AMG Brand Center przy alei Grunwaldzkiej w Gdańsku to jedna z zaledwie kilku takich placówek na świecie i pierwsza w Europie. Jego lokalizacja nie jest dziełem przypadku: Polska stanowi jeden z najważniejszych rynków Mercedes-AMG. Obiekt na każdym kroku przekonuje o swojej wyjątkowości – począwszy od formy. Architektoniczną wizytówką budynku jest tzw. AMG Eye, czyli ogromna witryna, w której pojawiają się najbardziej zjawiskowe modele Mercedes-AMG.
W środku na dwóch kondygnacjach można zobaczyć kilkanaście maszyn z Affalterbach, a na pierwszym piętrze znajduje się też strefa wydarzeń, gdzie odbywają się okazjonalne imprezy dla fanów i klientów AMG. W wystroju wnętrza widać liczne nawiązania do świata sportu motorowego – np. specjalna żywiczna podłoga zwana „kamiennym dywanem” imituje asfalt.
W gdańskim AMG Brand Center regularnie odbywają się polskie premiery sportowej marki Mercedesa. W czwartek, 25 listopada 2021 r., na gości salonu czekała wyjątkowa atrakcja – po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć dwa nowe modele: SL-a oraz EQS-a 53 4MATIC+. A wszystko to w towarzystwie poprzednich modeli SL.
Mercedes-AMG SL
Nowy Mercedes-AMG SL to kolejna odsłona legendarnego roadstera – samochodu o wspaniałej historii, najpierw ikony wyścigów, a później gwiazdy bulwarów oraz srebrnego ekranu. Samochodu, który jak żaden inny łączy sport i luksus z jazdą pod gołym niebem. Najnowsza generacja powraca do swoich korzeni i znów ma klasyczny miękki dach, a jednocześnie zyskała zdecydowanie sportowy charakter. Wnętrze 2+2 łączy wysoki komfort z wyśmienitą użytecznością na co dzień, którą dodatkowo zwiększa – dostępny po raz pierwszy – napęd na obie osie 4MATIC+.
Nowy SL kontynuuje historię swoich poprzedników jako motoryzacyjny pionier i tradycyjnie dla Mercedesa oferuje innowacyjne rozwiązania z zakresu komfortu oraz bezpieczeństwa, znane m.in. z najnowszej Klasy S. A ponieważ tym razem za jego projekt odpowiadali inżynierowie AMG, model jeszcze bardziej koncentruje się na sportowych właściwościach jezdnych.
Zwinne, angażujące prowadzenie umożliwiają m.in. zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów oraz skrętna tylna oś. Znakomita aerodynamika (współczynnik Cx wynosi zaledwie 0,31) zapewnia idealną równowagę pomiędzy niskim oporem powietrza i komfortem akustycznym a ograniczonym zjawiskiem unoszenia. Koncepcja aerodynamiki korzysta z elementów aktywnych, w tym z dwuczęściowego systemu kontroli opływu powietrza AIRPANEL.
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
Druga z premier to Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+, czyli sportowe wydanie pierwszej luksusowej limuzyny na rynku. Wraz z EQS-em AMG wkracza w całkowicie elektryczną przyszłość i robi kolejny, znaczący krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. To propozycja dla entuzjastów motoryzacji, którzy szukają połączenia innowacyjnej elektromobilności z luksusem oraz sportowymi osiągami. Potężny zespół napędowy obu osi rozwija, zależnie od wersji, 658 KM i 950 Nm lub aż 761 KM i 1020 Nm. W rezultacie EQS 53 4MATIC+ ma piorunujące osiągi – mocniejszy wariant przyspiesza od zera do „setki” w zaledwie 3,4 s.
Dynamiczne prowadzenie zapewnia m.in. przeprojektowane przez inżynierów z Affalterbach zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia i specjalnymi amortyzatorami. Zwinność limuzyny zwiększa seryjna skrętna tylna oś (kąt skrętu tylnych kół wynosi do 9°), a temperaturę emocji podczas jazdy podnosi AMG SOUND EXPERIENCE – system, który za pomocą specjalnych głośników i generatorów dźwięku tworzy wyjątkowe wrażenia dźwiękowe w kabinie. To wszystko w połączeniu z niespotykaną wygodą oraz przełomowymi rozwiązaniami, na czele z kokpitem MBUX Hyperscreen.
Pojemny akumulator EQS-a (107,8 kWh netto) zapewnia mu imponujący zasięg – w mieszanym cyklu WLTP to 526-580 km. Możliwość ładowania DC z mocą 200 kW sprawia, że do naładowania energii potrzebnej na pokonanie kolejnych 300 km (według WLTP) wystarczy nawet 19 minut. Ładowanie prądem zmiennym (AC) w domu i na publicznych stacjach może odbywać się z mocą do 22 kW.