Hyundai i30 także jako kombi

Hyundai i30 także jako kombi27.03.2008
Podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Hyundai zaprezentował model i30 w wersji kombi - i30 CW (Crossover Wagon). Podobnie jak model hatchback, i30 CW łączy w sobie stylową praktyczność z elegancką linią nadwozia.

Samochód przeznaczony jest dla klientów, którzy pragną wyróżniać się z tłumu, a jednocześnie oczekują sprawdzonych rozwiązań i wysokiej jakości. "i" oznacza INSPIRACJĘ stanowiącą, obok jakości i pewności, trzeci filar obietnicy marki Hyundai. Nie chodzi jednak tylko o inspirację. Litera "i" to również inteligencja, integracja i innowacja. Dlaczego? Ponieważ jest to dokładnie to, czego klienci oczekują od Hyundaia oraz dokładnie to, co czyni nowy model i30 CW wyjątkowym w swojej klasie.

Nowa filozofia projektowania
Hyundai i30 CW powstał w oparciu o nową filozofię projektowania samochodów typu kombi. Auto zainspiruje nową generację nabywców, szukających pojazdu charakteryzującego się praktycznymi cechami konwencjonalnego kombi oraz stylem i udogodnieniami komfortowej limuzyny.To dlatego nadwozie i30 CW bardziej przypomina auto typu MPV crossover niż tradycyjne kombi, dzięki czemu powstał emocjonujący pojazd łączący w sobie funkcjonalność vana z elegancją i wyrafinowaniem samochodu kombi.

Hyundai i30 także jako kombi 1 Elegancki i wyrafinowany styl
Podobnie jak w i30 hatchback, sportowa, ale nie agresywna, przednia stylistyka i30 CW doskonale odzwierciedla nowy wizerunek stylistyczny Hyundaia. Eleganckie, podwójne przetłoczenie maski silnika płynnie łączy się ze słupkami, podczas gdy wyraźnie zaakcentowana linia nadwozia podkreśla klasyczne proporcje samochodu. Efektem zastosowania bardziej wyrafinowanych proporcji nadwozia jest elegancka sylwetka, dająca poczucie siły i zwinności. Uniesiona klapa bagażnika wraz za tylnymi światłami przyczynia się do stworzenia atletycznej postury. Wszystkie elementy i30 CW idealnie ze sobą współgrają.

i-dealne wnętrze
Wnętrze i30 CW jest komfortowe, funkcjonalne i praktyczne, a elegancka stylistyka nadwozia auta odzwierciedlona jest również w kabinie pasażerskiej. Wszystkie elementy, łącznie z panelem kontrolnym układu cyrkulacji powietrza, komfortowymi siedzeniami czy intuicyjnymi przełącznikami, zostały zaprojektowane z uwzględnieniem dynamicznej elegancji.

Niebieskie podświetlenie wskaźników
Wskaźniki i centralną konsolę i30 CW podświetlono niebieskim światłem, podobnie jak w innych, ekskluzywnych modelach Hyundaia, takich jak: i30, Hyundai Coupe i Santa Fe. Zaletą tej technologii jest mniejsze zmęczenie wzroku w każdych warunkach, dzięki czemu kierowca ma zawsze doskonałą widoczność. Niebieskie podświetlenie wskaźników jest cechą charakterystyczną pojazdów marki Hyundai i przyczynia się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa pasażerów podróżujących i30 CW.

Czytelne instrumenty
Nowoczesne, czytelne wskaźniki, pozioma i pionowa regulacja koła kierownicy, dobrze trzymające fotele i optymalnie umieszczona dźwignia zmiany biegów są kolejnymi atutami. Dla większej czytelności, w centralnym wyświetlaczu informacyjnym, tablicy przyrządów i kontrolkach ostrzegawczych wykorzystano technologię LED. Duże dysze nawiewu zapewniają optymalną dystrybucję powietrza. Dwutonowa tapicerka wnętrza o wysokiej jakości wykonania tworzy niezwykle wyrafinowaną i przytulną „europejską” atmosferę w przedziale pasażerskim.

Ergonomia
Inspirowanie nabywców to jedno z głównych założeń filozofii koncernu Hyundai. To dlatego we wnętrzu i30 CW zastosowano inteligentne rozwiązania pozwalające na intuicyjną obsługę nawet najbardziej podstawowych funkcji. Optymalne umiejscowienie przełączników audio/komunikacyjnych na kole kierownicy oraz łatwe w obsłudze przyciski układu klimatyzacji, elektrycznie sterowanych szyb i lusterek są cechami charakterystycznymi i30 CW. Łatwy dostęp do zintegrowanego systemu audio, kieszeni na mapy i innych schowków to kolejne atuty podkreślające elegancję i30 CW. Optymalizacji poddano nawet umiejscowienie drążka automatycznej skrzyni biegów, który doskonale leży w dłoni.

