ML 63 AMG: lider segmentu off-road

ML 63 AMG: lider segmentu off-road10.09.2005
Wyposażony w 6,3-litrowy silnik V8 AMG zajmuje czołową pozycję w gronie konkurentów. Nowy Mercedes-AMG off-roader stanowi kwintesencję auta sportowego i dynamicznego, a jego wyjątkowo bogate wyposażenie spełnia nawet najbardziej wygórowane oczekiwania ...

Stuttgart – Mercedes-Benz ML 63 AMG to nowy punkt odniesienia dla klasy sportowych off-roaderów. Wyposażony w 6,3-litrowy silnik V8 AMG zajmuje czołową pozycję w gronie konkurentów. Nowy Mercedes-AMG off-roader stanowi kwintesencję auta sportowego i dynamicznego, a jego wyjątkowo bogate wyposażenie spełnia nawet najbardziej wygórowane oczekiwania.

ML 63 AMG: lider segmentu off-road 1 ML 63 AMG zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie, zaś do sprzedaży wejdzie w drugim kwartale 2006 r.

Pod maską ML 63 AMG pracuje jednostka charakteryzująca się wysokimi osiągami: nowa 6,3-litrowa V8 AMG. Generując moc 375 kW/510 KM oraz maksymalny moment obrotowy 630 Nm przy 5,200 obr./min., silnik ten stanowi najmocniejszą na świecie ośmiocylindrową jednostkę napędową seryjnej produkcji o zapłonie iskrowym. Silnik zapewnia osiągi iście sportowe rozpędzając off-roadera od 0 do 100 km/h w 5 sekund, przy maksymalnej prędkości rzędu 250 km/h (ograniczonej elektronicznie). Do przeniesienia napędu służy automatyczna skrzynia biegów AMG SPEED-SHIFT 7G-TRONIC wyposażona w dźwignię DIRECT SELECT zamontowaną przy kole kierownicy. Przełożenia na kole kierowniczym zostały zaprogramowane tak, aby umożliwić maksymalne wykorzystanie sportowego charakteru silnika AMG V8.

ML 63 AMG: lider segmentu off-road 2 Stały napęd na wszystkie koła podkreśla sportowe zacięcie ML 63 AMG. Aby zapewnić jak najlepsze parametry jezdne samochodu, nieprawdopodobna moc silnika jest przekazywana na przednią i tylną oś w proporcji 40:60. Wzmocnione przeniesienie napędu zapewnia optymalny rozkład mocy i jest gwarantem niezawodności. Pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC wyposażono w amortyzatory AMG oraz specjalnie dla tego modelu zaprojektowany układ adaptacyjnego tłumienia drgań (ADS – Adaptive Damping System). Samopoziomujące się zawieszenie automatycznie obniża nadwozie przy wysokich prędkościach. Polerowane 19-calowe, pięcioramienne obręcze AMG ze stopów lekkich oraz szerokie opony 295/45 R 19, gwarantują mocne trzymanie się drogi w każdej sytuacji.

Stylistyka AMG: imponujący wygląd i szerokie zderzaki

Budząca respekt stylistyka potężnego off-roadera przykuwa wzrok: masywna, przykucnięta sylwetka, przedni i tylny zderzak AMG, niepowtarzalna atrapa chłodnicy, poszerzone błotniki, panele boczne wykonane z nierdzewnej stali, wreszcie przyciemnione światła tylne.

ML 63 AMG: lider segmentu off-road 3 Sportowy charakter samochodu podkreśla też wnętrze: sportowe fotele AMG ze skórzaną tapicerką; wstawki typu Alcantara na wysokości ramion kierowcy i pasażera; podgrzewane wielokonturowe siedzenia; ergonomiczna, pokryta skórą sportowa kierownica AMG z przyciskami wyboru przełożenia; progi AMG; a także sportowe pedały wykonane z nierdzewnej stali i wykończone w skórze. Wygląd tablicy rozdzielczej budzi skojarzenia z dynamiką: wyraziste liternictwo, czerwone wskazówki, prędkościomierz wyskalowany do 320 km/h. ML 63 AMG spełnia również najbardziej wyrafinowane wymagania bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje układ PRE-SAFE® chroniący użytkowników na wypadek kolizji drogowej, aktywne zagłówki NECK-PRO foteli przednich, adaptacyjne, dwustopniowe, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera na przednim fotelu, kurtyny boczne foteli przednich, kurtyny powietrzne szyb, jak również napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki napięcia pasów wszystkich foteli.