Sprzedażowy hit firmy w segmencie C w nowej odsłonie bazuje oczywiście na sukcesie pierwszego modelu, który był pierwszym pojazdem z serii „i” i zapowiadał „nową erą dla Hyundaia w Europie”.
Oryginalny hatchback Hyundaia był też pierwszym modelem zaprojektowanym w całości na naszym kontynencie, pierwszym produkowanym w fabryce w Czechach i pierwszym modele marki, który został wyróżniony oceną pięciu gwiazdek przez EuroNCAP.
Od momentu wejścia na rynek w lipcu 2007 i30 co roku sprzedawał się coraz lepiej w Europie – w 2010 roku kupiło go 115 000 klientów, a w sumie, do połowy 2011 sprzedano na naszym kontynencie aż 350 000 egzemplarzy.
Nowa generacja i30 została zaprojektowana przez Hyundai Motor Europe Technical Centre w niemieckim Russelsheim i jak zapowiada producent ma być kolejnym krokiem w ewolucji języka projektowania Hyundaia, który określa hasło „fluidic sculpture” (= płynna rzeźba).
Thomas Burkle, szef zespołu projektantów w Hyundai Motor Europe Technical Centre, powiedział: Nową generację i30 można łatwo rozpoznać dzięki przedniej części nadwozia zdradzającej typowe rysy „rodziny” Hyundaia – z sześciokątnym grillem i reflektorami przypominającym klejnoty oraz zwracającymi uwagę światłami do jazdy dziennej.
Ich kanciaste kształty otoczono ramą o bardziej miękko zarysowanych krawędziach, co dodaje pojazdowi charakteru oraz daje poczucie wyrafinowania i luksusu. Patrząc z profilu widzimy przede wszystkim mocną, charakterystyczna linię biegnąca od przodu przez nadkola aż po tylne światła – to fundamentalna cecha „płynnej rzeźby”
Allan Rushforth, starszy wiceprezes i dyrektor do spraw operacyjnych europejskiego oddziału Hyundaia stwierdził: Oczekujemy, że nowa generacja i30 będzie przemawiać do młodych, postępowych nabywców pragnących posiadać samochód, który nie tylko wyróżnia się określonymi osiągami, lecz również świetnie wygląda. W ten sposób nowa generacja i30 przyczyni się do przyszłych sukcesów w sprzedaży, zwiększy świadomość marki i poprawi wizerunek Hyundaia wśród europejskich konsumentów. Pojazd został stworzony po to, by konkurować z wiodącymi modelami w segmencie C i dołączyć do nowego i40 jako wzór jakości Hyundaia.