Hyundai i30 także jako kombi 2 Idealnie zintegrowane wnętrze
Długie (4 475mm), szerokie (1 775mm) i wysokie (1 520mm) nadwozie, duży rozstaw osi (2 700mm) oraz przemyślany projekt wnętrza i30 CW zaowocowały powstaniem samochodu, który konkuruje z najlepszymi konstrukcjami z segmentu C. Dodatkowa przestrzeń pozwala na większą swobodę ruchów, lepsze ustawienie siedzeń i doskonałe usytuowanie wskaźników. Ilość miejsca na nogi zarówno z przodu, jak i z tyłu wykracza poza średnią w tym segmencie. i30 CW został wyposażony w wyprofilowane fotele przednie z podparciami bocznymi i regulacją wysokości oraz w głęboko wyprofilowane siedzenia tylne, które zapewniają wyjątkowy komfort i doskonałe trzymanie. W rezultacie uzyskano komfort siedzenia na poziomie najlepszych wzorców europejskich.

Inteligentna przestrzeń
Pojemność bagażnika i30 CW, przy tylnych siedzeniach ustawionych w standardowym położeniu, wynosi 415 litrów (do wysokości okien). Po rozłożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1 395 litrów.

Wyposażenie
Marka Hyundai słynie z dobrze wyposażonych samochodów we wszystkich wersjach, a i30 CW nie jest wyjątkiem. Nabywcy i 30 CW mogą w pełni dopasować samochód do indywidualnych upodobań.

Szeroki wybór
Nowy i30 CW dostępny będzie w 5 wersjach wyposażenia. Już podstawowa wersja "Classic" oferuje bogate wyposażenie obejmujące 6 poduszek powietrznych, zintegrowany system audio (Radio+CD+MP3+USB+AUX), regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach oraz aktywne zagłówki. Bogatsza wersja "Comfort" oferuje dodatkowo automatyczną klimatyzację, elektrycznie podgrzewane, lakierowane w kolorze nadwozia lusterka zewnętrzne, system zdalnego sterowania centralnym zamkiem, regulację lędźwiowej części fotela kierowcy oraz przednie lampy przeciwmgielne. Usportowiona wersja "Style" standardowo zawiera 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16, system monitorujący ciśnienie w oponach, materiałowo-skórzaną tapicerkę oraz podgrzewane wycieraczki przedniej szyby. Topowa wersja "Premium" oferuje wszystkie elementy poprzednich wersji plus system ESP, ogrzewane przednie fotele, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik cofania i czujnik deszczu.

Hyundai i30 także jako kombi 3 Schowki i udogodnienia
Podobnie jak w innych modelach Hyundaia, w i30 CW można znaleźć wiele praktycznych udogodnień. W zależności od wersji wyposażeniowej dostępne są elementy, takie jak: uchwyty na kubki, uchwyt na okulary, schowek w konsoli centralnej, łatwo dostępne kieszenie na mapy w przednich drzwiach, kieszenie na oparciach przednich siedzeń, schowek w tylnym podłokietniku oraz tylne uchwyty na kubki. Pojemny schowek przed pasażerem jest dodatkowo chłodzony powietrzem z klimatyzacji. W tylnej części kabiny umieszczono roletę bagażnika, a w wyposażeniu opcjonalnym dostępna jest siatka zabezpieczająca bagaż. i30 CW zawiera również szereg udogodnień w postaci wejść do podłączenia urządzeń typu i-pod, tylnego podłokietnika, stolików na oparciach przednich siedzeń, przegrody chroniącej bagaż, relingów dachowych czy systemu siatek w bagażniku.

Silniki i skrzynie biegów
Możliwość wyboru dwóch silników benzynowych i trzech Diesli w połączeniu z manualną lub automatyczną przekładnią oznacza, iż i30 CW może sprostać wymaganiom praktycznie wszystkich kierowców.

