Hyundai prezentuje Concept Genesis

Hyundai prezentuje Concept Genesis04.04.2007
Światowa premiera Hyundaia Concept Genesis odbędzie się 4 kwietnia podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku. Koncept zwiastuje nadejście sportowego, tylnonapędowego sedana segmentu premium ...

Światowa premiera Hyundaia Concept Genesis odbędzie się 4 kwietnia podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku. Koncept zwiastuje nadejście sportowego, tylnonapędowego sedana segmentu premium, który zasili gamę modelową koncernu w 2008 roku.

Hyundai prezentuje Concept Genesis 1 Concept Genesis poszerza ofertę modelową Hyundaia o nowe elementy z zakresu osiągów, designu oraz funkcjonalności - powiedział Steve Wilhite, dyrektor operacyjny Hyundai Motor America. - Gdy samochód pojawi się w sprzedaży w 2008 roku, będzie musiał konkurować z najmocniejszymi graczami na rynku, jednak będzie do tego znakomicie przygotowany. Concept Genesis zbudowano na prototypowej platformie Hyundaia z zupełnie nowym układem napędu tylnych kół, co sygnalizuje, iż koncern pragnie zadowolić nawet najbardziej wymagających kierowców. Concept Genesis jest napędzany nowoopracowanym silnikiem Hyundaia z 8 cylindrami w układzie V i 32 zaworami, oznaczonym jako Tau DOHC. Samochód jest początkiem aktywności Hyundaia w sektorze premium.

Concept Genesis jest przejawem pragnienia koncernu Hyundai, aby umieścić światowej klasy produkty we wszystkich segmentach rynku motoryzacyjnego - powiedział John Krafcik, wiceprezes ds. rozwoju i strategii produktu Hyundai Motor America. - Dzięki modelowi Genesis zyskujemy wyjątkową pozycję na rynku - koncepcyjny model posiada bardzo wydajną platformę z napędem na tylne koła, wydajny układ napędowy oraz elegancki i nowoczesny design - wszystko to przy cenach rozpoczynających się grubo poniżej 30.000 dolarów.

Nowy układ napędu tylnych kół po raz pierwszy zastosowany w USA. Concept Genesis posiada tylny napęd - pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane w samochodzie marki Hyundai w Stanach Zjednoczonych. Zaletą napędu na tyle koła jest zapewniający optymalną charakterystykę prowadzenia rozkład mas pomiędzy przodem a tyłem samochodu w stosunku 53:47 oraz bardziej precyzyjna charakterystyka układu kierowniczego. Doskonałe właściwości jezdne koncepcyjnego modelu Genesis są dodatkowo wspierane przez system elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC), który jest jednym z najważniejszych osiągnięć ostatnich lat w dziedzinie bezpieczeństwa. Hyundai jest czołowym koncernem motoryzacyjnym, który standardowo montuje układ ESC w swoich samochodach. Ponad 70 procent wszystkich modeli Hyundaia na rok 2007 zawiera w wyposażeniu standardowym.poprawiający bezpieczeństwo system ESC.

Hyundai prezentuje Concept Genesis 2 System ESC nieustannie monitoruje i analizuje dane dotyczące prędkości poszczególnych kół, położenie kierownicy a tym samym kół skrętnych oraz położenie przepustnicy i pedału przyspieszenia, co pozwala kontrolować stopień bocznego uślizgu pojazdu. Mikroprocesor pokładowy ustala, czy pojazd zaczyna być podsterowny czy nadsterowny i na podstawie tych informacji przyhamowuje odpowiednie koła oraz redukuje moc silnika, aby utrzymać samochód na bezpiecznym torze jazdy.

Zastosowanie wysokiej jakości stali w najważniejszych punktach nadwozia daje o 12-14 procent wyższą sztywność skrętną oraz niższą masę szkieletu nadwozia niż BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Sztywniejsze, lżejsze i większe nadwozie stanowi doskonałą podstawę do budowy wyjątkowo dynamicznego pojazdu z obniżonym poziomem hałasu wewnątrz kabiny pasażerskiej.

SILNIK TAU V-8

Znakomite osiągi modelu Genesis to zasługa nowego, 4.6-litrowego silnika V-8 Tau, który współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną ZF z trybem manualnym SHIFTRONIC® oraz dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Silnik Tau generuje ponad 300KM, co powinno zadowolić klientów ceniących wysokie osiągi. Zespół napędowy pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej sześciu sekund. Jednostka Tau została również stworzona z uwzględnieniem przyszłej rozbudowy. Kolejne warianty silnika będą mogły mieć większą pojemność, możliwość zastosowania doładowania oraz innych technologii.

Innowacyjne, wyrafinowane i sportowo zestrojone zawieszenie. Genesis posiada zawieszenie, które jest jednym z najbardziej wyrafinowanych i zaawansowanych układów, jaki można odnaleźć w obecnych konstrukcjach w pełnym przedziale cenowym.

