Nowe silniki 1.7 CDTI w Astrze

Nowe silniki 1.7 CDTI w Astrze15.04.2007
Nowa edycja Opla Astry o zmienionej konstrukcji i nowych rozwiązaniach technicznych dostępna jest teraz z dwoma nowymi i nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi o pojemności 1.7 ...

Te najnowsze jednostki turbo z wtryskiem common-rail, mają stosunkowo niewielki rozmiar, jednak dzięki wysokiej mocy na litr pojemności skokowej i dużemu zapasowi mocy są bardzo oszczędne i oferują niski poziom emisji spalin. Te bardzo wydajne silniki, współpracujące standardowo z sześciobiegową skrzynią biegów, już teraz spełniają wymagania dotyczące przyszłych norm emisji spalin – to cecha wszystkich silników CDTI Astry, wyposażonych w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Silnik 1.7 CDTI ECOTEC o mocy 81 kW/110 KM wytwarza 140 g CO2 na kilometr, a jednostka o mocy 92 kW/125 KM – 146 g/km.

Nowe silniki 1.7 CDTI w Astrze 1 Oprócz doskonałych osiągów i radości z jazdy klienci korzystają również z niewielkich kosztów eksploatacji, będących efektem niskiego poziomu zużycia paliwa, które wynosi zaledwie 5,2/5,4 litra oleju napędowego na 100 km (wersja pięciodrzwiowa). Podstawowa cena 20 305 (110 KM) i 22 400 (125 KM) euro to kolejny mocny argument przemawiający za wybraniem proekologicznego silnika w bestsellerze Opla, który jest teraz dostępny z sześcioma jednostkami wysokoprężnymi, a ogólnie z 13 różnymi silnikami o mocy od 90 do 240 KM w Astrze OPC.

Oba nowe silniki 1.7 CDTI w trzeciej generacji Astry, będącej jednym z liderów segmentu kompaktów, w którym panuje wysoka konkurencja, wyposażone są w układ wtrysku bezpośredniego common-rail, cztery zawory na cylinder z kontrolą zawirowania i system recyrkulacji schłodzonych spalin z elektropneumatyczną kontrolą klap obejścia. Efektem jest doskonałe działanie, bezpośrednie reakcje i oszczędność. Średnica cylindra tej kompaktowej jednostki wynosi 79 mm, zaś skok tłoka 86 mm, co w sumie daje pojemność skokową 1686 cm3. Głowica cylindrów wykonana jest z lekkich stopów, a blok silnika to odlew z szarego żeliwa. Szesnastoma zaworami sterują bezpośrednio dwa górne wałki rozrządu przez popychacze bazowe, a maksymalne ciśnienie wtrysku wynosi 1800 bar. Sprężarka o zmiennej geometrii łopat turbiny zapewnia szybkie reakcje.

Idealna czystość w połączeniu z dużym potencjałem przyjemności z jazdy

Gama ultranowoczesnych turbodiesli nowej Astry, począwszy od jednostki 1.3 CDTI o mocy 66 kW/90 KM po 1.9 CDTI o mocy 110 kW/150 KM, jest teraz znacznie szersza niż kiedykolwiek wcześniej i nie ma sobie równych w tym segmencie rynku. Jednostki 1.7 CDTI poszerzają tę gamę o kolejne, bardzo wydajne silniki. Od samego początku prac konstrukcyjnych inżynierowie Opel/GM uwzględniali przyszłe ograniczenia emisji spalin. Jednym ze środków technologicznych umożliwiających osiągnięcie tego poziomu czystości jest system zaawansowanej techniki recyrkulacji spalin z dodatkową funkcją chłodzenia. Elektropneumatyczna kontrola klap obejścia, którą steruje system sterowania silnikiem, sprawia, że spaliny osiągają temperaturę odpowiednią dla procesu spalania podczas powrotu do cylindrów.

Silniki standardowo współpracują z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów i zostały wyposażone w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Łączą one wysoką moc na litr pojemności skokowej z wysokim momentem obrotowym, wynoszącym odpowiednio 260 Nm i 280 Nm przy 2300 obr. na min., co zapewnia doskonałe przyspieszenie we wszystkich sytuacjach. Prędkość maksymalna modeli Astry GTC 1.7 CDTI wynosi odpowiednio 187 i 197 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 11,6 i 10,4 sekundy, co obrazuje potencjał dynamiki nowych silników.

Źródło: Opel