Światowa premiera nowej Klasy S

Światowa premiera nowej Klasy S10.09.2005
Nowa Klasa S będzie ozdobą stoiska Mercedes-Benz we Frankfurcie (w dniach od 15 do 25 września 2005). Właśnie tam odbędzie się światowa premiera luksusowej limuzyny, w której wyposażeniu znajduje się kilkanaście nowinek wyznaczających światowe trendy ...

Stuttgart – Nowa Klasa S będzie ozdobą stoiska Mercedes-Benz podczas 61. Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (w dniach od 15 do 25 września 2005). Właśnie tam odbędzie się światowa premiera luksusowej limuzyny, w której wyposażeniu znajduje się kilkanaście nowinek wyznaczających światowe trendy rozwoju samochodów osobowych.

Nowa Klasa S znajdzie się w sprzedaży jesienią tego roku. Znakiem rozpoznawczym samochodu są przede wszystkim walory bezpieczeństwa oraz komfort podróżowania.

Światowa premiera nowej Klasy S 1 Wyposażenie limuzyny obejmuje układy najnowszej generacji takie jak udoskonalony system wspomagający działanie układu hamulcowego Brake Assist PLUS, DISTRONIC PLUS – układ kontrolujący odległość od poprzedzającego pojazdu, a także system Night Vision ułatwiający prowadzenie pojazdu po zapadnięciu zmroku. Mercedes-Benz oferuje te innowacje w połączeniu z układem chroniącym podróżujących o nazwie PRE-SAFE®, proponując unikalny system bezpieczeństwa, który reaguje jeszcze zanim dojdzie do zagrożenia wypadkiem drogowym.

Nie mniej pionierskie rozwiązania Klasa S oferuje w dziedzinie komfortu: dynamiczne fotele wielokonturowe najnowszej generacji wyposażone w funkcję masażu, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC oraz nowy układ automatycznej klimatyzacji. Mercedes-Benz udoskonalił również układ ABC (Active Body Control – aktywne zawieszenie), dzięki któremu udało się osiągnąć niespotykane wcześniej parametry dynamiki i komfortu jazdy.

Już na pierwszy rzut oka technologiczne zaawansowanie Klasy S nie pozostawia wątpliwości. Podobnie stylistyka flagowego modelu koncernu ukazuje pewność siebie i moc połączoną z elegancją, dzięki której każdy przejechany kilometr zmienia się w niezapomniane przeżycie estetyczne.

Silniki montowane w Klasie S mają moc od 173 kW/235 KM do 380 kW/517 KM. Trzy spośród czterech oferowanych jednostek to konstrukcje zupełnie nowe, odznaczające się większą nawet o 26% wydajnością oraz do 15% wyższym momentem obrotowym, przy o niemal jedną dziesiątą skromniejszym apetycie na paliwo.

Światowa premiera nowej Klasy S 2 Już w momencie debiutu na rynku jesienią 2005 r., luksusowy sedan Mercedesa będzie dostępny z nowym ośmio- bądź sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy odpowiednio 285 kW/388 KM i 200 kW/272 KM. Obie jednostki należą do najpotężniejszych i najbardziej oszczędnych w swojej klasie pojemności. Gamę silników uzupełni w pierwszym kwartale 2006 r. nowa jednostka S 320 CDI, oraz flagowa S 600. Sześciocylindowy silnik wysokoprężny rozwija moc 173 kW/235 KM generując maksymalny moment obrotowy w wysokości 540 Nm już przy 1.600 obr./min. Dzięki takim osiągom, limuzyna rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7.5 sekundy, i to przy spalaniu na poziomie 8,3-8,5 litra na 100 km (test mieszany).

