Daimler AG zwiększa produkcję Sprintera

Daimler AG zwiększa produkcję Sprintera08.07.2008
Nowy Mercedes-Benz Sprinter - samochód, który zadebiutował na rynku wiosną 2006 roku, spotkał się z niezwykle życzliwym przyjęciem nabywców. Aby zaspokoić niezmiennie wysoki popyt na samochody dostawcze produkowane w Düsseldorfie ...

...i Ludwigsfelde, Zarząd Daimler AG podjął decyzję o zainwestowaniu 177 milionów euro w obie niemieckie fabryki produkujące auta dostawcze.

"Decyzja dotycząca rozbudowy mocy produkcyjnych fabryk w Düsseldorfie i Ludwigsfelde została podjęta w pełni świadomie. Zarówno infrastruktura, jak I kwalifikacje, elastyczność i poświęcenie pracowników gwarantują wysoką jakość wytwarzanych tam produktów" - mówi dr Dieter Zetsche,Prezes Zarządu Daimler AG.

"Jako dział samochodów dostawczych Mercedes-Benz, dzięki tej inwestycji jesteśmy doskonale przygotowani do wyzwań rynkowych, które przyniesie przyszłość. Jednym z czynników, które wpłynęły na podjęcie tej ważnej decyzji, były konstruktywne rozmowy z radą pracowniczą. Ich wynik umożliwia nam zrównoważony, stały rozwój, przekładający się na wzrost zysków, także w przyszłości" - dodaje Wilfried Porth, dyrektor działu Mercedes-Benz Vans.

W ostatecznym rozrachunku inwestycje pozwolą w perspektywie kilku najbliższych lat stworzyć aż 500 nowych stanowisk w obu zakładach. Również udana współpraca partnerska z Volkswagenem zostanie pogłębiona dzięki wzrostowi produkcji.

Nowy warsztat i lakiernia w fabryce w Ludwigsfelde
Aby umożliwić montaż aut dostawczych typu furgon w zakładach w Ludwigsfelde, planuje się oddanie tu do użytku nowego warsztatu i lakierni. Montownia zostanie powiększona o ok. 9500 m2. Wprowadzanie zmian zakończy się w połowie 2011 r., a w efekcie moce produkcyjne fabryki w Ludwigsfelde zwiększą się o ok. 50 procent.

Rozbudowa i uzupełnienie wyposażenia zakładów w Düsseldorfie
Jeśli chodzi o fabrykę w Düsseldorfie, planowana jest rozbudowa i uzupełnienie wyposażenia zakładów. Dla przykładu, suszarka i schładzarka lakierni zostaną powiększone, by podnieść moce przerobowe i wydajność urządzeń. Już z końcem 2009 r. zakład będzie dysponował zdolnościami wytwórczymi zwiększonymi o ok. 12 procent. Prawdziwym wyzwaniem dla inżynierów działu produkcyjnego będzie zintegrowanie prac służących rozbudowie fabryki z jej bieżącą produkcją.

Źródło: Mercedes-Benz