Nowy model Hyundai i40

Nowy model Hyundai i4022.02.2011
Podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Genewie Hyundai zaprezentuje całkowicie nowy model i40, zapowiadający zmianę sposobu postrzegania marki w Europie. Nowy Hyundai i40 - reprezentujący segment D, został zaprojektowany ...

...w europejskim centrum R&D firmy w niemieckim Rüsselsheim i ma pozycjonować markę jako Modern Premium, co oznacza dostarczenie Klientowi innowacyjnych rozwiązań oraz wysokiej jakości produktu w przystępnej cenie.

Nowy model Hyundai i40 1 i40 trafi do salonów w czerwcu 2011 roku w wersji kombi, wspierany przez unikalny i w pełni przejrzysty program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat obsługi technicznej pojazdu, 5 lat assistance).

Całkowicie nowy i40 jest doskonałym odzwierciedleniem nowego sloganu marki New Thinking. New Possibilities. (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości.) - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe. i40 jest dowodem, jak daleko Hyundai zaszedł w ostatnich latach i wyraźnie pokazuje, co mamy na myśli określając siebie jako markę Modern Premium. i40 to dla nas ważny model i z niecierpliwością oczekujemy jego rynkowej premiery sądząc, że będzie to hit w mocno konkurencyjnym, europejskim segmencie D. Wprowadzając na początku samochód w wersji kombi, stanowiącej 50% sprzedaży w tym segmencie, będziemy mogli szybko poznać wrażenia europejskich kierowców – dodał Rushforth.

W oparciu o prognozy ekspertów motoryzacyjnych, mówiące o całkowitej sprzedaży w segmencie D na poziomie 890 000 sztuk w całej Europie w 2016 roku, Hyundai spodziewa się wzrostu sprzedaży tych pojazdów o 12,6% w ciągu najbliższych pięciu lat. Celem firmy jest osiągnięcie sprzedaży 60 000 egzemplarzy w ciągu 2012 roku i tym samym zdobycie miejsca w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli tego segmentu.

Nowy model Hyundai i40 2 Ewolucja marki Hyundai w Europie jest widoczna w mocno wyróżniającym się języku projektowania określanym jako Fluidic Sculpture, dzięki któremu i40 zyskał tak oryginalny i dynamiczny wygląd. Charakterystyczny sześciokątny grill i niepowtarzalny kształt reflektorów przednich dodatkowo podkreślają wyrazisty i nowoczesny wygląd auta.

Sportowy design i40 nie wpływa jednak negatywnie na poziom komfortu wnętrza. Rozstaw osi wynosi 2770 mm, a samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Imponująca przestronność jest gwarancją najwyższego komfortu podróżowania wszystkich pasażerów.

Pojemność bagażnika i40 zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie i wynosi standardowo 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.

Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 115 KM do 177 KM, z wysokim momentem obrotowym dostępnym w szerokim zakresie obrotów silnika, dzięki czemu i40 prowadzi się przyjemnie zarówno po mieście jak i autostradzie.

Nowy model Hyundai i40 3 W segmencie D silniki Diesla stanowią 75% całkowitej sprzedaży, dlatego Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym wśród Klientów indywidualnych oraz flot będzie silnik 1,7 l Diesel o mocy 136 KM. W samochodzie zadebiutuje także zupełnie nowy 2,0-litrowy silnik GDI o nazwie Nu, zapewniający wyjątkowe osiągi przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Ogólnie Hyundai zakłada sprzedaż w podziale na silniki w stosunku 65% Diesel i 35% benzyna.

Hyundai i40 będzie dostępny również w wersji Blue obejmującej najnowsze technologie, opracowane w ramach programu Hyundai Blue Drive™ m.in. zintegrowany system Stop & Go (ISG), opony o niskim współczynniku oporu toczenia i system zarządzania energią (AMS).

i40 w wersji Blue z jednostką U-II, 1,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM, osiąga emisję CO2 na poziomie 113 g/km i spalanie na poziomie 4,3 l/100 km, dzięki czemu jest najbardziej przyjaznym dla środowiska modelem w swojej klasie.

Bogate wyposażenie standardowe i wiele nowoczesnych rozwiązań, dostępnych jako opcja u większości modeli konkurencyjnych, będzie zdecydowaną kartą przetargową modelu i40.

Nowy model Hyundai i40 4 Najważniejsze elementy możliwego wyposażenia i40 to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Na elementy komfortu i wygody w i40 składają się między innymi: elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne z możliwością regulacji pochylenia oparcia, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica.

Nowoczesne elementy oświetlenia, jak światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi oraz przyjazny dla kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) to kolejne elementy wzmacniające wizerunek i40 jako wiodącego modelu segmentu D.

i40 korzysta z najnowszych technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkowników. W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie stanowić będzie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).

