Produkowany przez BMW od 2001 roku New MINI (w USA MINI Hatch) nawiązuje to kultowego brytyjskiego modelu, sprzedawanego od końca lat 50. do roku 2000. Nowe MINI jest nieco większe i cięższe od swego klasycznego poprzednika, a także nie tak spartańsko wyposażone. Posiada napęd na przednią oś i linię stylistyczną będącą wygładzoną wersją pierwotnego Mini.
To małe, acz urokliwe autko występowało początkowo tylko jako limuzyna, a w 2004 roku do oferty dołączono także wersję cabrio. MINI występuje w wielu wariantach wyposażenia i w wielu wersjach specjalnych, różniących się głównie designem nadwozia.
W 2006 roku zaprezentowano jego drugą generację, z silnikiem zaprojektowanym przez BMW przy współpracy z koncernem PSA i drobnymi zmianami w wyglądzie – lekko zmodyfikowany tył i przód z wyższą pokrywą silnika. Druga generacja jest także nieco większa, aby sprostać wymogom związanym z crash-testami.
W listopadzie 2013 roku BMW przedstawiło modele trzeciej generacji, które do sprzedaży weszły w roku następnym. Nowa wersja jest większa od poprzedniej generacji i na starcie otrzymała pięć całkowicie nowych jednostek napędowych.