Hyundai Curb Crossover Concept debiutuje na NAIAS

Hyundai Curb Crossover Concept debiutuje na NAIAS12.01.2011
Centrum projektowe Hyundaia z Kalifornii zaprezentowało podczas North American International Auto Show w Detroit koncepcyjny pojazd o nazwie Curb. To kompaktowy samochód typu UAV (Urban Activity Vehicle - miejski pojazd dla osób aktywnych) ...

...przeznaczony dla nowej generacji klientów Hyundaia, którzy lubią aktywne życie miejskie i nocne. Curb posłużył również jako „poligon”, na którym testowano najnowszą technologię koncernu o nazwie Blue Link.

Hyundai Curb Crossover Concept debiutuje na NAIAS 1 Dzięki maksymalnemu zwężeniu słupków A i połączeniu szyby przedniej z bocznymi nadwozie Curba przypomina nieco wyglądem sportowy kask motocyklowy. Natomiast spoglądając na pojazd z profilu dostrzeżemy pewne podobieństwa do zarysu bumerangu. Wąskie, eleganckie reflektory i światła tylne osadzono głęboko w nadwoziu. Curb porusza się na oponach Michelina z 22-calowymi, 5-ramiennymi felgami. Bieżnik opon wyróżnia się ciekawym wzorem w kolorze szafranowym, dopasowanym odcieniem do obić we wnętrzu kabiny. By wejść do wnętrza wystarczy przyłożyć palce do specjalnego panelu dotykowego.

Z tyłu znajduje się wysuwany uchwyt służący do przewożenia roweru, na dachu również zamontowano rack, który wysuwa się do góry. Bagażnik również otwiera się za pomocą panelu dotykowego.

Hyundai Curb Crossover Concept debiutuje na NAIAS 2 Po uruchomieniu pojazdu sekwencyjnie świecić zaczynają liczne światła LED, poczynając od zewnętrznych rzędów, przez specjalny lakier w tyle zaczyna także prześwietlać napis „Curb”. We wnętrzu kabiny znajduje się prawdziwe centrum informacyjne. Założeniem producenta było zapewnienie pasażerom idealnego połączenia z miejskim światem zewnętrznym i dostarczenie im maksimum informacji. Duży akrylowy ekran podzielony na kilka stref pozwala na wyświetlanie różnych informacji. Ma bardzo organiczny kształt i wydaje się przepływać od wskaźników w stronę miejsca, gdzie zwykle znajduje się konsola środkowa i w kierunku tylnych foteli. Kierownica ma nieprzejrzystą powierzchnię, przez którą przeziera monitor. Monitory umieszczono także w zagłówkach przednich foteli. Wyświetlacz przezierny (HUD) z nawigacją pozwala kierowcy nie odwracać wzroku od drogi. Boczne lusterka zastąpiono kamerami połączonymi z HUDem.

Wykończenia wnętrza mają szafranowe akcenty idealnie dopasowane kolorystycznie do wzoru na bieżnikach opon. Obicia niezwykle wąskich foteli wykonano z szybkoschnącego i bardzo elastycznego materiału.

Hyundai Curb Crossover Concept debiutuje na NAIAS 3Zagłówki zamontowano na specjalnej ramie, a nie w fotelach, dzięki czemu można je odwrócić i schować pod dachem, a same fotele złożyć na płasko, by załadować większe bagaże.

Kierowca może słuchać swojej ulubionej stacji korzystając z aplikacji Pandora i odbierać telefony, a dzięki technologii Blue Link zobaczy, w którym miejscu znajduje się aktualnie jego rozmówca. System na życzenie opracuje także dokładna trasę dojazdu w to miejsce. Kierowca może także dodać adresy e-mailowe swoich przyjaciół do listy na stronie Blue Link Location Sharing, a następnie jadąc już Curbem wysłać wszystkim informację, gdzie aktualnie się znajduje. Jeśli któryś z przyjaciół przyjmie zaproszenie, na ekranie nawigacyjnym kierowcy wyświetli się jego dokładna lokalizacja.

Technologia Blue Link oferuje także kilkadziesiąt innych funkcji, m.in.: informowanie odpowiednich służb o wypadku, zamykanie i otwieranie drzwi oraz uruchamianie silnika na odległość, autodiagnostykę pojazdu, klika funkcji zapobiegających kradzieży lub utrudniających ją, dostęp do Internetu, lokalizację stacji benzynowych i porównywanie cen benzyny, przewodnik po restauracjach, prognoza pogody itp.

Hyundai Curb Crossover Concept debiutuje na NAIAS 4 Pod maską Curba znajduje się turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 1,6 litra, mocy 175 KM i maksymalnym momencie obrotowym 229 Nm. Współpracuje z przekładnią DSG. Jednostka napędowa może także zostać uzupełniona o system Idle Stop and Go, wyłączający silnik podczas krótkich postojów, dzięki czemu pojazd zużywa mniej paliwa.

Źródło: Hyundai, opracowanie: BM