Nowy model Hyundai i40 5 W zakresie bezpieczeństwa biernego i40 może być wyposażony aż w dziewięć poduszek powietrznych - przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy, dzięki czemu ma być kolejnym modelem marki Hyundai, spełniającym najwyższe kryteria oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP (5 gwiazdek).

Specyfikacja techniczna: Hyundai i40 kombi
(Dane orientacyjne – ostateczne wielkości zostaną podane w czasie prezentacji pojazdu)

Silniki Diesla

  • 1.7 l 115 KM
    • Typ / pojemność: U-II, DOHC, 4-cylindrowy, 16-zaworowy z HLA / 1685 cm3
    • Moc / moment obrotowy: 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min / 260 Nm (26,5 kgm) przy 1250-2750 obr/min
    • Emisja: 122 g/km (113 g/km z systememSG)
  • 1.7 l 136 KM
    • Typ / pojemność: U-II, DOHC, 4-cylindrowy, 16-zaworowy with HLA / 1685 cm3
    • Moc / moment obrotowy: 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min / 325 Nm (32,0kgm) przy 2000-2500 obr/min
    • Emisja: 124 g/km (119 g/km z systemem ISG)
Silniki benzynowe
  • 1.6 l 135 KM
    • Typ / pojemność: Gamma GDI, 4-cylindrowy, 16-zaworowy z podwójnym CVVT / 1591 cm3
    • Moc / moment obrotowy: 135 KM (99 kW) przy 6300 obr/min / 164 Nm (16,8kgm) przy 4850 obr/min
    • Emisja: 149 g/km (138 g/km z systemem ISG)
  • 2.0 l 177 KM
    • Typ / pojemność: Nu GDI, 4-cylindrowy, 16-zaworowy z podwójnym CVVT / 1999 cm3
    • Moc / moment obrotowy: 177 KM (130 kW) przy 6500 obr/min / 208 Nm (21,7kgm) przy 4700 obr/min
    • Emisja: 156 g/km
Skrzynie biegów:
1.7/115 1.7/136 1.6/135 2.0/177
manualna / biegi 6 6 6 6
automatyczna / biegi -- 6 -- 6

Zawieszenie:

  • Przednie: Niezależne kolumny MacPhersona z gazowymi amortyzatorami. Drążek stabilizatora
  • Tylne: Niezależne zawieszenie wielowahaczowe, gazowe amortyzatory
Układ kierowniczy
  • Typ: MPDS (Motor Driven Power Steering – elektrycznie wspomagany układ kierowniczy)
  • Przełożenie: 2,88 obrotu od oporu do oporu
  • Promień zawracania: 5,46 m
Hamulce
  • Przednie wentylowane tarcze o średnicy 320 mm
  • Tylne: stałe tarcze o średnicy 300 mm
Koła i opony
  • 7,0Jx16 - 205/60 R16 (Standard)
  • 7,5Jx17 - 215/50 R17
  • 8,0Jx18 - 225/45 R18
Wymiary (mm)
  • Zewnętrzne
    • Długość całkowita: 4770
    • Szerokość całkowita: 1815 (bez lusterek zewnętrznych)
    • Wysokość całkowita: 1470
    • Rozstaw osi: 2770
    • Zwis przedni: 920
    • Zwis tylny: 1080
    • Rozstaw kół przód: 1591
    • Rozstaw kół tył: 1597
  • Wewnętrzne (Przód - Tył)
    • Wysokość od siedzenia do dachu 1025 - 985
    • Przestrzeń na nogi 1170 - 850
    • Przestrzeń na wysokości na ramion 1455 - 1420
Pojemność
  • Zbiornik paliwa: 70 litrów
  • Bagażnik: 553 / 1719 litrów (siedzenia złożone / siedzenia rozłożone)
Masy: (skrzynia manualna)
1.7/115 1.7/136 1.6/135 2.0/177
Minimalna własna (kg) TBC 1485 1385 1410
Maksymalna dopuszczalna (kg) TBC 1610 1510 1540

Osiągi (skrznia manualna)

1.7/115 1.7/136 1.6/135 2.0/177
Prędkość maksymalna km/h 190 198 195 210
Przyspieszenie 0-130 km/h (s) 21,3 18.4 19,5 15,3

Zużycie paliwa i emisja (skrzynia manualna)

1.7/115 1.7/136 1.6/135 2.0/177
Litry / 100 km 4,3 TBC TBC TBC
CO2 (g/km) 122 124 149 156
CO2 (g/km) z ISG 113 119 138 --

Źródło: Hyundai Motor Poland

Rynek Premium, samochody luksusowe, tuning: