Polska premiera nowego Hyundaia Getz

Polska premiera nowego Hyundaia Getz05.12.2005
Od premiery w Genewie w 2002 roku Getz okazał się międzynarodowym sukcesem. W Polsce Getz również spotkał się z nadzwyczaj dobrym przyjęciem klientów. Na polskim rynku Getz znalazł ponad 5 tysięcy nabywców ...

Zaledwie dwa miesiące po światowej premierze Hyundai Motor Poland wprowadził na rynek nowego Getza. W dniach 18 - 20 listopada w autoryzowanych salonach sprzedaży na terenie całej Polski klienci mogli poznać nowe, atrakcyjne wcielenie najpopularniejszego modelu marki Hyundai.

Polska premiera nowego Hyundaia Getz 1 Od premiery w Genewie w 2002 roku Getz okazał się międzynarodowym sukcesem. Sprzedano ponad 550,000 sztuk tego modelu Hyundaia, z czego aż 266,000 w Europie. W Polsce Getz również spotkał się z nadzwyczaj dobrym przyjęciem klientów. Od momentu gdy w 2003 roku na polskim rynku zajął miejsce Atosa, Getz znalazł ponad 5 tysięcy nabywców, co stanowi prawie dwie trzecie sprzedaży w tym okresie.

Zaprojektowany w prawdziwie europejskim stylu nowy Getz ma szansę powiększyć grono użytkowników w Polsce. Ogólne zmiany obejmują nową linię przodu i tyłu pojazdu, dynamicznie przeprojektowane wnętrze i zwiększony poziom bezpieczeństwa. Cztery zupełnie nowe wersje silnikowe, ulepszona skrzynia biegów i dźwignia w silnikach wysokoprężnych to tylko niektóre z technicznych nowości.

Nastąpiła poprawa w zakresie bezpieczeństwa - po raz pierwszy w tym modelu dostępny jest elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), jak również poduszka powietrzna z dezaktywacją po stronie pasażera i aktywne zagłówki na przednich siedzeniach. Zoptymalizowano też ochronę przed skutkami uderzenia z boku.

Polska premiera nowego Hyundaia Getz 2 Z perspektywy europejskiej największą nowością jest nowy diesel 1.5 CRDi VGT stworzony w Centrum Technicznym Hyundaia w Rüsselsheim. Silnik ten współpracuje z manualną skrzynią biegów, ze zmienionym schematem włączania biegu wstecznego i dostępny jest w dwóch wersjach w zakresie mocy: 110 KM / 240 Nm i 88 KM / 220 Nm. Obie mogą się pochwalić zmienną geometrią turbin, a wewnętrzne badania koncernu wykazały, iż zużycie paliwa jest w nich mniejsze o 9-procent w stosunku do dotychczas eksploatowanego silnika o pojemności 1.5 l.

Benzynowe silniki o pojemności 1.4 i 1.6 l są milowym krokiem Hyundaia w zakresie ochrony środowiska i techniki jednostek napędowych. 4-cylindrowa jednostka z układem rozrządu (DOHC) i systemem kontroli zmiennych faz rozrządu (CVVT) daje w wersji 1.4 moc 95 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy o wartości 125,5 Nm przy 3200 obr/min. Sportowa wersja 1.6 osiąga 106 KM przy 5800 obr/min i maksymalny moment obrotowy o wartości 144,2 Nm przy 3200 obr/min. Nieznacznie - do 66 KM - zwiększono moc jednostki napędowej o najmniejszej pojemności 1.1 litra. Wszystkie aktualnie produkowane silniki Hyundaia spełniają normę czystości spalin Euro 4.

Rynek Premium, samochody luksusowe, tuning: