Udany debiut Klasy S 400 HYBRID

Udany debiut Klasy S 400 HYBRID06.06.2009
Nowy S 400 HYBRID wystartował w sposób iście imponujący. Po mniej więcej siedmiu tygodniach od rozpoczęcia sprzedaży, 15 procent spośród wszystkich klientów Klasy S decyduje się na zakup tej luksusowej limuzyny wyposażonej w hybrydowy układ napędowy.

S 400 HYBRID to połączenie ulepszonego silnika benzynowego V6 z kompaktowym modułem hybrydowym. Rozwiązanie to czyni zeń najbardziej ekonomiczną, luksusową limuzynę z napędem benzynowym. S 400 HYBRID jest też także mistrzem niskiej emisji CO2 w swoim segmencie wśród aut benzynowych. Pierwsi nabywcy odbiorą samochody 26. czerwca.

“Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że S 400 HYBRID spotkał się z tak dobrym przyjęciem ze strony klientów. Oczekujemy dalszego wzrostu jego popularności, kiedy nabywcy przekonają się sami, po wykonaniu jazdy próbnej, w jak mistrzowski sposób udało się w modelu S 400 HYBRID połączyć przyjemność z jazdy z odpowiedzialnością za środowisko naturalne.” – mówi Dr Klaus Maier, wiceprezes ds. sprzedaży i marketing w Mercedes-Benz Cars.

Mercedes-Benz wykonał pionierski krok na drodze do elektryfikacji pojazdów samochodowych opracowując specjalną technologię baterii litowo-jonowej wysokiego napięcia, która jest sercem opartego na koncepcji modułowej, wykonanego z lekkich materiałów, wysokowydajnego i odznaczającego się niezwykle małymi rozmiarami układu hybrydowego napędzającego S 400 HYBRID. Dzięki temu rozwiązaniu Klasa S po raz kolejny wyznacza kierunek rozwoju technologii.

Mercedes-Benz pokazał nową generację aut Klasy S podczas kwietniowego Salonu Samochodowego w Szanghaju. Auto odznaczają się jeszcze bardziej dynamiczną stylistyką, wyższym poziomem komfortu, a także bezkonkurencyjnym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa. Dzięki temu poddany gruntownej modernizacji, cieszący się uznaniem samochód jest w stu procentach godny miana wyznacznika postępu. Od wprowadzenia na rynek jesienią 2005 r., obecna wersja Klasy S sprzedała się w ilości ponad 270.000 sztuk. Dzięki temu flagowy model marki Mercedes-Benz jest światowym liderem sprzedaży w segmencie sedanów klasy premium. Co więcej, Klasa S zdołała, pomimo perspektywy rychłej wymiany modelu, obronić swoją pozycję światowego lidera rynku w pierwszych miesiącach tego roku. Prezentowana luksusowa limuzyna cieszy się szczególną popularnością w Chinach, którą są obecnie największym rynkiem zbytu Klasy S. Następne w kolejności są Stany Zjednoczone i Niemcy.

Źródło: Mercedes-Benz