Mercedes-Benz notuje ósmy rekordowy rok z rzędu

Mercedes-Benz notuje ósmy rekordowy rok z rzędu23.01.2019
W ubiegłym roku Mercedes-Benz sprzedał na całym świecie ponad 2,3 mln samochodów (+0,9%) - oznacza to, że pod względem sprzedaży 2018 rok był najlepszym w historii firmy.

Mercedes-Benz niezmiennie pozostaje czołową marką samochodów premium w zakresie sprzedaży jednostkowej. Firma spod znaku trójramiennej gwiazdy od 8 lat nieprzerwanie zwiększa globalną liczbę dostaw – w pełnym wyzwań 2018 roku pobiła kolejny rekord, przekazując klientom 2 310 185 aut (+0,9%). Po raz trzeci z rzędu Mercedes był najlepiej sprzedającą się marką premium w branży motoryzacyjnej. Nowy rekord sprzedaży oddziału samochodów osobowych koncernu Daimler AG to w szczególności zasługa sukcesu Mercedes-Benz w regionie Azji i Pacyfiku, a przede wszystkim na wiodącym rynku Chin. W ujęciu modelowym znaczący impuls sprzedażowy na całym świecie wygenerowały m.in. SUV-y oraz Klasa E Limuzyna i Kombi.

Mercedes-Benz
Modele Mercedes-Benz

Dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars: „W 2018 r. Mercedes-Benz trzeci rok z rzędu uplasował się na czele motoryzacyjnego segmentu premium. Mimo wymagającej konkurencji pozostawaliśmy na szczycie także miesiąc po miesiącu, zwłaszcza dzięki dwucyfrowym wzrostom w Chinach oraz licznym nowościom, które zachwyciły zarówno obecnych, jak i przyszłych klientów z całego świata.
W 2019 r. będziemy kontynuować systematyczne odmładzanie naszego portfolio. Znaczące sukcesy w zakresie naszej głównej działalności postrzegamy przede wszystkim jako torowanie drogi do kształtowania indywidualnej mobilności jutra”.

Swój najmocniejszy sprzedażowo rok Mercedes-Benz zakończył najlepszym kwartałem w historii firmy (595 098 szt., +4,0%). Co więcej, w minionym miesiącu ustanowiono grudniowy rekord liczby sprzedanych aut (206 532 szt., +6,7%). W 2018 r. Mercedes-Benz utrzymał pozycję najchętniej wybieranej marki samochodów premium na wielu rynkach i zapewnił sobie pozycję lidera m.in. w Niemczech, we Francji, w Rosji, Szwajcarii, Polsce, Portugalii, Turcji, Danii, na Węgrzech, w Rumunii, Korei Południowej, Japonii, Australii, Tajlandii, Indiach, Malezji, Wietnamie, Singapurze, USA, Kanadzie, Brazylii oraz Argentynie.

„Z wynikiem ponad 2,4 mln pojazdów dostarczonych przez Mercedes-Benz Cars w 2018 r. po raz kolejny pobiliśmy swój własny rekord sprzedaży – ósmy raz z rzędu. Co więcej, pomimo wyzwań, które przyniósł ubiegły rok, utrzymaliśmy naszą pozycję na szczycie segmentu premium. Fascynacja, jaką budzą nasze modele, oraz lojalność naszych klientów zachęcają nas, by także w nowym roku dawać im to, co najlepsze” – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż w Mercedes-Benz Cars.
„Silny wzrost sprzedaży Klasy A w ostatnich miesiącach pokazał, jak znaczące innowacje, takie jak MBUX, mogą pobudzać rynek. W 2019 r. ponad 10 modeli Mercedesa zainspiruje naszych klientów intuicyjną koncepcją obsługi i funkcjami sztucznej inteligencji, jakie oferuje system MBUX – nie tylko w segmencie aut kompaktowych, ale i wśród SUV-ów”.
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa A (A 200, AMG Line)

Roczne wyniki sprzedaży jednostkowej Mercedes-Benz w poszczególnych regionach: także w 2018 r. najważniejszym motorem wzrostu był region Azji i Pacyfiku

943 473 osobowych Mercedesów przekazanych klientom w regionie Azji i Pacyfiku to więcej niż kiedykolwiek udało się tam dostarczyć w ciągu jednego roku (+7,8%). Po raz kolejny największym pojedynczym rynkiem zbytu firmy były Chiny – nie tylko w rejonie Azji i Pacyfiku, ale w ujęciu globalnym. W ub.r. nabywcy z Państwa Środka odebrali 652 996 samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy (+11,1%). Tym samym Mercedes-Benz pobił tam kolejny rekord sprzedaży, w czym pomogła strategia „Made in China,for China” (z ang. wyprodukowany w Chinach, dla Chin). A jeśli uwzględnić wyniki smarta, oddział aut osobowych koncernu Daimler AG jako pierwszy spośród producentów premium osiągnął kamień milowy w postaci 600 000 samochodów dostarczonych w Chinach w ciągu jednego roku – barierę tę pokonano w listopadzie ub.r. Wzrost sprzedaży jednostkowej i rekordowy wynik zanotowano także w Korei Południowej (+4,9%), na drugim co do wielkości rynku zbytu nowych Mercedesów w regionie Azji i Pacyfiku. Rekordy liczby dostarczonych aut w ciągu jednego roku firma pobiła również w Japonii, Indiach, Tajlandii, Malezji oraz Wietnamie.

Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz w Europie na wysokim poziomie z ubiegłego roku

W Europie w 2018 r. dostarczono klientom łącznie 933 697 pojazdów osobowych (-2,3%). Największe wzrosty odnotowały SUV-y, Klasa S Limuzyna oraz Klasa A. W Niemczech producent spod znaku trójramiennej gwiazdy w ciągu 12 minionych miesięcy sprzedał 303 862 samochody (+0,1%), dzięki czemu po raz kolejny został liderem segmentu premium na swoim rodzimym rynku. W ostatnich miesiącach przyczynił się do tego dwucyfrowy wzrost popularności nowej Klasy A. Mercedes ustanowił nowe rekordy sprzedaży w wielu krajach Europy, w tym w: Hiszpanii, Szwajcarii, Szwecji, Polsce, Danii oraz na Węgrzech.

W regionie NAFTA sprzedano około 380 000 samochodów

Od stycznia do grudnia ub.r. w regionie NAFTA przekazano klientom 378 013 osobowych Mercedesów (-5,6%). W rezultacie Mercedes-Benz pozostał najlepiej sprzedającą się tam marką pojazdów premium. W Meksyku do nabywców trafiła w tym czasie rekordowa liczba aut (+8,4% r/r). W USA marka spod znaku gwiazdy dostarczyła 315 959 samochodów (-6,3%). Trzeci rok z rzędu Mercedes-Benz został numerem 1 wśród marek premium w Stanach Zjednoczonych i pobił nowy rekord sprzedaży w istotnym tam segmencie SUV-ów. Czołową pozycję w gronie marek premium zdobył także w Kanadzie, gdzie od 5 lat pozostaje rynkowym liderem.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa GLC (250 d 4MATIC)

Roczne wyniki sprzedaży jednostkowej Mercedes-Benz w ujęciu modelowym: wzrost sprzedaży SUV-ów pozwolił ustanowić nowy rekord za cały rok

Z wynikiem 820 721 dostarczonych samochodów i wskaźnikiem wzrostu 1,9% SUV-y Mercedesa w znacznym stopniu przyczyniły się do ubiegłorocznego sukcesu sprzedażowego firmy. We wszystkich trzech kluczowych regionach – Azji i Pacyfiku, Europie oraz NAFTA – producent przekazał klientom więcej SUV-ów niż kiedykolwiek w ciągu jednego roku. Obecnie na modele tego segmentu przypada ponad 1/3 całej sprzedaży jednostkowej Mercedes-Benz. Głównymi rynkami zbytu SUV-ów z gwiazdą były Chiny, USA oraz Niemcy, a najlepiej sprzedające się modele z tej grupy to GLC i GLA. W 2019 r. historię sukcesu pojazdów sportowo-użytkowych Mercedes-Benz będą kontynuować m.in. nowe modele GLE, EQC, a także odnowione wcielenia GLC i GLC Coupé.

Co czwarty samochód sprzedany przez Mercedes-Benz to samochód kompaktowy

W roku zmiany generacyjnej Klasy A klienci nabyli łącznie ponad 609 000 egzemplarzy nowej Klasy A, Klasy B, CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA. Oznacza to, że jeden na cztery nowe Mercedesy w 2018 r. należał do grona modeli kompaktowych. Najwięcej aut z tego segmentu trafiło na rynki Chin i Niemiec. W 2018 r. nowa Klasa A zanotowała 3,4-proc. wzrost sprzedaży na świecie i 21,8-proc. w rodzimych Niemczech. W tym roku Mercedes-Benz ma zamiar kontynuować dobrą passę z kolejnymi nowościami w gamie kompaktowych aut, w tym Klasą A Limuzyna, Klasą B oraz CLA.

Klasa C pozostaje najbardziej wolumenowym modelem Mercedesa

W roku swojej modernizacji Klasa C w wersjach Limuzyna i Kombi po raz kolejny okazała się najbardziej wolumenowym modelem Mercedes-Benz. Od stycznia do grudnia do klientów trafiło 397 tys. egzemplarzy modelu. Nowy rekord sprzedaży i dwucyfrowy wzrost wypracowała Klasa C Limuzyna z przedłużonym rozstawem osi, produkowana i sprzedawana wyłącznie w Chinach. Opracowywanie pojazdu w Chinach i dla Chin przynosi korzyści i pokazuje, jak ważne jest odpowiadanie na potrzeby lokalnych klientów: w 2018 r. Państwo Środka było zarówno największym, jak i najszybciej rosnącym rynkiem Klasy C. W sumie w regionie Azji i Pacyfiku sprzedawała się co czwarta Klasa C Limuzyna – model ustanowił tam nowy rekord liczby dostaw (+11,4%).

