Nowa Kia Optima gotowa do walki w segmencie D

Nowa Kia Optima gotowa do walki w segmencie D07.12.2011
Pierwsze egzemplarze modelu Kia Optima, całkowicie nowego sedana segmentu D, trafią do polskich salonów w styczniu. Już teraz natomiast Kia Motors Polska ogłosiła, że długo oczekiwana Optima, wyposażona w benzynowy silnik 2.0 wyceniona zostanie na 82 900 zł. ...

...1.7-litrowy, turbodoładowny silnik diesla wymagać będzie dopłaty 5 000 zł. Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w Europie Optima oferowana będzie z jedyną w swoim rodzaju gwarancją producenta na 7 lat lub 150 000 km. Gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu.

Nowa Kia Optima gotowa do walki w segmencie D 1 Kia Optima, zaprojektowana została oczywiście pod okiem Petera Schreyera przez zespoły projektowe we Frankfurcie w Niemczech i Irvine w Kalifornii. Stworzony przez nas sedan to produkt, jakiego wcześniej nikt nie spodziewałby się po koreańskiej marce i właśnie taki efekt zamierzaliśmy osiągnąć. Optima to coś więcej niż tylko krok naprzód w stosunku do samochodu, który zastępuje. To całkowicie nowy projekt, który nie ma żadnych cech wspólnych ze swoim poprzednikiem — twierdzi główny projektant Kia.

Światowa premiera Optimy odbyła się na międzynarodowym salonie samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu 2010 r., a jej europejski debiut miał miejsce na salonie samochodowym w Paryżu kilka miesięcy później. Od tego czasu model ten — sprzedawany w Korei pod nazwą „K5”, a we wszystkich innych krajach jako „Optima” — święci triumfy w sprzedaży na całym świecie.

Od wczesnych faz procesu rozwoju nowej Optimy koncern Kia zakładał, że globalny popyt na nowy model będzie bardzo duży. W rezultacie Optima jest jednym z nielicznych modeli Kia produkowanych aż w trzech miejscach na świecie: w fabryce Kia w Hwasung w Korei, w zakładzie w stanie Georgia w Stanach Zjednoczonych oraz w zakładzie nr 1 spółki Donfeng Yueda Kia w Chinach, który dostarcza samochody na rynek chiński.

Od momentu wejścia na rynek Optima dostępna będzie dla europejskich klientów z 1,7-litrowym turbodoładowanym silnikiem Diesla — w Europie właśnie na ten silnik spodziewany jest największy popyt — a od maja 2012 r. również z 2,0-litrowym, 170-konnym silnikiem benzynowym.

Nowa Kia Optima gotowa do walki w segmencie D 2 Oferowana jednostka Diesla to nowa, 1,7-litrowa wersja popularnego silnika U2. Nowy silnik, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbocharger, VGT), osiąga moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 325 Nm przy 2000 obr./min, pozwalając na najlepsze w swojej klasie osiągi wśród silników o takiej pojemności skokowej. Dzięki opracowaniu wielu sposobów na polepszenie sprawności silnika, w tym zainstalowaniu jednokierunkowego rozłącznego sprzęgiełka alternatora i innowacyjnego systemu zarządzania pracą akumulatora, Kia Optima umożliwia obniżenie emisji spalin — wytwarza tylko 133 g CO2 na kilometr.

170 konny, 2,0-litrowy silnik benzynowy, który dostępny będzie od wiosny 2012 to zupełnie nowa jednostka. Całkowicie aluminiowy, lekki silnik o pojemności 1999 cm³ o nazwie „Nu” będzie także oferował najlepsze w swojej klasie osiągi i konkurencyjne zużycie paliwa. Wszystkie szczegóły dotyczące silnika Nu zostaną podane do publicznej wiadomości bliżej daty wprowadzenia modelu benzynowego na rynek. W całej Europie najnowsza Kia Optima będzie sprzedawana z sześciostopniową ręczną lub automatyczną skrzynią.

