Rozpoczęcie sprzedaży Klasy S z hybrydą plug-in

Rozpoczęcie sprzedaży Klasy S z hybrydą plug-in22.07.2021
Mercedes-Benz rozpoczyna sprzedaż S 580 e - pierwszej Klasy S z czwartą generacją napędu hybrydowego. Hybryda plug-in jest dostępna w wersji z normalnym i długim rozstawem osi w cenie od 557 500 zł.

Ponadto gama silnikowa została niedawno poszerzona o miękką hybrydę S 580 4MATIC, z benzynowym silnikiem V8 z rozrusznikoalternatorem drugiej generacji i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. I ten wariant jest dostępny z obydwoma rozstawami osi, a jego ceny zaczynają się od 569 900 zł.

W ramach modyfikacji Mercedes-Benz wzbogacił wyposażenie swojej flagowej limuzyny. Oferta obejmuje teraz aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oraz nowe opcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu znane już z Mercedesa-Maybacha Klasy S, np. Asystenta wnętrza MBUX z tyłu oraz podajnik tylnych pasów bezpieczeństwa.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 580 e

Za sprawą 150-konnego silnika elektrycznego i ponad 100 km zasięgu „na prądzie” (WLTP) nowy Mercedes-Benz S 580 e może w wielu przypadkach poruszać się bez korzystania z jednostki spalinowej. W porównaniu z poprzednikiem zasięg wzrósł ponad dwukrotnie. „Bazą” dla hybrydowego zespołu napędowego jest 6-cylindrowy, benzynowy, rzędowy silnik M 256 o mocy 270 kW (367 KM).

Szczytowy moment obrotowy silnika elektrycznego, wynoszący 480 Nm, jest dostępny praktycznie od samego początku, co zapewnia wysoką dynamikę podczas ruszania i umożliwia zwinne przyspieszanie. Maksymalna prędkość w programie jazdy ELECTRIC wynosi 140 km/h. W porównaniu z poprzednikiem korzyści przynosi inne umieszczenie akumulatora w samochodzie – bagażnik nie ma już stopnia i oferuje możliwość przewozu długich przedmiotów.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 580 e

Standardem jest pokładowa trójfazowa ładowarka AC o mocy 11 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym umożliwia ładowarka DC o mocy 60 kW. W rezultacie pełne naładowanie akumulatora można przeprowadzić w ciągu około 30 minut.

Nowe funkcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu dla podróżujących z tyłu

Seryjna specyfikacja wszystkich Klas S Limuzyna obejmuje pakiet przestrzeni ładunkowej. HANDS-FREE ACCESS ułatwia otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy pod tylnym zderzakiem, a otwór na długie przedmioty umożliwia przewożenie np. nart. Zdalne zamykanie tylnej klapy pozwala zamknąć ją za dotknięciem przycisku.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 580 e

Lista nowości obejmuje nowe odcienie lakieru (niebieski nautic metalik, szarość selenitu metalik, biel kaszmiru magno oraz złoto kalahari designo), a także opcjonalne czarne wykończenie konsoli środkowej o kryształowym wzornictwie.

Opcjonalne aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL zapewnia jeszcze większy komfort jazdy i lepszą zwinność prowadzenia. Jest połączone ze standardowym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. Ponieważ sprężyna i amortyzator są tu osobno regulowane dla każdego z kół, E-ACTIVE BODY CONTROL przeciwdziała nie tylko przechyłom, ale także kołysaniu, „nurkowaniu” oraz „przysiadaniu” samochodu.

Zakres innowacyjnych funkcji obejmuje możliwość podniesienia nadwozia w przypadku wykrycia ryzyka zderzenia bocznego. A dzięki połączeniu ze skanowaniem nawierzchni ROAD SURFACE SCAN i funkcją pochylania w zakrętach CURVE zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL zapewnia szczególnie wysoki poziom komfortu.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 580 e

Ponieważ E-ACTIVE BODY CONTROL działa pod napięciem 48 V, to jako opcja jest dostępne dla wariantów wyposażonych w taką instalację, tj. S 450 4MATIC, S 500 4MATIC oraz S 580 4MATIC .

Przy okazji Klasa S wzbogaca się o nowe opcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu dla podróżujących z tyłu, znane już z niedawno wprowadzonej Klasy S Mercedes-Maybach:

  • Asystent wnętrza MBUX z tyłu może wykryć obecność pasażerów w drugim rzędzie siedzeń i automatycznie wysunąć zagłówki. Za pomocą intuicyjnego gestu dłonią pozwala też sterować tylną roletą przeciwsłoneczną dachu panoramicznego (dostępny w połączeniu z Asystentem wnętrza MBUX z przodu).
  • Automatyczny podajnik pasów bezpieczeństwa z tyłu pośrednio skłania do zapięcia pasa i jednocześnie zwiększa wygodę wykonywania tej czynności – nie trzeba już sięgać w bok. Podajnik pasa bezpieczeństwa jest zintegrowany z regulowanym oparciem fotela, dzięki czemu zawsze znajduje się w dogodnej pozycji (element dostępny z elektrycznie regulowanymi tylnymi siedzeniami z funkcją pamięci).
  • Adaptacyjne oświetlenie tylnej części kabiny pozwala na wielostopniową regulację jasności i temperatury barwowej LED-owego oświetlenia wnętrza – można je wykorzystać do czytania lub jako nastrojowe oświetlenie.
  • Funkcja masażu łydek z tyłu stymuluje krążenie i pomaga zapobiegać zmęczeniu (dostępna z fotelami Executive, dla Klasy S z długim rozstawem osi).

Źródło: Mercedes-Benz