Najpierw Family Concept - teraz ... Matrix

Najpierw Family Concept - teraz ... Matrix03.06.2001
Na etapie projektowania tego samochodu nazywano go "FC", co miało być skrótem od "Family Concept" i wskazywało na grupę docelową. Ostatecznie auto przyjęło jednak nazwę Matrix ...

Najpierw Family Concept - teraz ... Matrix 1 Na wystawie Auto Mobil International w Lipsku, która odbyła się w dniach 21 - 29 kwietnia 2001 miała miejsce europejska premiera minivana firmy Hyundai.

Na etapie projektowania tego samochodu nazywano go "FC", co miało być skrótem od "Family Concept" i wskazywało na grupę docelową. Ostatecznie auto przyjęło jednak nazwę Matrix.

Ten bazujący na płycie podłogowej Elantry pojazd stworzony został specjalnie na potrzeby rynku europejskiego. Celem konstruktorów było stworzenie auta wielofunkcyjnego, które mimo niewielkich rozmiarów (długość tylko 4 m) oferowałoby sporą ilość przestrzeni. Rozstaw kół, który wynosi 260 cm i szerokość Matrixa (174 cm) zapewniają wystarczającą przestrzeń dla wszystkich pasażerów. Również przestrzeń bagażowa nie odbiega od konkurencji a dzielona w stosunku 60:40 tylna kanapa zwiększa funkcjonalność.

Początkowo Matrix napędzany będzie jednym z dwóch silników benzynowych: 1,6/107 KM i 1,8/133 KM. Jesienią do oferty dołączyć ma 1,5-litrowy turbodiesel z technologią common-rail o mocy 76 KM. Z jednostkami napędowymi współpracować będą pięciobiegowa skrzynia ręczna lub czterostopniowy automat.