Na wybranych rynkach europejskich od trzeciego kwartału 2012 r. Kia będzie także proponowała klientom Optimę Hybrid napędzaną innowacyjną 2,0-litrową jednostką benzynowo-elektryczną. Kia spodziewa się, że europejska wersja Optimy Hybrid w cyklu mieszanym będzie spalała 5,4 l paliwa na 100 km przy emisjach spalin rzędu 129 g/km. Więcej szczegółów dotyczących tego modelu zostanie opublikowanych bliżej daty jego wejścia na rynek.

Kia Optima posiada nadwozie w znacznym stopniu zbudowane z wysoko rozciągliwej stali, które powstało przy użyciu zaawansowanych technik inżynieryjnych. Materiały te zastosowano już w wielu modelach Kia i to one udowodniły niezrównane bezpieczeństwo — pozwalając tym modelom na osiągnięcie 5 gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Nowa Kia Optima gotowa do walki w segmencie D 3 Każda Optima wyposażona jest standardowo w układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi dla wszystkich kół, wspomagany przez ABS (system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania), ESC (elektroniczny system kontroli jazdy) i VSM (system zarządzający stabilnością pojazdu). VSM to nowy system, który przeciwdziała skutkom różnic w przyczepności na śliskich nawierzchniach mieszanych oraz zapewnia stabilność pojazdu, zmniejszając wydajność wspomagania kierownicy, jeżeli kierowca działa na nią ze zbyt dużą siłą, lub zwiększając tę wydajność, jeżeli siła kierowcy jest niewystarczająca.

Aby ostrzec innych użytkowników drogi w przypadku nagłego hamowania, w pojeździe zainstalowano system ESS (system sygnalizacji awaryjnego hamowania). Wykrywa on, kiedy kierowca awaryjnie hamuje, i błyska światłami stopu w celu ostrzeżenia kierowców jadących za nim. Każda Optima jest także wyposażona w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz przednie „aktywne” zagłówki, pozwalające zminimalizować niebezpieczeństwo uszkodzenia odcinka szyjnego kręgosłupa.

Kia Optima to samochód stworzony całkowicie od podstaw. W porównaniu z poprzednimi modelami z segmentu D oferowanymi przez koncern Kia nowy sedan jest dłuższy, niższy, szerszy i ma większy rozstaw osi — jest uosobieniem tego, co główny projektant Kia Peter Schreyer nazywa śmiałą, potężną i wyrafinowaną dawką energii.

Koncepcja, która umożliwiła stworzenie nowego modelu, skupia się na czterech kluczowych obszarach: wyjątkowej stylistyce — niepowtarzalnym wyglądzie zewnętrznym i wnętrzu dostosowanym do potrzeb kierowcy; wiodącym w swojej klasie osiągom — wydajnych silnikach z sześciostopniową skrzynią biegów; niezrównanej pakowności — nowej, dłuższej platformie; oraz innowacyjnym rozwiązaniom — zaawansowanym technicznie opcjom wyposażenia.

Nowa Kia Optima gotowa do walki w segmencie D 4 Wysoko poprowadzona, wyrazista linia nadwozia, stylizowane boki i zdecydowanie rozszerzone nadkola tworzą sedana o pełnym gracji, zdecydowanym wyglądzie. Przypominający coupe profil Optimy zwiększa wrażenie dynamizmu, jednocześnie poprawiając jej właściwości aerodynamiczne. Współczynnik oporu aerodynamicznego Cd równy 0,29 (obniżony z 0,32 w przypadku modelu poprzedniej generacji) umożliwił poprawę osiągów i ograniczenie zużycie paliwa. Klienci pragnący udoskonalić wygląd swojego samochodu będą mogli wybrać także specjalny „Pakiet Sportowy”, obejmujący podrasowane progi, zderzaki i grill.

Źródło: KIA