Hyundai Terracan z napędem na cztery koła

Hyundai Terracan z napędem na cztery koła23.09.2002
Hyundai po raz kolejny zaznacza swoją obecność w segmencie samochodów z napędem na cztery koła wprowadzajac do sprzedaży samochód terenowy – Hyundai Terracan. (...) Został on zaprojektowany od podstaw w centrum badawczo-rozwojowym Hyundai’a ...

Hyundai po raz kolejny zaznacza swoją obecność w segmencie samochodów z napędem na cztery koła wprowadzajac do sprzedaży samochód terenowy – Hyundai Terracan. Nazwa samochodu – Terracan powstała ze słów "terra", czyli ziemia, ląd i "khan", co oznacza króla lub władcę. Został on zaprojektowany od podstaw w centrum badawczo-rozwojowym Hyundai’a w Namyang w czasie niespełna 34 miesięcy, kosztem 240 milionów dolarów. Po raz pierwszy Terracan został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, w dniach 27 lutego – 11 marca 2001. Polska premiera przewidziana jest na początek listopada 2002 roku. W chwili obecnej cena samochodu nie jest ostatecznie ustalona i zostanie podana w terminie póżniejszym w odrębnym komunikacie.

Hyundai Terracan z napędem na cztery koła 1 Elegancja, siła i funkcjonalność to cechy, które znalazły swoje odzwierciedlenie w wyglądzie zewnętrznym Terracana. Przód samochodu został zdominowany przez duży „grill” w kolorze nadwozia z siedmioma wyrazistymi pionowymi żeberkami. Widok boczny jest zdecydowanie męski i nowoczesny, podczas gdy prostota i elegancja charakteryzują wygląd tylnej części nadwozia.

W projekcie wnętrza szczególną uwagę poświęcono zaprojektowaniu siedzeń, które są jednym z krytycznych czynników w określeniu komfortu samochodu. Ich ergonomiczny kształt, oraz odpowiednia wysokość siedziska w połączeniu z dużą powierzchnią szyb zapewniają kierowcy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach i przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa jazdy. Tylne siedzenia samochodu, dzielone w stosunku 60:40 mają składane oparcie i siedzisko, co zapewnia maksymalizację przestrzeni bagażowej umożliwiając przewożenie dużych ładunków.

Hyundai Terracan z napędem na cztery koła 2 Zapewniany przez Terracana poziom bezpieczeństwa spełnia najwyższe wymogi europejskich i północno-amerykańskich przepisów. Nadwozie samochodu zostało wzmocnione w miejscach szczególnie podatnych na uszkodzenia, takich jak: drzwi, zderzaki i rama nośna, aby złagodzić i bezpiecznie rozproszyć siłę uderzenia bez względu na kierunek, z którego nadejdzie. Wybiegając poza projekt strukturalny zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie, Terracan oferuje liczne mechanizmy zwiększające bezpieczeństwo jazdy. Duże, wentylowane tarcze hamulcowe zamocowane przy kołach przednich i tylnych, oraz system ABS z EBD, zapewniają stabilność przy hamowaniu i znacznie skracają jego dystans. EBD dodatkowo polepsza dystrybucję siły hamowania niezależnie od zmian w rozkładzie masy pojazdu.

Terracan został wyposażony w dwa silniki: 2.9 CRDi, oraz 3.5 V6 DOHC. Pierwszy z nich jest silnikiem diesla zbudowanym w oparciu o technologię bezpośredniego wtrysku paliwa w systemie "common rail". Zapewnia to dużą moc silnika w połączeniu z wysoką kulturą pracy. Drugi silnik to 3.5 V6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa kontrolowanym przez elektroniczny system kontroli silnika (DEMS: Digital Engine Management System) dostarczający wysokiej mocy i wyśmienitych osiągów.

Hyundai Terracan z napędem na cztery koła 3 Terracan został wyposażony w system napędu na cztery koła – 4WD z systemem aktywnego przeniesienia momentu napędowego (ATT: Active Torque Transfer). Podczas jazdy szosowej system ten dostarcza moment napędowy do kół osi tylnej. W momencie pojawienia się poślizgu tych kół lub w czasie jazdy w trudnym terenie czy niesprzyjających warunkach pogodowych, system automatycznie przekazuje moment napędowy także do kół osi przedniej w ilości zapewniającej stabilną i bezpieczną jazdę. W ekstremalnych warunkach jazdy terenowej, kierowca może zwiększyć skuteczność napędu 4WD Terracana poprzez ręczne wybranie trybu jazdy "LOW" zapewniającego większe przełożenia i stały napęd kół osi przedniej i tylnej. Kluczowe korzyści tego rozwiązania to wygoda kierowcy oraz stabilność jazdy.

Hyundai Terracan z napędem na cztery koła 4 Terracan wyposażony jest dodatkowo w system blokady mechanizmu rożnicowego tylnej osi (LSD: Limited Slip Differential), który poprawia przenoszenie napędu przez koła osi tylnej w przypadku, gdy jedno z nich traci przyczepność.

Terracan to prawdziwy samochód terenowy, skonstruowany w oparciu o podstawowe założenia dla tego typu pojazdów – nadwozie zbudowane na ramie nośnej. Łączy w sobie elegancję i komfort samochodu osobowego, przestronność samochodów użytkowych, oraz właściwości jezdne auta terenowego. Zapewni to kupującym wszystko, czego pragną.

Źródło: Hyundai Motor Poland

Rynek Premium, samochody luksusowe, tuning: