Klasa E Kabriolet - jak jest zimno to jest ciepło

Klasa E Kabriolet - jak jest zimno to jest ciepło09.06.2020
Dach w dół - nawet przy niskich temperaturach otoczenia! Dzięki AIRCAP i AIRSCARF jazda Klasą E Kabriolet ze złożonym dachem to prawdziwa przyjemność przez cały rok.

Oba te rozwiązania od lat należą do najpopularniejszych opcjonalnych dodatków – dlatego nie można wyobrazić sobie bez nich najnowszej generacji modelu. Elektrycznie regulowana owiewka AIRCAP spowalnia dopływ zimnego powietrza do wnętrza. Ogrzewanie okolic głowy AIRSCARF dodatkowo ogrzewa szyję niczym niewidoczny szal.

AIRCAP składa się z dwóch elementów: owiewki z siatką w górnej ramie przedniej szyby, którą za naciśnięciem przycisku można wysunąć o około 6 centymetrów, oraz z automatycznego wiatrołapu między zagłówkami z tyłu. Owiewka kieruje strumień wiatru ponad głowami podróżujących, a wiatrołap chroni wnętrze przed zawirowaniami powietrza występującymi w obszarze za tylnymi siedzeniami. W wolnej od przeciągów kabinie powstaje obszar ciepłego powietrza. W ten sposób Klasą E Kabriolet można jeździć ze złożonym dachem nawet zimą – i odwrotnie, w szczególnie upalne letnie dni klimatyzację i AIRCAP można wykorzystać do stworzenia we wnętrzu przyjemnie chłodnej atmosfery. Innymi słowy, to wartość dodana przez cały rok.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa E Kabriolet

Ochrona przed wiatrem na wszystkich czterech miejscach

Gdy tylko pasażer z tyłu zajmie miejsce i zapnie pas, automatycznie wysuwa się owiewka między zagłówkami tylnych foteli. Następnie zagłówki i owiewka zajmują swoje najwyższe pozycje. Oznacza to, że również pasażerowie tylnych siedzeń są znacznie lepiej chronieni przed wiatrem niż w kabrioletach bez owiewek. Ograniczone zawirowania powietrza po uruchomieniu AIRCAP® znacznie obniżają poziom hałasu, pozwalając na dużo łatwiejszą rozmowę podróżującym na wszystkich miejscach. Kolejnymi zaletami w stosunku do konwencjonalnych składanych owiewek jest fakt, że nie ma tu potrzeby skomplikowanej konstrukcji, tylne siedzenia pozostają dostępne, a boczna linia kabrioletu nie jest niczym zakłócona. Elementy systemu AIRCAP® można rozkładać do prędkości 160 km/h i wykorzystywać je aż do prędkości maksymalnej.

Inteligentny szal

Komfort jazdy Klasą E Kabriolet zwiększa też ogrzewanie okolic głowy AIRSCARF®. Ten opatentowany system działa niczym niewidoczny szal, który ogrzewa okolicy szyi kierowcy i pasażera z przodu. AIRSCARF® jest wbudowany w oparcia przednich foteli – wydmuchuje ciepłe powietrze z dysz powietrza w zagłówkach. Dodatkową wygodę zapewnia możliwość obracania dysz w górę i w dół, w zakresie 36 stopni. Oznacza to, że ogrzewania szyi mogą używać osoby różnego wzrostu. AIRSCARF korzysta z inteligentnej techniki komputerowej: do prędkości 120 km/h jednostka sterująca automatycznie oblicza najlepszy możliwy rozkład ciepłego powietrza – w zależności od temperatury wewnętrznej i zewnętrznej, pozycji dachu oraz szybkości jazdy. Powyżej 120 km/h system działa ze stałym ustawieniem.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa E Kabriolet

Również standardowy miękki dach z izolującej akustycznie tkaniny przyczynia się do całorocznej przydatności Klasy E Kabriolet. Jego wielowarstwowa struktura z kompleksową izolacją zapewnia doskonały komfort klimatyczny o każdej porze roku. Wyjątkowo skutecznie ogranicza hałas wiatru i szumy podczas jazdy. Miękki dach można w pełni automatycznie złożyć i rozłożyć w ciągu 20 sekund – nawet podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.

Sprawdź ceny Mercedesów E Klasy w wersji cabrio

Źródło: Mercedes-Benz