Premiera roadstera Klasy SL oraz nowych modeli AMG

Premiera roadstera Klasy SL oraz nowych modeli AMG07.03.2006
Na 76. Salonie Samochodowym w Genewie debiutuje szereg nowych aut ze stajni Mercedes-Benz. Wśród nich można wymienić ekskluzywne i szybkie modele CLS 63 AMG i CLK 63 AMG (ten drugi w wersjach Coupé i Cabriolet) ...

Stuttgart – Na 76. Salonie Samochodowym w Genewie debiutuje szereg nowych aut ze stajni Mercedes-Benz. Wśród nich można wymienić ekskluzywne i szybkie modele CLS 63 AMG i CLK 63 AMG (ten drugi w wersjach Coupé i Cabriolet). Ich potężne ośmiocylindrowe silniki, wraz z zaawansowaną technologicznie konstrukcją zawieszenia, gwarantują niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Kolejne modele to odmłodzona Klasa SL oraz jej dwie mocne wersje AMG: SL 55 AMG i SL 65 AMG. W Genewie, po raz pierwszy w Europie, pokazywana jest Klasa GL. Modele z silnikami diesla, czyli GL 320 CDI i GL 420 CDI świętują premierę światowa.

Premiera roadstera Klasy SL oraz nowych modeli AMG 1 Nowy CLS 63 AMG to samochód wyjątkowy, imponujący osiągami, urzekający dynamiczną stylistyką i wyjątkowo bogatym wyposażeniem. Czterodrzwiowe coupé napędzane jest ośmiocylindrowym, widlastym silnikiem AMG o pojemności 6,3 litra, który jest w całości oryginalną konstrukcją Mercedes-AMG. Nowa jednostka napędowa AMG o mocy 378 kW/514 KM, oferuje największą moc maksymalną i najwyższy moment obrotowy spośród wszystkich ośmiocylindrowych, seryjnie produkowanych, silników benzynowych na świecie. Wyrafinowane coupé osiąga setkę już po zaledwie 4,5 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Nowemu silnikowi 6,3 V8 AMG towarzyszy automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC. Umożliwia ona kierowcy wybór sposobu zmiany przełożeń między w pełni zautomatyzowanym, bądź ręcznym. W tym drugim przypadku biegi zmienia się albo za pomocą tradycyjnej dźwigni, albo – na podobieństwo rozwiązań stosowanych w Formule 1 – za pociągnięciem aluminiowej manetki umieszczonej przy kierownicy. Potężny silnik wymaga odpowiedniego zawieszenia AMG. Oparte jest ono na półaktywnym układzie pneumatycznym AIRMATIC DC składającym się z systemu amortyzacji adaptacyjnej (Adaptive Damping System) ADS II i nowego, wysokowydajnego układu hamulcowego AMG. Zapewnia on doskonałą siłę hamowania dzięki zastosowaniu hamulców kompozytowych z przodu oraz wentylowanych i perforowanych tarcz hamulcowych przy wszystkich kołach.

Wyrafinowana stylistyka coupé wykorzystuje typowe dla AMG cechy podkreślające moc pojazdu. Wnętrze imponuje stylem, w jaki zdołano połączyć niepowtarzalny charakter samochodu sportowego z najwyższej jakości materiałami i poziomem wykończenia. Standardowe wyposażenie obejmuje sportowe, pokryte miękką skórą fotele AMG oraz ergonomiczną kierownicę AMG wyposażoną w nowe, aluminiowe manetki do zmiany przełożeń. W nowym, wyposażonym w czerwone wskazówki, zespole wskaźników, prędkościomierz wyskalowano do 320 km/h.

CLK 63 AMG w wersji coupé i cabriolet

Nowa jednostka napędowa 6,3 AMG trafia także do mniejszych modeli CLK 63 AMG coupé i cabriolet czyniąc je najmocniejszymi samochodami w swojej klasie. CLK 63 AMG z mocą 354 kW/481 KM i 630 Nm jest o ponad 100 KM mocniejsza niż jego poprzednik – CLK 55 AMG. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC doskonale uzupełnia walory silnika, zapewniając dynamiczne podawanie mocy.

Premiera roadstera Klasy SL oraz nowych modeli AMG 2 Nowe, sportowe zawieszenie AMG, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz mniej rzucające się w oczy detale ze standardowego wyposażenia dodają autu sportowego charakteru i podnoszą wrażenie luksusu – cech typowych dla rodziny CLK. Przednią oś wyposażono w nowe, odznaczające się wyjątkową wydajnością, hamulce kompozytowe AMG.

