Mercedes-Benz Klasy A najlepszy w swojej klasie

Mercedes-Benz Klasy A najlepszy w swojej klasie13.07.2005
Mercedes-Benz Klasy A osiągnął najlepsze rezultaty w swojej klasie w testach zderzeniowych przeprowadzonych wg europejskiego standardu NCAP (New Car Assessment Programme), uzyskując wynik pięciu gwiazdek i aż 36 na 37 możliwych punktów ...

Stuttgart -- Mercedes-Benz Klasy A osiągnął najlepsze rezultaty w swojej klasie w testach zderzeniowych przeprowadzonych wg europejskiego standardu NCAP (New Car Assessment Programme), uzyskując wynik pięciu gwiazdek i aż 36 na 37 możliwych punktów.

Mercedes-Benz Klasy A najlepszy w swojej klasie 1 Obok doskonałego wyniku ogólnego, opatentowana koncepcja konstrukcji podłogi typu "sandwich", zastosowana w Klasie A, również potwierdziła swoją skuteczność w ramach tego testu. W przypadku zderzenia przy dużych prędkościach, konstrukcja typu „sandwich” powoduje, że zarówno silnik, jak i układ przeniesienia napędu przesuwają się ku dołowi, zamiast do wnętrza pojazdu. Oznacza to większą kontrolowaną strefę zgniotu niż w przypadku innych samochodów tej klasy. Dodatkowa zaleta koncepcji "sandwich" ujawnia się również przy zderzeniach bocznych, ponieważ użytkownicy zajmując miejsca w tym samochodzie siedzą wyżej niż w tradycyjnym kompakcie.

Pakiet bezpieczeństwa kierowcy i pasażera uzupełniają adaptacyjne przednie poduszki powietrzne, które otwierają się w dwóch etapach, w zależności od siły uderzenia, jak również – to nowinka – poduszki zabezpieczające głowę i górny odcinek klatki piersiowej.

Mercedes-Benz Klasy A najlepszy w swojej klasie 2 Te ostatnie pomagają chronić zarówno głowę, jak i górną część tułowia kierowcy i pasażera na przednim fotelu w sytuacji, gdy dojdzie do bocznego zderzenia. Układ uzupełnia kontrolka pasów bezpieczeństwa na tablicy rozdzielczej, która informuje kierowcę o tym, czy pasażerowie mają zapięte pasy.

Wzorcowy poziom bezpieczeństwa Klasy A to konsekwencja analizy wypadków drogowych. Według Mercedesa bezpieczeństwo pojazdu to zagadnienie złożone, do którego należy podejść kompleksowo, poczynając od zapobiegania wypadkom dzięki zastosowaniu elektronicznych systemów wspierających, jak np. ESP® czy Brake Assist (układ wspomagania hamowania awaryjnego), poprzez ochronę użytkowników, której poziom jest uzależniony od siły zderzenia, aż po jak najszybszą pomoc ofiarom wypadków, gdy już dojdzie do realizacji czarnego scenariusza.

Źródło: DaimlerChrysler