Adaptacyjne, nieoślepiające reflektory matrycowe Intelli-Lux LED®, które nowa Corsa wprowadziła do segmentu małych samochodów już w 2019 r., są teraz jeszcze lepsze i bardziej precyzyjne dzięki 14 elementom LED (po siedem w każdym reflektorze). Systemy wspomagania kierowcy wykorzystujące kamery i radary umożliwiają bezpieczniejszą i bardziej zrelaksowaną jazdę.
![Opel Corsa 2024](https://img.motonews.pl/news/2023/13573_1.jpg)
Nieoślepiające reflektory matrycowe Intelli-Lux LED
Już od 2019 roku, adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory Intelli-Lux LED® Matrix Light potwierdzają, że model Corsa udostępnia teraz wszystkim innowacje zarezerwowane dotychczas dla wyższych segmentów. Inżynierowie nieustannie pracują nad dalszym rozwojem, a nowa Corsa czerpie korzyści z ich zaangażowania. Łącznie czternaście indywidualnie sterowanych elementów LED zapewnia jasność jak na stadionie, „wycinając” pozostałych użytkowników drogi z jeszcze większą precyzją niż wcześniej.
![Opel Corsa 2024](https://img.motonews.pl/news/2023/13573_2.jpg)
![Opel Corsa 2024](https://img.motonews.pl/news/2023/13573_3.jpg)
Gdy tylko samochód opuści obszar zabudowany, reflektory matrycowe automatycznie przełączają się w tryb świateł drogowych. Elementy LED są sterowane przez przednią kamerę o wysokiej rozdzielczości i nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej do ruchu drogowego i otoczenia. Reflektory „wycinają” z wiązki światła pojazdy nadjeżdżające z przeciwka, bez oślepiania kierowców tych pojazdów, podczas gdy kierowca Corsy może cieszyć się optymalną widocznością w nocy, zapewniając sobie więcej czasu na reakcję, na przykład, gdy na jezdnię nagle wybiegnie zwierzę.
![Opel Corsa 2024](https://img.motonews.pl/news/2023/13573_4.jpg)
Kamera i radar: zaawansowane systemy wspomagania kierowcy
Liczne zaawansowane systemy wspomagania kierowcy oferowane w modelu Opel Corsa i umożliwiające bezpieczniejszą oraz bardziej zrelaksowaną jazdę, są oparte na technologii kamer i radarów. Rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i inne informacje drogowe, które są następnie wyświetlane w centrum informacyjnym kierowcy. System utrzymania pojazdu w pasie ruchu, w połączeniu z tempomatem adaptacyjnym precyzyjnie utrzymuje samochód na środku pasa ruchu, a kierowca musi jedynie trzymać ręce na kierownicy, lekko ją dotykając.
![Opel Corsa 2024](https://img.motonews.pl/news/2023/13573_5.jpg)
System ostrzegania o obecności pojazdu w martwym polu wykorzystuje zamontowane w przednim i tylnym zderzaku czujniki ultradźwiękowe do powiadamiania kierowcy o obecności ruchomych obiektów w martwych polach po obu stronach i z tyłu samochodu. W odpowiednim lusterku bocznym zapala się symbol ostrzegawczy.
![Opel Corsa 2024](https://img.motonews.pl/news/2023/13573_6.jpg)
Wykorzystując przednią kamerę i czujniki radarowe, tempomat adaptacyjny automatycznie reguluje odległość między samochodem a poprzedzającym go pojazdem, zwalniając lub przyspieszając w zależności od dystansu wybranego przez kierowcę. Jeśli poprzedzający samochód zwalnia, Corsa również zwalnia – przy automatycznej skrzyni biegów i napędzie elektrycznym nawet do całkowitego zatrzymania, jeśli zaistnieje taka potrzeba. Jeśli poprzedzający samochód znów przyśpiesza, Corsa również przyspiesza, by osiągnąć ustawioną prędkość, automatycznie utrzymując wybrany bezpieczny odstęp.
![Opel Corsa 2024](https://img.motonews.pl/news/2023/13573_7.jpg)
Corsa oferuje również oparty na kamerze i radarze automatyczny system awaryjnego hamowania (system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych). Oparty na kamerze układ działa przy prędkościach od 5 do 85 km/h. W przypadku zbyt szybkiego zbliżenia się do poprzedzającego pojazdu lub pieszego, system emituje sygnał ostrzegawczy i wyświetla komunikat w centrum informacyjnym kierowcy. W przypadku wysokiego ryzyka wystąpienia kolizji, układ hamulcowy jest gotowy i, jeśli to konieczne, uruchamiane jest hamowanie awaryjne pozwalające uniknąć lub, przy wyższych prędkościach, zminimalizować skutki potencjalnej kolizji.
![Opel Corsa 2024](https://img.motonews.pl/news/2023/13573_8.jpg)
System wykrywania zmęczenia kierowcy rozpoznaje oznaki potencjalnego zmęczenia kierowcy, monitorując jego zachowanie za kierownicą i czas trwania podróży oraz ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych na trzech poziomach, że czas zrobić sobie przerwę. Poziom wykrytego zmęczenia jest wyświetlany na pasku cyfrowego zestawu wskaźników.
![Opel Corsa 2024](https://img.motonews.pl/news/2023/13573_9.jpg)
Corsa pomaga kierowcy wjeżdżać i wyjeżdżać z miejsc parkingowych, wykorzystując w tym celu:
- Czujniki parkowania (standardowe wyposażenie zamontowane z tyłu pojazdu) mierzą odległość pomiędzy samochodem a potencjalnymi przeszkodami z tyłu i ostrzegają za pomocą sygnałów dźwiękowych i wskazań na wyświetlaczu przed potencjalnymi zderzeniami.
- Flank Guard ostrzega za pomocą sygnałów dźwiękowych i wskazań na wyświetlaczu przed obiektami, z którymi samochód może zetknąć lub zderzyć się z boku (typu słupek lub ściana) podczas manewrowania z niską prędkością.
- Panoramiczna kamera cofania o wysokiej rozdzielczości: dodatkowa pomoc podczas parkowania; zwiększa kąt widzenia tego co dzieje się za samochodem do 180 stopni, umożliwiając kierowcy dostrzeżenie przeszkód zbliżających się z prawej lub lewej strony.