Ostatnia Agila wyjechała z Gliwic

Ostatnia Agila wyjechała z Gliwic23.04.2007
Z taśm produkcyjnych fabryki GMMP w Gliwicach zjechał ostatni Opel Agila. Produkcja tego modelu rozpoczęła się w lutym 2000 roku. Zamówienie na ostatni srebrny egzemplarz z silnikiem 1,2 l zostało złożone u włoskiego dealera Opla ...

Gliwicki zakład był jedynym na świecie producentem Opla Agili. Od początku produkcji do jej zakończenia wyprodukowanych zostało 433 500 egzemplarzy, w tym 7 500 Suzuki Wagon R+, z czego 97% zostało wyeksportowanych do ponad 20 krajów Europy, a także Chin.

Ostatnia Agila wyjechała z Gliwic 1 Jakość, z jakiej zasłynęła produkowana w Gliwicach Agila, miała znaczący wpływ na budowę reputacji zakładu jako jednego z kluczowych w strukturach GM Europe, czego odzwierciedleniem było ulokowanie tam produkcji nowych modeli takich jak np. Zafira.

Zakończenie wytwarzania Agili związane jest z przygotowaniami do rozpoczęcia produkcji w Gliwicach Astry III sedan. Termin rozpoczęcia produkcji planowany jest na wrzesień, a GMMP będzie jedynym zakładem, gdzie produkowana będzie Astra III sedan. Po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych w Gliwicach będzie wytwarzanych około 40 tys. astr rocznie, przeznaczonych zarówno na rynek polski, jak i na inne rynki Europy Środkowej i Turcji. Nowy model dostępny będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi, o mocy od 90 do 140 KM. W sprzedaży pojawi się jesienią 2007 roku.

Na obecnym etapie podjęte zostaną działania obejmujące intensywne szkolenia pracowników wszystkich wydziałów, opracowanie planów współpracy z potencjalnymi dostawcami, rozpoczęcie rozmów z istniejącą siecią dostawców części i podzespołów, adaptacja linii produkcyjnej i dziania logistyczne.

Ostatnia Agila wyjechała z Gliwic 2 "Decyzja o wprowadzeniu Astry III sedan do produkcji jest ważnym krokiem w rozwoju naszego zakładu. Pozwoli nam optymalnie wykorzystać zarówno moce produkcyjne, jak i wysokie umiejętności naszych pracowników" - powiedział Romuald Rytwiński, Dyrektor Generalny GM Poland i GMMP.

"Nowy, czterodrzwiowy sedan odpowiada potrzebom klientów z Europy Środkowej i Wschodniej, zachowując przy tym doskonałą charakterystykę aktualnej, popularnej Astry, która dzięki sprzedaży ponad 1,2 miliona egzemplarzy tego modelu od marca 2004 roku zajmuje wiodącą pozycję w bardzo konkurencyjnym segmencie samochodów kompaktowych i w europejskich statystykach sprzedaży" - dodał Rytwiński.