12 cylindrów: większa moc i najbardziej zaawansowana technologia w standardowym wyposażeniu S 600

Flagowy model Klasy S, S 600, zapewnia osiągi, których nie powstydziłoby się auto sportowe. Wyposażona w unowocześniony silnik V12 o mocy wyśrubowanej do niebotycznych wartości 380 kW/517 KM, limuzyna przyspiesza od zera do setki w 4,6 sekundy. W porównaniu z poprzednikiem, maksymalny moment obrotowy, dostępny jest już przy 1.900 obr./min. Pomimo zwiększonej mocy, spalanie paliwa zdołano ograniczyć o pół litra, do wartości 14,3 l. Na 100 km. Model V12 wyposażono standardowo w najbardziej zaawansowaną technologię, w tym w układ ABC (Active Body Control – aktywnego zawieszenia).

Wymiary: przestronniejsze nadwozie, czyli jak podróżować jeszcze wygodniej

W porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowy model urósł pod każdym względem. Dostępne są dwa warianty nadwozia o długości 5.076 lub 5.206 milimetrów, co oznacza wydłużenie karoserii, odpowiednio, o 33 i 43 mm w zestawieniu z poprzednią Klasą S. Rozstaw osi został również zwiększony; jest on obecnie większy o 70 i 80 milimetrów i wynosi 3.035 bądź 3.165 mm, w zależności od wersji. Zmiany objęły również szerokość i wysokość pojazdu: auto jest teraz o 16 milimetrów szersze i 29 mm wyższe od poprzednika.

Światowa premiera nowej Klasy S 3 Nowe wymiary nadwozia stwarzają warunki, w których każdy podróżujący będzie mógł cieszyć się maksymalną wygodą. Przestrzeń przeznaczona dla pasażerów zwiększyła się o 39 milimetrów, użytkownik będzie miał także do 5 mm więcej miejsca nad głową. Przestrzeń na nogi zwiększono o 5 milimetrów jeśli chodzi o fotele kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, oraz o 24 mm w przypadku osób zajmujących miejsca z tyłu. Wersja o dłuższym rozstawie osi oferuje pasażerom na tylnich fotelach nawet 52 milimetry więcej miejsca na nogi. Pojemność bagażnika wzrosła o 60 litrów i wynosi obecnie 560 litrów (wg metody pomiaru VDA).

Wnętrze: harmonijne zestawienie kolorów, kształtów i funkcjonalności

Znakomitej jakości wykończenia w drewnie i chromie, stylowe aluminiowe wskaźniki, a także starannie dobrana kolorystyka sprawiają, że wnętrze emanuje niepowtarzalnym urokiem. Przyjazna dla użytkownika funkcjonalność umożliwia kierowcy natychmiastowy dostęp do często używanych funkcji wyposażenia. W zależności od upodobań i nawyków, kierowca może obsługiwać radio, TV, zmieniarkę CD/DVD, telefon, układ nawigacji bądź klimatyzację za pomocą tradycyjnych pokręteł, przycisków, lub też za pośrednictwem wielofunkcyjnej kierownicy, czy poprzez unowocześniony system COMAND.

Centralne miejsce wśród układów kontroli pojazdu zajmuje sterownik nowej generacji COMAND umieszczony na tunelu wału napędowego. Przy jego pomocy kierowca wybiera menu główne i pomocnicze systemu COMAND, aby uruchomić żądane funkcje. W przypadku modelu wyposażonego fabrycznie w telefon, klawiaturę aparatu ukryto pod miękkim podłokietnikiem umieszczonym powyżej sterownika układu COMAND. Duży, obrotowy kolorowy wyświetlacz systemu umiejscowiono na tej samej wysokości co zespół przyrządów, dzięki czemu znajduje się on w polu widzenia zarówno kierowcy jak i pasażera na przednim fotelu.

Światowa premiera na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA – Internationale Automobil Ausstellung) to debiut nowej Klasy S, której poprzednik zdobywał liczne nagrody dla najlepszego samochodu na świecie. Ten flagowy model Mercedes-Benz nawet w ostatnim roku produkcji pozostał najlepiej sprzedającą się limuzyną klasy wyższej na świecie.