Dynamiczna stylistyka nadwozia spod szyldu AMG z nowym panelem przednim o bardziej wyrazistych konturach i z bocznymi wlotami powietrza, podkreślają pozycję CLK 63 AMG jako sportowej, flagowej wersji modelu. Cechy te widać także we wnętrzu obu aut. Znajdziemy tu, na przykład nową ergonomiczną kierownicę AMG, profilowane sportowe fotele, jak również miękką, skórzaną tapicerkę specjalnie zaprojektowaną na potrzeby tego modelu.

R 63 AMG – gwarantujący niezapomniane wrażenia z jazdy samochód o zacięciu sportowym, z miejscem na pokładzie nawet dla sześciu osób

Ośmiocylindrowy silnik V8 AMG o pojemności 6,3 litra montowany w samochodach CLS 63 AMG i CLK 63 AMG, znajduje się także na wyposażeniu modelu R 63 AMG. Dysponując mocą 375 kW/510 KM, maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 630 Nm, a także stałym napędem na wszystkie koła, AMG Grand Sports Tourer to bezprecedensowe połączenie niepowtarzalnych sportowych osiągów, przestrzennego wnętrza oraz wygody z najwyższej półki, i to dla aż sześciu padażerów.

Połączenie AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC, napędu na obie osie, układu hamulcowego AMG odznaczającego się wyśrubowanymi parametrami technicznymi oraz sportowego zawieszenia AMG, łączącego w sobie układ pneumatyczny AIRMATIC i system adaptacyjnej amortyzacji, zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego, stanowiąc przy tym idealny kompromis pomiędzy wymaganiami użytkownika ceniącego sobie sportową jazdę, a potrzebą zadbania o najwyższy poziom komfortu podróżowania. Nowa stylistyka przednich i tylnych paneli samochodu, idąca z duchem rozwiązań spod znaku AMG, stanowi definicję dynamiki w czystej postaci.

SL 55 AMG i SL 65 AMG – teraz jeszcze bardziej dynamiczne i luksusowe

Poddane modyfikacjom modele SL 55 AMG i SL 65 AMG to kolejny światowy debiut podczas genewskiego Salonu Samochodowego. W przypadku obu niezwykle szybkich roadsterów AMG, dokonano szeregu zmian technicznych, stylistycznych i wyposażenia, dzięki którym są w stanie zapewnić kierowcy jeszcze więcej niepowtarzalnej przyjemności z jazdy. Dzięki nowej sprężarce oraz przepustnicy o powiększonym przekroju, udoskonalony, doładowany, 5,5-litrowy, ośmiocylindrowy silnik AMG montowany w modelu SL 55 AMG odznacza się zwiększonym poborem powietrza i wzrostem mocy z 368 kW/ 500 KM do 380 kW/517 KM. Również maksymalny moment obrotowy wzrósł i wynosi obecnie 720 newtonometrów, wobec 700 Nm w poprzedniej wersji.

Premiera roadstera Klasy SL oraz nowych modeli AMG 3 W obu roadsterach AMG udoskonalono sportowe zawieszenie, oparte na układzie aktywnej kontroli nadwozia (Active Body Control) drugiej generacji. Dzięki niemu zdefiniowano na nowo standardy możliwego do osiągnięcia poziomu redukcji przechyłów nadwozia w warunkach dynamicznej jazdy. I to bez szkody dla wysokiego komfortu jazdy.

Układ hamulcowy AMG nowej generacji, z kompozytowymi tarczami hamulcowymi z przodu i nieruchomymi aluminiowymi zaciskami obsługiwanymi przez sześć tłoków, daje się precyzyjnie kontrolować, zapewniając wyjątkowo krótką drogę hamowania i doskonałą odporność na ścieranie. W topowym modelu V12, przyczepność samochodu podnosi wielotarczowa blokada mechanizmu różnicowego.

Zmieniona stylistyka obu roadsterów AMG podkreśla dynamiczny charakter auta. Panel przedni występuje w kształcie mocniej zaznaczonej litery "V", a lampy przeciwmgielne posiadają chromowane obwódki. Przednie poszycie modelu SL 65 AMG, w celu zoptymalizowania dopływu powietrza do pomocniczej chłodnicy oleju silnika, wyposażono dodatkowo w boczne wloty powietrza. Inne zmiany obejmują czarne obwódki i chromowe wykończenia atrapy przedniej, a także nowe tylne światła o specjalnych kolorach, również sygnowane przez AMG. We wnętrzu pojazdu zastosowano detale z prawdziwego włókna węglowego, które podkreślają sportowy charakter samochodu.

