W przypadku nowego CLA Mercedes-Benz po raz pierwszy określił ilościowe cele redukcji emisji CO₂ w łańcuchu dostaw materiałów produkcyjnych. Skupiono się tutaj na materiałach i komponentach, które mają wysoką emisję CO₂ podczas produkcji.
W ocenie cyklu eksploatacji CLA 250+ (zużycie energii w cyklu mieszanym: 12,2–14,1 kWh/100 km | emisja CO₂ w cyklu mieszanym: 0 g/km; WLTP) na początku produkcji uwzględniono ilości aluminium i stali o obniżonej emisji CO₂, ogniwa akumulatorowe o obniżonej emisji CO₂ oraz użyty w nowym CLA plastik z recyklingu. Ponadto za podstawę przyjęto ładowanie energią z odnawialnych źródeł.

W trakcie projektowania nowego CLA zadbano o wykorzystanie jak największej liczby materiałów wtórnych. Udział materiałów wtórnych w CLA 250+ w przypadku tworzyw termoplastycznych zwiększono do 42 kg. Około 50% z nich pochodzi ze źródeł pokonsumenckich. Na przykład punkty podnoszenia są w całości wykonane ze zderzaków pozyskanych z pojazdów wycofanych z eksploatacji.