W drugim roku po debiucie Klasa E bije kolejne rekordy

W 2018 r. dostarczono klientom ponad 355 tysięcy Klas E Limuzyna oraz Kombi (+1,3%). I chociaż Mercedes-Benz nieustannie poszerza swoje portfolio, nigdy dotąd w ciągu jednego roku Klasa E nie znalazła aż tylu nabywców. Ważnym czynnikiem napędzającym ten wzrost jest ciągła popularność wersji z przedłużonym rozstawem osi w Chinach (+32,7%).

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa E (E400 4 MATIC AMG Line)

Klasa S: okręt flagowy Mercedes-Benz notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży

W 2018 r. Klasa S Limuzyna wciąż cieszyła się nieustającym zainteresowaniem. Poddana zmianom modernizacyjnym 1,5 roku temu, od stycznia do grudnia trafiła w ręce 77 927 klientów (+12,2%). Wzrost sprzedaży modelu odnotowano m.in. w Europie (+7%).Znaczący sukces odniósł także Mercedes-Maybach Klasy S Limuzyna, ucieleśniający najwyższą jakość i ekskluzywność: w 2018 r. znalazł rekordową liczbę nabywców (+21,8%). Ponad 2/3 egzemplarzy dostarczono do Chin.

Samochody marzeń: impuls sprzedażowy ze strony nowego CLS-a

Kolejny rok z rzędu wielu klientów spełniło swoje marzenie o nowym samochodzie marzeń, czyli coupé, kabriolecie lub roadsterze z gwiazdą –ich sprzedaż wyniosła łącznie 166 tys. sztuk, czyli podobnie jak przed rokiem. Istotny wkład w ten wynik miał nowy CLS Coupé (+69,7%). Dużym zainteresowaniem cieszyły się odnowione Klasy C Kabriolet i Coupé, dostępne u dealerów od drugiej połowy ub.r.

Rosnąca sprzedaż Klas V oraz X

W 2018 r. Klasa V ustanowiła nowy rekord sprzedaży za cały rok – 62 699 sztuk (+6,8%). Największy wzrost popytu w liczbach bezwzględnych na ten wielozadaniowy model zaobserwowano w Chinach.

Klasa X, dostępna w sprzedaży w Europie od końca 2017 r., w ub.r. została z sukcesem wprowadzona do oferty na kolejnych rynkach, m.in. w RPA i Australii. Dodatkowy impuls sprzedażowy zapewnił jej 6-cylindrowy wariant, który można zamawiać od lipca. Łącznie na zakup pick-upa z gwiazdą w 2018 r. zdecydowało się ponad 18 000 klientów.

Mercedes-AMG: ponad 118 000 aut dostarczonych w 2018 r.

AMG, marka aut sportowych i o wysokich osiągach Mercedes-Benz, uzyskała w ub.r. – podobnie jak w 2017 r. – sześciocyfrowy wynik sprzedaży jednostkowej. Pomimo opóźnień w homologacji na niektórych rynkach, na całym świecie przekazano klientom 118 204 samochody (-10,4%). W Chinach i w Japonii, na dwóch spośród głównych rynków AMG, firma z siedzibą w Affalterbach w 2018 r. osiągnęła dwucyfrowe wzrosty i ustanowiła nowe rekordy sprzedaży. Miniony rok minął w AMG pod znakiem ciągłej ekspansji i zmian w portfolio. Wraz z modelem CLS oraz Klasą E w wersji Coupé i Kabriolet z nowej serii 53 zadebiutowały trzy nowe warianty z hybrydowymi funkcjami napędu. Kolejną atrakcją było wprowadzenie AMG GT 4-drzwiowego Coupé, trzeciego samochodu sportowego po modelach GT i SLS opracowanego całkowicie przez AMG.

Mercedes-AMG A 35 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym 7,3-7,4 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym 167-169 g/km) uzupełnił gamę produktów jako nowy bazowy model w świecie drogowych osiągów AMG.

Marka smart powtarza wysokie wyniki z 2017 r.

W roku swoich 20. urodzin smart osiągnął trzeci najwyższy wynik sprzedażowy w ciągu ostatniej dekady: w 2018 r. na zakup smarta fortwo lub forfour zdecydowało się 128 802 klientów (-4,6%). Znaczący wzrost sprzedaży zanotowano w Niemczech, gdzie model znalazł ponad 41 000 nabywców (+14,0%). Duża popularnością smart cieszył się także w Chinach – liczba zeszłorocznych dostaw była drugą co do wielkości od chwili wprowadzenia marki na tamtejszy rynek w 2009 r. Ponadto postępowała transformacja smarta w markę aut elektrycznych: rok 2018 był pierwszym pełnym rokiem całkowitej dostępności wszystkich trzech modeli z napędem na prąd. Dzięki integracji smarta z marką produktów i rozwiązań technicznych EQ, przeprowadzonej wiosną ub.r., stały się one pierwszymi seryjnymi modelami z rodziny EQ. Do 2020 r. europejska oferta smarta ma składać się wyłącznie z pojazdów całkowicie elektrycznych – po podobnej konwersji na rynkach USA, Kanadzie i Norwegii.

Źródło: Mercedes-Benz