Odświeżony Mercedes-Benz Klasy SL

W cztery lata po debiucie, cieszący się niesłabnącym powodzeniem Mercedes-Benz Klasy SL został poddany znacznym modyfikacjom konstrukcyjnym i drobnym stylistycznym. Największe zmiany dotyczą w większości nowych silników o znacznie lepszych parametrach technicznych, układu przeniesienia napędu i zawieszenia. Nowe silniki V6 i V8, jak również mocniejsza V-dwunastka, zapewniają niezrównaną przyjemność z jazdy.

Premiera roadstera Klasy SL oraz nowych modeli AMG 4 System aktywnej kontroli zachowania się nadwozia (Active Body Control) drugiej generacji i układ kierowniczy umożliwiający precyzyjniejsze prowadzenie samochodu skutkują wyraźnie bardziej sportowymi walorami auta, przy jednoczesnym zachowaniu typowego dla Klasy SL poziomu komfortu. Poddany retuszom przód samochodu, nowe tylne światła i obręcze kół ze stopów lekkich, także nadają zmienionej Klasie SL bardziej sportowego wyglądu. Atmosferę wnętrza oddają zaprojektowane na nowo elementy wyposażenia, staranny dobór materiałów, dbałość o każdy szczegół, wreszcie zmieniona kolorystyka. Manetki zmiany biegów umieszczone przy kierownicy, z układem 7G-TRONIC Sport w opcji, akcentują sportowy charakter odmłodzonej Klasy SL.

Klasa GL – nowa gwiazda na firmamencie aut terenowych

W przypadku nowej Klasy GL, Salon Samochodowy w Genewie oznacza debiut europejski, a jeśli chodzi o modele GL 320 CDI i GL 420 CDI – wyposażone w silniki w najnowszej technologii wysokoprężnej, z montowanym standardowo filtrem cząstek stałych – również premierę światową. Siedmiomiejscowy samochód terenowy klasy wyższej, nowa gwiazda na firmamencie luksusowych SUV-ów, imponuje doskonałymi właściwościami jezdnymi, zarówno na drodze, jak i w terenie, rozpieszczając użytkowników dużą ilością miejsca i wygodą, jakiej nie powstydziłaby się luksusowa limuzyna. Nowy model GL posiada też zintegrowanym systemem bezpieczeństwa PRE-SAFE® , jakim nie mógł dotąd poszczycić się żaden samochód tej klasy.

Spokojne powierzchnie, mocne linie i zaskakujące detale nowej Klasy GL, jej cała koncepcja stylistyczna, wszystko to nadaje temu luksusowemu autu terenowemu aurę potęgi i wyjątkowości, zaś temperament nie pozwala mu ustać w miejscu: samochód dosłownie rwie się do jazdy.

Premiera roadstera Klasy SL oraz nowych modeli AMG 5 Cztery silniki najnowszej generacji – dwie jednostki benzynowe i dwa diesle – gwarantują doskonałe osiągi. Dwa silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa montowane w nowych modelach GL 320 CDI i GL 420 CDI, spełniają najsurowsze normy emisji spalin zawarte w Euro 4. Są przy czym standardowo wyposażone w bezobsługowy, pozbawiony dodatków, dieslowski filtr cząstek stałych, który o 99% redukuje wydzielanie cząstek stałych produkowanych przez silnik wysokoprężny.

Nowy silnik wysokoprężny V8 w modelu GL 420 CDI zawdzięcza swój sportowy charakter i maksymalną moc 225 kW/306 KM zastosowaniu wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego common-rail trzeciej generacji, który jest w stanie wytworzyć maksymalne ciśnienie wtrysku o wartości 1600 barów. Uzyskano podwyższone ciśnienie spalania, do 5 wtrysków na jeden cykl, specjalnej konstrukcji dysze wylotowe oraz nowe wtryskiwacze piezoelektryczne gwarantujące bardziej precyzyjne odmierzanie częstotliwości wtrysków. Sprawdzony silnik diesla V6 w GL 320 CDI rozwija maksymalną moc 165 kW/224 KM dysponując potężnym momentem obrotowym w wysokości 510 Nm. Wszystkie wersje silnikowe Klasy GL standardowo wyposażono w automatyczną, siedmiostopniową skrzynię biegów 7G-TRONIC, z dźwignią zmiany biegów DIRECT SELECT.