Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe już w sprzedaży w Polsce

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe już w sprzedaży w Polsce03.06.2023
Dealerzy Mercedes-Benz rozpoczęli przyjmowanie zamówień na nową generację GLC Coupe. Ceny modelu rozpoczynają się od 269 900 zł za benzynową odmianę GLC 200 4MATIC.

Bestsellerowy SUV z gwiazdą z nadwoziem w stylu coupé łączy elegancki design z usportowionym charakterem – i oferuje wszystkie nowości wprowadzone w nowym GLC, począwszy od kompleksowo zelektryfikowanej gamy silnikowej przez najnowszą generację systemu operacyjnego MBUX aż po innowacyjne dodatki, takie jak wirtualna maska, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji czy skrętna tylna oś.

GLC Coupé debiutuje w polskich salonach z szeroką ofertą napędów hybrydowych – miękkich hybryd oraz wersji plug-in. Wszystkie warianty są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MATIC. Ceny modelu rozpoczynają się od 269 900 zł za benzynową odmianę GLC 200 4MATIC (204 + 23 KM) oraz od 278 900 zł za wysokoprężny wariant GLC 220 d 4MATIC (197 + 23 KM).

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe

Nowy GLC Coupé to lifestyle’owy model w przebojowej rodzinie SUV-ów z gwiazdą – GLC. Jego design zewnętrzny definiują sportowe proporcje, zjawiskowo uformowane płaszczyzny oraz precyzyjnie poprowadzone linie, które uzupełnia przejrzyście rozplanowane, wysokiej próby wnętrze. Osprzęt i oprogramowanie najnowszej generacji systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) zapewniają łatwiejszą obsługę, a intuicyjny asystent głosowy „Hej Mercedes” jeszcze lepiej odpowiada na naturalnie formułowane polecenia i preferencje użytkownika.

Nowa generacja Mercedesa GLC Coupé mierzy 4763 mm długości i jest o 31 mm dłuższa od poprzednika. Zwiększenie długości przypada zarówno na rozstaw osi, jak i na nawisy. Szerokość pozostała bez zmian – wynosi 1890 mm. Z jeszcze większym niż wcześniej bagażnikiem GLC Coupé jest gotowy na dalekie wyprawy – jego pojemność sięga od 545 litrów (+45 l względem poprzednika) do 1490 litrów (+90 l) w miękkich hybrydach oraz od 390 do 1335 l w hybrydach plug-in.

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe

Dynamiczny, muskularny wygląd nowego GLC Coupé idzie w parze z dopracowaną aerodynamiką: w najkorzystniejszej konfiguracji współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,27 wobec 0,30 w przypadku poprzednika. Projektanci zoptymalizowali samochód nie tylko pod kątem oporu aerodynamicznego, ale i niskiego poziomu hałasów toczenia oraz szumu wiatru. Efekt ten uzyskano dzięki akustycznej optymalizacji nadwozia i wyrafinowanej izolacji akustycznej. Seryjne wyposażenie obejmuje dźwiękochłonną przednią szybę.

Nowy GLC Coupé łączy usportowiony charakter z wysoką efektywnością. Wszystkie odmiany silnikowe korzystają z napędu elektrycznego – jako miękkie hybrydy, z instalacją 48 V i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem na potrzeby zwiększenia osiągów oraz odzyskiwania energii, lub jako hybrydy plug-in, z zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym wynoszącym nawet ponad 130 km (WLTP). Opcjonalna funkcja szybkiego ładowania DC sprawia, że uzupełnienie energii w akumulatorze trakcyjnym w zakresie 10-80% może trwać zaledwie 30 min. Alternatywnie dostępna jest ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW.

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe

Dzięki opcjonalnej skrętnej tylnej osi, z maksymalnym kątem skrętu tylnych kół wynoszącym 4,5°, GLC Coupé jest jeszcze zwrotniejszy. Najnowsza generacja pakietu asystenta jazdy Plus obejmuje dodatkowe oraz udoskonalone funkcje, które zmniejszają obciążenie kierowcy w codziennych sytuacjach, zapewniając wygodniejszą i bezpieczniejszą jazdę. W terenie nowy model przekonuje przydatnymi rozwiązaniami, takimi jak napęd na wszystkie koła 4MATIC czy w pełni elektryczny tryb terenowy w hybrydach plug-in. Dodatkową pewność przy pokonywaniu przeszkód zapewniają widok parametrów off-roadowych oraz wirtualna maska – element zestawu kamer 360°.

W najnowszej generacji Mercedes-Benz znacząco wzbogacił seryjne wyposażenie GLC Coupé. Standardowy pakiet Avantgarde Advanced obejmuje zewnętrzną i wewnętrzną linię Avantgarde, pakiet komfortowych siedzeń, podgrzewane fotele, pakiet lusterek, Asystenta świateł drogowych, bezprzewodową ładowarkę urządzeń mobilnych, wyświetlacz 12,3" dla kierowcy oraz centralny ekran 11,9", przyciemniane tylne szyby, elektrycznie sterowaną tylną pokrywę EASY-PACK, ambientowe oświetlenie i nawigację. Odmiany GLC 300 4Matic oraz 300 d 4Matic są standardowo oferowane w linii AMG (zewnętrznej i wewnętrznej) i dysponują m.in. układem hamulcowym z większymi tarczami na przedniej osi.