Czysta moc inspiracji
Jednostką bazową jest 122 konny, w pełni aluminiowy, benzynowy silnik 1.6 Gamma, który osiąga maksymalny moment obrotowy 154 Nm. Na czele listy znajduje się 2.0-litrowa jednostka benzynowa Beta II o mocy 143KM i momencie obrotowym równym 186 Nm. Wszystkie silniki benzynowe posiadają 16 zaworów oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT. Entuzjaści silników wysokoprężnych mają do wyboru silnik CRDi o pojemności 1.6-litra występujący w dwóch wariantach mocy: 90KM/235 Nm i 115KM/255 Nm. 2.0-litrowa jednostka CRDi o mocy 140KM osiąga maksymalny moment obrotowy 304 Nm. Wszystkie silniki diesla wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, wałek wyrównoważający o niskim tarciu oraz wysokociśnieniowy wtrysk paliwa typu common rail, który przyczynia się do obniżenia hałasu pracy silnika. Silniki diesla stosowane w i30 CW są również przyjazne dla środowiska, dzięki filtrowi cząstek stałych (DPF).

Prawdziwa satysfakcja z prowadzenia
Osiągi samochodu nie są wyłącznie uzależnione od mocy silnika. Prawdziwą satysfakcję z prowadzenia dają również zoptymalizowane skrzynie biegów. Przegrodowa przekładnia automatyczna Hyundaia została poddana dalszym modyfikacjom i zapewnia precyzyjną zmianę biegów w nowym i30 CW.

Hyundai i30 także jako kombi 4Nowa przekładnia manualna Hyundaia i30 CW również zawiera nowoopracowane technologie, pozwalające na redukcję hałasu i zwiększające wytrzymałość systemu. 5-biegowa, w pełni zsynchronizowana przekładnia manualna nowego i30 CW doskonale pasuje do sportowej natury samochodu, a o precyzyjne zmiany biegów w modelach z 2-litrowym Dieslem dba przekładnia manualna o 6 przełożeniach. 4-biegowa przekładnia automatyczna dostępna jest z jednostkami benzynowymi (w zależności od modelu i specyfikacji rynkowej) 1.6 i 2.0 oraz z silnikiem wysokoprężnym 1.6 o wyższej mocy.

Dynamiczne i pewne prowadzenie
Nowy Hyundai i30 CW prowadzi się dynamicznie i pewnie w każdej wersji silnikowej. Wysoką sztywność nadwozia uzupełniają kolumny MacPhersona z przodu oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Wentylowane, 15-calowe tarcze hamulcowe z przodu oraz 14-calowe tarcze z tyłu, w połączeniu z 4-kanałowym systemem ABS oraz ESP* zapewniają odpowiednią siłę hamowania w każdych warunkach. O odpowiedni wygląd zewnętrzny dbają 15- i 16-calowe felgi stalowe lub 15-, 16- i 17-calowe felgi aluminiowe z oponami o niskim lub ultra-niskim profilu. W rezultacie powstaje samochód, który zachęca do nieustannej jazdy.

Bezpieczeństwo
Podobnie, jak w każdym Hyundaiu, w i30 CW bezpieczeństwo odgrywa bardzo dużą rolę. Dlatego samochód można wyposażyć w opcjonalny system stabilizacji toru jazdy ESP a w standardzie znajduje się układ ABS.

Bezpieczeństwo pasywne
W zakresie bezpieczeństwa pasywnego, i30 CW wyposażono w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, aktywne zagłówki oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i systemem przypominającym o ich zapięciu. Strefy kontrolowanego zgniotu czy sztywna klatka bezpieczeństwa to kolejne przykłady elementów bezpieczeństwa zastosowanych w i30 CW. Dodatkową sztywność nadwozia uzyskano dzięki wzmocnieniu słupków A, przegrody czołowej, przednich i bocznych podłużnic oraz słupków B i C.

Hyundai i30 także jako kombi 5i30 CW wyposażono również w wiele dodatkowych elementów wpływających na poczucie bezpieczeństwa podczas prowadzenia samochodu (w zależności od wersji wyposażenia).

ABS/ESP
4-kanałowy układ ABS jest montowany standardowo, a system ESP z możliwością odłączenia wchodzi w skład wyposażenia opcjonalnego (standard w "Premium").

Ceny
Najtańszą wersją Hyundaia i30 CW jest model Classic ze 122-konnym silnikiem benzynowym 1,6 kosztujący 52 900 złotych. Podstawowego, 90-konnego diesla wyceniono na 56 900. Na drugim końcu skali cenowej znajduje się bardzo bogato wyposażona wersja Premium w cenach od 74 400 złotych (1,6/122KM), do 87 400 złotych (2,0 CRDi/140 KM)

Źródło: Hyundai Motor Poland