Kia Soul w Paryżu

Kia Soul w Paryżu09.10.2008
Efektowna i wyczekiwana światowa premiera nowego miejskiego crossovera KIA SOUL na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w dniu 2 października 2008 roku zaznacza kolejny etap rewolucyjnej ekspansji gamy modelowej KIA.

Jako śmiały komunikat o determinacji KIA w roli jednej z potęg światowego przemysłu motoryzacyjnego, samochód KIA SOUL adresowany jest do zupełnie nowej grupy klienteli europejskiej oraz międzynarodowej i ma szansę doprowadzić do pozyskania tysięcy klientów – trafiając do serc szczególnie osób młodych oraz młodych duchem.

Kia Soul w Paryżu 1 „Nowatorski i oryginalny, KIA SOUL nie daje się skategoryzować i zmusza nabywcę do stworzenia osobistej więzi emocjonalnej. SOUL proponuje tak szeroką gamę wersji stylistycznych, komfortowych i wyposażeniowych, że całkowicie zmienia pojęcie swobody wyboru. Jest to zupełnie nowy samochód miejski, który wprost zachęca nabywcę, by puścić wodze fantazji oraz przemyśleć wszystko, co dotąd wiedział o marce KIA.” – mówi Panu Vainamo, dyrektor marketingu KIA Motors Europe.

KIA SOUL jest pięciodrzwiowym hatchbackiem z napędem na koła przednie, wysoką linią dachu oraz niezwykle długim rozstawem osi. Pod względem obszerności wnętrza SOUL dorównuje pojazdom o znaczniejszych wymiarach zewnętrznych i nierzadko je przewyższa, pokaźna jest także pojemność ładunkowa – 340 litrów w normalnym położeniu tylnych siedzeń – a więc identyczna jak w hatchbacku KIA cee’d.

Rozpoczęcie sprzedaży SOULA w Europie planowane jest na początek 2009. Nabywca będzie miał do wyboru nawet 15* odmian modelowych, pięć poziomów wyposażenia, dwa silniki (z przekładnią manualną lub automatyczną) oraz szereg pakietów opcjonalnych – w zależności od danego rynku.

Unikalna stylistka jak jeszcze nigdy u KIA! Przekształcenie fantazyjnej koncepcji KIA SOUL z 2006 roku w samochód produkcyjny odbywało się pod okiem Głównego Projektanta KIA Motors Corporation, Petera Schreyera.

Kia Soul w Paryżu 2 „SOUL będzie pojazdem przełomowym dla koncernu KIA na jego drodze do miana ‘branżowego estety’ oraz producenta niebanalnych samochodów, które wprost chce się mieć.” – mówi Peter Schreyer – „SOUL narodził się w Stanach, dorósł w Korei, a ostateczny szlif nadała mu Europa i dlatego uważam, iż produkcyjny ‘urban crossover’ jest projektem skończonym, który z powodzeniem podkreśla swoją oryginalność i wyróżniający się styl. Wizualny kształt i zasadnicze proporcje auta koncepcyjnego z NAIAS Detroit zostały w większości zachowane, choć dodaliśmy szereg akcentów stylistycznych i nowatorskich elementów wyposażenia tak, by móc dostosowywać ten pochodzący z jednej przecież fabryki pojazd do szczególnych wymagań klienteli na rożnych rynkach światowych.”

Nowy model o zasięgu globalnym
W swej koreańskiej fabryce Gwangju KIA Motors Corporation planuje produkcję 136.000 samochodów KIA SOUL rocznie. Zakład ten przeszedł intensywną modernizację pod kątem podniesienia jakości oraz elastyczności procesów wytwarzania

Z przewidywanego na rok 2009 wolumenu produkcji 36.000 sztuk przeznaczonych jest na krajowy rynek koreański, 50.000 dla Północnej Ameryki, 30.000 dla Europy oraz 20.000 – na inne rynki światowe. Produkcja specjalnej ‘chińskiej’ wersji KIA SOUL w ilości 40.000 sztuk rocznie będzie uruchomiona lokalnie (w Chinach) na przestrzeni 2009 roku.

Źródło: Kia, fot. Moto Target