Klasa A Special Edition

Klasa A Special Edition25.08.2003
Od sierpnia br. klienci zainteresowani zakupem Mercedesa Klasy A będą mogli zdecydować się na samochód ze specjalnej serii oznaczony jako Klasa A Special Edition. Samochody te oferowane będą w dwóch wersjach silnikowych ...

Zakres wyposażenia modeli Special Edition obejmuje wiele atrakcyjnych elementów wyposażenia ponadstandardowego: fabryczny alarm antywłamaniowy, klimatyzację, zdalne sterowanie zamkiem centralnym, półkę przestrzeni bagażowej oraz lakier metalizowany. Mercedesy Klasy A z serii Special Edition wyróżniają się emblematem widocznym w tylnej i bocznej części nadwozia.

Klasa A Special Edition 1 Obydwa modele oferowane są w bardzo atrakcyjnej stałej cenie złotówkowej wynoszącej dla A 140 L Special Edition 66 000 PLN brutto, a dla A 170 CDI L Special Edition – 75 600 PLN brutto. Limitowana seria Klasy A dostępna będzie w salonach Mercedes-Benz do końca września br.

Samochody w wersji Special Edition odpowiadają aktualnym preferencjom klientów, a zakres oferowanego wyposażenia dodatkowego odzwierciedla istniejące obecnie trendy w tym segmencie rynku. "Biorąc pod uwagę niezwykle wysoki poziom bezpieczeństwa Klasy A, jej bogate wyposażenie i atrakcyjną sylwetkę, a także prestiż marki Mercedes-Benz jest to wyjątkowa okazja dla osób, które poszukują na rynku interesującej oferty wśród samochodów tego segmentu" – uważa Piotr Jakacki, z-ca dyr. sprzedaży samochodów osobowych Mercedes-Benz.

Klasa A od momentu wprowadzenia na rynek zyskała sobie uznanie klientów na całym świecie i znalazła już ok. 960 000 nabywców. Nowoczesny design, wysoka jakość oraz innowacje techniczne zadecydowały o sukcesie tego modelu. Nowatorska koncepcja bezpieczeństwa Klasy A realizowana w oparciu o system podwójnej podłogi (tzw. koncepcja sandwicza), stabilne podłużnice i słupki oraz dostępne w wyposażeniu podstawowym boczne poduszki powietrzne, wyznaczyła nowe standardy dla samochodów tego segmentu.

Klasa A Special Edition 2 W Klasie A dostępny jest również system ESP® (Electronic Stability Program – elektroniczny system stabilizujący jazdę), który pracuje w połączeniu z bardzo wydajnym hydraulicznym asystentem hamowania. Gwarantuje to w sytuacjach krytycznych maksymalny wzrost siły hamowania, a tym samym najkrótszą drogę hamowania.

Nadwozie Klasy A poddane w 2001 roku modyfikacjom wygląda dynamicznie i nowocześnie. Jakość wykończenia wnętrza dzięki zastosowaniu starannie dobranych materiałów odpowiada wysokiemu poziomowi wykończenia limuzyn Mercedes-Benz z wyższych segmentów, np. do wykonania przyjemnej w dotyku tablicy przyrządów użyto materiałów, których Mercedes-Benz używa także w Klasie S.

Wydłużone o 17 cm nadwozie zapewnia pasażerom poczucie komfortu przestrzennego jak w limuzynie klasy wyższej. Wzorowa jest ekonomia przestrzeni tego wariantu karoserii; dzięki innowacyjnej koncepcji sandwicza (zespoły napędowe umieszczone częściowo przed komorą pasażerską a częściowo pod nią), pasażerowie mają do swojej dyspozycji 53% przestrzeni karoserii (mierzącej tylko 3,78 metra) – to wyraźnie więcej niż w tradycyjnych samochodach tej klasy wielkości.

Wyjątkowo obszerna jak dla samochodu z tego segmentu jest także przestrzeń ładunkowa wynosząca maksymalnie 1530 litrów (po wymontowaniu tylnych siedzeń). Wartość ta przewyższa przeciętne parametry pojemności ładunkowej większych modeli kombi. Przestrzeń w samochodzie użytkownicy mogą dostosować do indywidualnych wymagań dzięki regulowanemu położeniu siedzeń, które mogą mieć 36 różnych pozycji.

Źródło: DaimlerChrysler