Opel prze naprzód ze swoją ofensywą eksportową: niemiecka marka powróci w tym roku na rynek rosyjski. Początkowo Opel udostępni trzy modele w wybranych rosyjskich punktach dealerskich –– Grandland X z zakładu w Eisenach oraz nową Zafirę Life i Vivaro produkowane w Rosji. Pojazd osobowy i dostawczy na rynek lokalny zjadą z linii produkcyjnej w zakładzie Groupe PSA w Kałudze.
W nadchodzących latach Opel chce stopniowo zwiększać swoje zaangażowanie w Rosji. Wkrótce zaoferuje szerszą gamę produktów. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną podane w późniejszym terminie.
„Znaczący wzrost rentownego eksportu stanowi jeden z kluczowych filarów naszego planu PACE! Robimy duże postępy w tej dziedzinie” –– powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller. „Rosja to olbrzymi, strategicznie ważny i atrakcyjny rynek o ogromnym potencjale. Jako niemiecka marka z długoletnimi tradycjami i doskonałą reputacją w tym kraju wykorzystamy tę dobrą okazję. Fakt, że możemy od razu rozpocząć lokalną produkcję, jest najlepszym przykładem tego, jak ważne dla firmy Opel jest bycie częścią Groupe PSA.”
![Opel](https://img.motonews.pl/news/2019/10591_1.jpg)
Yannick Bézard, wiceprezes wykonawczy i dyrektor operacyjny Groupe PSA na kraje euroazjatyckie, powiedział:
„Wprowadzenie nowej marki na rynek rosyjski pozwoli Groupe PSA wzmocnić swoją obecność w regionie euroazjatyckim, poszerzyć ofertę dla obecnych klientów i zdobyć nowych. Wraz z ubiegłoroczną premierą marki Opel na Ukrainie planujemy potrojenie do 2021 r. wolumenu sprzedaży marek Groupe PSA w tym regionie w oparciu o rentowny biznes, a ten projekt mocno przyczyni się do osiągnięcia tego celu.”
Nie tylko doświadczeni dealerzy Opla, ale i nowe punkty dealerskie będą prezentować modele tej marki w swoich salonach. Początkowo partnerami Opla będzie 15-20 dealerów w największych miastach w kraju. Planowany jest stopniowy rozwój sieci – liczba punktów sprzedaży zwiększy się ponad dwukrotnie w ciągu kilku najbliższych lat. Podobnie jak na każdym innym rynku priorytetem marki Opel w Rosji jest rentowny wzrost przy wysokim poziomie zadowolenia klientów.
Zakrojona na szeroką skalę ofensywa eksportowa to jeden z filarów planu strategicznego PACE! realizowanego przez Opel/Vauxhall, który pomoże firmie osiągnąć trwałą rentowność. Decyzja o ponownym wejściu na rynek rosyjski (strategiczny dla globalnego producenta samochodów) jest częścią planu ukierunkowanego na rozwój marki zarówno w Europie, jak i na rynkach światowych. Do połowy lat 20. na rynki pozaeuropejskie powinno przypadać 10 procent sprzedaży Opla. Dążąc do osiągnięcia tego celu, marka będzie wzmacniać swoją obecność na rynkach eksportowych w Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Do 2022 roku chce także rozpocząć działalność na kolejnych ponad 20 rynkach.
W ostatnich miesiącach producent samochodów z siedzibą w Rüsselsheim powołał nowych i osiągających wysokie wyniki sprzedaży importerów w Maroku, Tunezji, Libanie i Republice Południowej Afryki, torując drogę do przyszłego rozwoju na tych ważnych rynkach. Ponadto Opel dołączył do lokalnej organizacji Groupe PSA na Ukrainie.