Nowa Klasa S z układem skrętnych tylnych kół

Nowa Klasa S z układem skrętnych tylnych kół22.09.2020
Dzięki opcjonalnej skrętnej tylnej osi nowa Klasa S jest w mieście tak zwrotna jak samochód kompaktowy. Zobacz jak to możliwe ...

Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 10°. Efekt: nawet w przypadku egzemplarza Klasy S z długim rozstawem osi i napędem 4MATIC średnica zawracania jest o 1,9 metra mniejsza i spada poniżej 10,9 metra.

Współpraca układu kierowniczego przedniej i tylnej osi w nowej Klasie S została skonfigurowana w taki sposób, aby zapewnić zwinne reakcje w ruchu miejskim i na lokalnym drogach w połączeniu z bardzo wysokim poziomem stabilności. Skutkuje to m.in. małymi kątami poślizgu kół oraz skuteczną redukcją odchyleń od toru jazdy.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa S

Przy wyższych prędkościach działanie układu kierowniczego koncentruje się przede wszystkim na zapewnieniu najwyższej stabilności, choć bez uszczerbku na precyzji i szybkości reakcji. Ta dodatkowa korzyść z zastosowania skrętnej tylnej osi wynika ze zintegrowania sterowania układu kierowniczego i hamulców (ESP®) – i w rezultacie znacząco poprawia bezpieczeństwo prowadzenia.

Klienci mają do wyboru dwa warianty opcjonalnej skrętnej tylnej osi: o kącie skrętu do 4,5° oraz do 10°. W wariancie 10° rozmiar kół zostaje ograniczony do 255/40 R 20, co umożliwia zwiększenie kąta skrętu. Oto inne różnice:

Mercedes-Benz

Egzemplarze Klasy S ze skrętną tylną osią mają o ok. 15% bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego przedniej osi. W rezultacie kierowca musi mniej obracać kierownicą. Odpowiednie kąty skrętu i trajektorie kół tylnej osi są wizualizowane w menu trybu jazdy na centralnym ekranie.

Jak działa skrętna tylna oś? Skręt kół odbywa się za pomocą silnika elektrycznego i napędu pasowego. W zależności od prędkości jazdy i skrętu kierownicy koła tylnej osi skręcają się w tym samym lub w przeciwnym kierunku do przednich. W skrócie, zapewnia to większą zwinność samochodu i ogranicza średnicę zawracania przy niskich prędkościach, a przy wyższych owocuje większą stabilnością.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa S

W Klasie S pełny kąt skrętu tylnych kół, wynoszący 10 stopni, jest wykorzystywany przede wszystkim podczas manewrów parkowania. Jego regulacja odbywa się na podstawie danych z czujników pojazdu (radar, kamera, ultradźwięki). Przy prędkości powyżej 60 km/h system zaczyna skręcać tylne koła w tym samym kierunku, co przednie.

Źródło: Mercedes-Benz