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe

Konfigurację modelu ułatwiają specjalnie dobrane, korzystnie wycenione pakiety wyposażenia – np. Avantgarde Advanced Plus, obejmujący m.in. elektryczną regulację fotela kierowcy z pamięcią ustawień, Asystenta martwego pola oraz Asystenta znaków drogowych. Sportowy sznyt nowego GLC Coupé podkreślają opcjonalne linie AMG dla nadwozia i wnętrza, dostępne w ramach pakietów AMG. Na przykład pakiet AMG Premium zawiera elementy takie jak szyby z izolacją akustyczną, bezkluczykowy dostęp, reflektory DIGITAL LIGHT, rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX oraz pakiet parkowania z kamerami 360°. Pakiet AMG Premium Plus oferuje już niemal kompletną specyfikację – poza wspomnianymi elementami należą do niej m.in. dach panoramiczny, wyświetlacz head-up, klimatyzacja Thermotronic, Asystent wnętrza MBUX, funkcja projekcji dla lamp DIGITAL LIGHT oraz nagłośnienie Burmester® surround.

Nowy Mercedes GLC Coupé - dane techniczne

GLC 300 e 4MATIC (hybryda plug-in, benzyna) cena od 341 700 zł

  • Pojemność skokowa - 1999 cm³
  • Moc maks., silnik spalinowy - 150/204 kW/KM
  • Maks. moment obrotowy, silnik spalinowy - 320 Nm
  • Moc silnika elektrycznego - 100/136 kW/KM
  • Moment obr. silnika elektr. - 440 Nm
  • Moc systemowa - 230/313 kW/KM
  • Systemowy moment obr. - 550 Nm
  • Pojemność akumulatora - 31,2 kWh
  • Prędkość maksymalna - 220 km/h
  • Prędkość maks. (tryb elektr.) - 140 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 6,7 s
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 0,5-0,6 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 11,0-15,0 g/km
  • Zasięg w trybie elektr. (EAER, cykl mieszany; WLTP) - 119-131 km

GLC 400 e 4MATIC (hybryda plug-in, benzyna) cena od 353 900 zł

  • Pojemność skokowa - 1999 cm³
  • Moc maks., silnik spalinowy - 185/252 kW/KM
  • Maks. moment obrotowy, silnik spalinowy - 400 Nm
  • Moc silnika elektrycznego - 100/136 kW/KM
  • Moment obr. silnika elektr. - 440 Nm
  • Moc systemowa - 280/381 kW/KM
  • Systemowy moment obr. - 650 Nm
  • Pojemność akumulatora - 31,2 kWh
  • Prędkość maksymalna - 239 km/h
  • Prędkość maks. (tryb elektr.) - 140 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 5,6 s
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 0,5-0,6 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 11,0-15,0 g/km
  • Zasięg w trybie elektr. (EAER, cykl mieszany; WLTP) - 119-131 km

GLC 300 de 4MATIC (hybryda plug-in, diesel) cena od 348 300 zł

  • Pojemność skokowa - 1993 cm³
  • Moc maks., silnik spalinowy - 145/197 kW/KM
  • Maks. moment obrotowy, silnik spalinowy - 440 Nm
  • Moc silnika elektrycznego - 100/136 kW/KM
  • Moment obr. silnika elektr. - 440 Nm
  • Moc systemowa - 245/335 kW/KM
  • Systemowy moment obr. - 750 Nm
  • Pojemność akumulatora - 31,2 kWh
  • Prędkość maksymalna - 219 km/h
  • Prędkość maks. (tryb elektr.) - 140 km/h
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 6,4 s
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 0,4-0,5 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) - 10,0-13,0 g/km
  • Zasięg w trybie elektr. (EAER, cykl mieszany; WLTP) - 113-130 km

GLC 200 4MATIC (miękka hybryda) cena od 269 900 zł

  • Pojemność skokowa - 1999 cm³
  • Moc maksymalna - 150/204 kW/KM
  • Dodatkowa moc silnika elektr. (boost) - 17/23 kW/KM
  • Maksymalny moment obrotowy - 320 Nm
  • Dodatkowy moment obr. (boost) - 200 Nm
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) - 7,1-8,0 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) - 162-182 g/km
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 7,9 s
  • Prędkość maksymalna - 227 km/h

GLC 300 4MATIC (miękka hybryda) cena od 307 500 zł

  • Pojemność skokowa - 1999 cm³
  • Moc maksymalna - 190/258 kW/KM
  • Dodatkowa moc silnika elektr. (boost) - 17/23 kW/KM
  • Maksymalny moment obrotowy - 400 Nm
  • Dodatkowy moment obr. (boost) - 200 Nm
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) - 7,3-8,2 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) - 165-185 g/km
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 6,3 s
  • Prędkość maksymalna - 246 km/h

GLC 220 d 4MATIC (miękka hybryda) cena od 278 900 zł

  • Pojemność skokowa - 1993 cm³
  • Moc maksymalna - 145/197 kW/KM
  • Dodatkowa moc silnika elektr. (boost) - 17/23 kW/KM
  • Maksymalny moment obrotowy - 440 Nm
  • Dodatkowy moment obr. (boost) - 200 Nm
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) - 5,1-5,8 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) - 135-152 g/km
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 8,1 s
  • Prędkość maksymalna - 225 km/h

GLC 300 d 4MATIC (miękka hybryda) cena od 323 600 zł

  • Pojemność skokowa - 1993 cm³
  • Moc maksymalna - 198/269 kW/KM
  • Dodatkowa moc silnika elektr. (boost) - 17/23 kW/KM
  • Maksymalny moment obrotowy - 550 Nm
  • Dodatkowy moment obr. (boost) - 200 Nm
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) - 5,5-6,1 l/100 km
  • Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) - 145-160 g/km
  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 6,4 s
  • Prędkość maksymalna - 249 km/h

Źródło: Mercedes-Benz