchback z segmentu C zakodowany pod nazwą FD, nowy system nazewnictwa modeli oraz prototyp CUV (Crossover Utility Vehicle) wykonany z alternatywnych materiałów pozwalających oszczędzać paliwo ...

Europejski pięciodrzwiowy hatchback z segmentu C zakodowany pod nazwą FD, nowy system nazewnictwa modeli oraz prototyp CUV (Crossover Utility Vehicle) wykonany z alternatywnych materiałów pozwalających oszczędzać paliwo i oferujący zaawansowane rozwiązania w zakresie ochrony pieszych to trzy punkty programu Hyundaia na tegorocznych targach samochodowych w Genewie.

Modelem FD Hyundai wkracza do konkurencyjnego w Europie segmentu C. Rozwinięta dynamika i wysublimowany design połączone z bogatym wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa to główne wyróżniki FD. Trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne do wyboru, zestrojone z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów spełnią oczekiwania i upodobania każdego kierowcy, dodając jeszcze ponadprzeciętną przestrzeń pasażerską oraz duży, łatwo dostępny bagażnik.

Więcej szczegółów wystawy w Genewie 1 Stylistyka FD jest rozwinięciem falująco-rzeźbionych kształtów modelu koncepcyjnego. Miękkie fale uwypuklone mocnymi liniami podkreślają szeroki rozstaw kół i długi rozstaw osi FD. Klasyczne proporcje podtrzymuje wyraźnie poprowadzona środkowa linia boczną. Rzeźba tylnej części kontynuuje miękkie linie widoczne z profilu i z przodu. "FD charakteryzuje dynamiczna i sportowa sylwetka, z zachowaniem szczypty smaku i elegancji koncepcyjnego Arnejsa" – wyjaśnia szef designu Hyundaia w Europie, Thomas Bürkle.

Hyundai Motor Poland planuje wprowadzić FD na polski rynek wczesną jesienią 2007. Początkowo dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback, a następnie jako kombi, FD otwiera nowy rozdział w historii firmy Hyundai w Europie, jako pierwszy model segmentu C stworzony przez Hyundaia z myślą o europejskich klientach.

Wraz z FD Hyundai wprowadzi nową, alfa-numeryczną nomenklaturę modelową. W przeszłości Hyundai nadawał nazwy odzwierciedlające cechy właściwe danego modelu lub kojarzące się z nim. Dzisiaj obiera nowy, bardziej ogólny kierunek nazewnictwa, który jasno będzie kładł nacisk na technologiczną orientację działań firmy, a także wartości marki Hyundai wyrażonych w obietnicy "Jakość, pewność i inspiracja" (ang. "Quality, Self-assurance, and Inspiring").

Trzecim tematem konferencji Hyundaia będzie prototyp CUV zakodowany jako HED-4. Dzięki współpracy z GE Plastics styliści uzyskali większą swobodę ekspresji, co zaowocowało stworzeniem trójwymiarowych kształtów, niemożliwych do osiągnięcia przy zastosowaniu tradycyjnych metod produkcji i materiałów jak metal i szkło.

Obecne technologie kompozytowe są zwykle uważane za zbyt drogie i zbyt trudne w zastosowaniach innych niż przemysł lotniczy czy sporty motorowe. CUV wykonany przez Hyundaia to fizyczny dowód na to, że tak być nie musi.

Wykonanie przedniej szyby z materiału GE Lexan™ i szerokie zastosowanie szklenia poliwęglanem doprowadziło do zmniejszenia ciężaru nawet o połowę w porównaniu do szkła, a wysoka plastyczność materiału pozwala na dowolne kształtowanie dotychczas płaskich powierzchni. Szklenie odbywa się przy użyciu technologii Exatec™, która polega na powlekaniu cienką ochronną warstwą materiału Lexan™, dzięki czemu szyba jest bardziej odporna na zadrapania i wpływ czynników atmosferycznych.

Części boczne prototypu HED-4 również wykonano z użyciem giętkiej powłoki Lexan. Zastosowanie takich zaawansowanych rozwiązań zwiększa odporność na uderzenia z boku, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa pasażerów i pieszych. Ochrona przechodniów jest szczególnie ważna dla Hyundaia ze względu na duży udziałów SUV-ów w sprzedaży firmy w Europie.

System bezpieczeństwa Elastic Front™, który obejmuje cały przód HED-4 to bezdyskusyjnie pierwsza na świecie technologia w samochodach CUV chroniąca pieszych w momencie zderzenia. Trzy pochłaniające energię struktury są całkowicie wkomponowane w futurystyczną sylwetkę HED-4, wsparte naturalnymi właściwościami użytych materiałów. Elementy nadwozia zaprojektowano tak, by idealnie współgrały z systemami pochłaniającymi energię, rozpraszając siłę uderzenia w razie kolizji. System Elastic Front™ stworzono z myślą o spełnieniu norm Euro NCAP (EEVC WG17 Faza2) i JNCA w zakresie ochrony pieszych i aktualnie jest poddawany testom weryfikacyjnym.

Konferencja prasowa odbędzie się na stanowisku firmy Hyundai w hali numer 6, w dniu 6 marca o godzinie 17.00.

Źródło: Hyundai