Hyundai prezentuje Concept Genesis 3 Przednie, pięciowahaczowe zawieszenie zawiera górne i dolne wahacze łączące przednie koła z podwoziem. Ten wyrafinowany układ tworzy wirtualną oś sworznia zwrotnicy, która w dużym stopniu redukuje niepożądane ruchy kierownicy oraz zwiększa czułość układu. Pięciowahaczowe, niezależne zawieszenie tylnych kół to równie zaawansowany układ, umożliwiający osiągnięcie precyzyjnej geometrii zawieszenia, co z kolei wpływa na znaczną poprawę komfortu jazdy i prowadzenia. Potencjał zaawansowanego zawieszenia z przodu i z tyłu jest spotęgowany możliwością wyboru dynamicznych ustawień zawieszenia, dzięki którym każdy kierowca dostosuje charakterystykę prowadzenia samochodu do własnych potrzeb... lub pragnień.

NOWOCZESNA STYLISTYKA

Stylistyka modelu Genesis to progresywna interpretacja nowoczesnego, sportowego sedana z napędem na tylne koła. W celu odzwierciedlenia dynamicznych możliwości układu napędowego, Genesis łączy w sobie mocno wyprofilowane formy, które zawierają precyzyjne detale, naturalne materiały oraz innowacyjny system oświetlenia, zapewniający wyrafinowany styl segmentu premium.

SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA

Zgodnie z polityką koncernu Hyundai, polegającą na oferowaniu najbardziej zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, Concept Genesis zawiera systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, które zapobiegają wypadkom, a w razie kolizji zapewniają pasażerom pełne bezpieczeństwo. Model Genesis kontynuuje tradycję Hyundaia i w standardowym wyposażeniu zawiera układ elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC) z systemem kontroli trakcji, osiem poduszek powietrznych oraz aktywne zagłówki. Układ hamulcowy składa się z czterech tarcz wspomaganych systemem ABS oraz asystentem nagłego hamowania z układem międzyosiowego elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD. Zarówno przednie jak i tylne hamulce wyposażone są w jednotłoczkowe zaciski współpracujące z tarczami o wymiarach 12,6 cala (przód) i 12,4 cala (tył).

TECHNOLOGIA

- System elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC)
- Zaawansowany tempomat adaptacyjny
- Osiem poduszek powietrznych
- Podgrzewane / wentylowane siedzenia
- Reflektory typu HID z adaptacyjnym układem poziomowania
- Przycisk Start uruchamiający silnik
- System nawigacji z kamerą cofania
- Elektryczny hamulec ręczny
- Technologia Bluetooth
- Wejście USB / AUX
- Odbiornik HD Radio™
- XM Satellite Radio®
- System audio Infinity® Discrete Surround

SPECYFIKACJA GENESIS PREMIUM SPORTS SEDAN

- Konfiguracja: sportowy sedan z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła
- Rozstaw osi: 2935 mm / 115,6 cala
- Długość całkowita: 5004 mm / 197.0 cali
- Szerokość całkowita: 1862 mm / 73,3 cala
- Wysokość całkowita: 1491 mm / 58,7 cala
- Rozstaw kół, przód/tył: 1575 mm / 62,0 cale, 1580 mm / 62,2 cala
- Koła: 20-calowe, z lekkich stopów
- Typ silnika: V8
- Szacowana moc: powyżej 300KM
- Szacowany moment obrotowy: ponad 300 lb. ft.
- Pojemność: 4 627 cm3
- Blok silnika: Formowany pod wysokim ciśnieniem blok aluminiowy
- Głowica cylindra: aluminiowa
- Mechanizm rozrządu zaworowego: dwa wałki rozrządu w głowicy - Dual Over Head Cam (DOHC)
- Układ rozrządu: system zmiennych faz rozrządu CVVT
- Układ dolotowy o zmiennej geometrii
- System wtrysku: wielopunktowy wtrysk paliwa
- Śr. cylindra x skok tłoka: 92 x 87
- Szacowane przyspieszenie 0-100 km/h: poniżej 6.0 sekund
- Prędkość maks.: 210 km/h (ograniczona)
- Zalecane paliwo: benzyna bezołowiowa
- Typ przekładni: 6-biegową przekładnia automatyczna ZF z trybem manualnym SHIFTRONIC
- Zawieszenie: Z przodu wielowahaczowe (5-wahaczowe) / Z tyłu wielowahaczowe (5-wahaczowe)
- Stabilizator (przód/tył): 26 mm/18 mm
- Rozkład mas przód/tył: 53:47
- Układ hamulcowy: tarcze z przodu i tyłu
- Średnica tarcz z przodu (mm / cale): 320 mm/ 12,6 cali wentylowane tarcze
- Średnica tarcz z tyłu (mm / cale): 315 mm / 12,4 tarcze lite
- Układ kierowniczy: progresywane wspomaganie układu kierowniczego
- Przełożenie przekładni kierowniczej: 14,86

Źródło: Hyundai