Flex w mieście: nowa generacja Opla Agili

Flex w mieście: nowa generacja Opla Agili16.05.2007 Jeśli chodzi o styl życia współczesnych, aktywnych kobiet, kluczowym słowem jest równowaga. Praca, fitness, zakupy, spotkania z przyjaciółmi – wszystko to ułatwia samochód, najlepiej równie elastyczny jak jego właścicielka ...

Rüsselsheim. Jeśli chodzi o styl życia współczesnych, aktywnych kobiet, kluczowym słowem jest równowaga. Praca, fitness, zakupy, spotkania z przyjaciółmi - wszystko to ułatwia samochód, najlepiej równie elastyczny jak jego właścicielka.

Flex w mieście: nowa generacja Opla Agili 1 I właśnie o tym myśleli konstruktorzy i inżynierowie podczas prac nad najnowszą generacją Opla Agili. Efektem jest stylowy miejski samochód, którego kompaktowe wymiary ułatwiają manewry na ciasnych parkingach, ale przestronne wnętrze umożliwia przewożenie sprzętu sportowego. Jest również wystarczająco duży, aby mogła nim podróżować rodzina czy grupa przyjaciół.

Nawet przy niewielkiej długości, wynoszącej 3,74 m, nowa Agila oferuje czworo drzwi i przestrzeń dla pięciu pasażerów. Jakość materiałów, nowa kolorystyka wewnętrzna i zewnętrzna, liczne schowki i duża przestrzeń na wysokości głowy to doskonałe połączenie. Wrażenia z jazdy polepszają takie detale, jak oddzielny obrotomierz na panelu instrumentów, wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów i zdalne sterowanie radiem na kole kierownicy. Wysoka pozycja siedzenia ułatwia wsiadanie i wsiadanie i zapewnia doskonałą widoczność w ruchu miejskim. Oparcia tylnej kanapy składają się, tworząc całkowicie płaską podłogę, pod którą znajduje się dodatkowy schowek.

Flex w mieście: nowa generacja Opla Agili 2 W sumie Agila oferuje ponad 1100 litrów przestrzeni bagażowej dostępnej przez dużą klapę - to najlepszy wynik w tym segmencie pojazdów. Nowa Agila jest ponadto wyposażona w pakiet bezpieczeństwa obejmujący cztery poduszki powietrzne oraz opcjonalnie dostępny system ESP i kurtyny powietrzne.

Samochód może być napędzany silnikiem wysokoprężnym z wtryskiem common-rail lub jednym dwóch żwawych silników benzynowych o mocy do 86 KM, które łączą dobre osiągi z niskim poziomem emisji spalin. Alternatywę dla standardowej, ręcznej skrzyni biegów stanowi przekładnia automatyczna - rzadkość w tej klasie pojazdów. Druga generacja Opla Agili zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie (13 - 23 września 2007) i będzie dostępna w sprzedaży od wiosny 2008 roku.

Opinie o nowej Agili

Hans Demant, Dyrektor Zarządzający firmy Opel: "Nowa Agila doskonale radzi sobie w każdej sytuacji. Jej zwinny układ jezdny i żwawe silniki sprawiają wiele radości - a przy tym są oszczędne i emitują mało CO2".

Belinda Müller, konstruktor: "Nuda to przeszłość. Kto powiedział, że mały miejski samochodzik nie może być fajny? Szeroka gama kolorystyki i śmiały styl tworzą doskonałe wnętrze, uzupełnione dużą przestrzenią na wysokości głowy".

Sara Nicholson, Menedżer Europejskiego Marketingu Opla: "Agila, najnowsze dziecko Opla, to radość i wszechstronność dla każdej kobiety".

Charakterystyka nowej Agili:

- Design: nowoczesny, pięciodrzwiowy samochód jednobryłowy o opływowych liniach, dynamicznej linii dachu, z klasycznym przodem Opla i wyważonymi proporcjami (długość/szerokość/wysokość: 3,74/1,68/1,59 m) pomimo kompaktowych rozmiarów.
- Wnętrze: elastyczny pojazd pięciomiejscowy, wysoka pozycja siedzenia zapewnia doskonałą widoczność, wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów na konsoli centralnej, duże, wyraźne wskaźniki, oddzielny obrotomierz, świeża kolorystyka, w tym pomarańczowe i niebieskie obicia, konsola centralna i panel instrumentów, regulacja wysokości kierownicy ze zdalnym sterowaniem radia, regulacja wysokości przednich foteli,
liczne schowki, oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcjach 60:40, płaska podłoga bagażnika z dodatkowym schowkiem.
- Układ jezdny: nowo zaprojektowany, precyzyjny układ jezdny, przednia oś mocowana do ramy pomocniczej, pół-niezależne zawieszenie tylne, duże, nawet 15-calowe koła.
- Silniki: dwa nowe żwawe silniki benzynowe (1,0 l/65 KM z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, 1,2 l/86 KM także z automatyczną przekładnią), oszczędna jednostka wysokoprężna z układem wtrysku common-rail (1,3 l/75 KM, 1980 Nm) z filtrem cząstek stałych.
- Bezpieczeństwo: Przednie i boczne poduszki powietrzne, sygnał alarmowy niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy i poduszka powietrzna pasażera z przodu z funkcją wyłączania w standardzie, ponadto dostępne kurtyny powietrzne i system ESP.

Źródło: General Motors Poland