Nowy Opel Corsa GSi

Nowy Opel Corsa GSi12.06.2007
W przeciwieństwie do Opla Corsa OPC, który pojawił się na rynku kilka miesięcy temu, nowe GSi emanuje subtelnie sportowym charakterem, a nie bezkompromisowymi osiągami. Wersja jest prezentowana podczas salonu samochodowego w Barcelonie ...

Rüsselsheim. Nowy Opel Corsa GSi ma w sobie "więcej treści niż formy". W przeciwieństwie do Opla Corsa OPC, który pojawił się na rynku kilka miesięcy temu, nowe GSi emanuje subtelnie sportowym charakterem, a nie bezkompromisowymi osiągami. Wersja jest prezentowana podczas salonu samochodowego w Barcelonie (7–17 czerwca 2007 r.).

Nowy Opel Corsa GSi 1 Mocny, turbodoładowany silnik 1.6 ECOTEC modelu GSi wytwarza moc 110 kW/150 KM przy 5 000 obr. na min., co plasuje go pomiędzy Corsą Sport 1.7 CDTI (125 KM) a wyczynową Corsą OPC (192 KM).

"Z radością prezentujemy kolejny model z legendarnej serii GSi. Fani Opla wiedzą, co oznaczają trzy litery GSi: mnóstwo radości, doskonały stosunek wartości do ceny i brak kompromisów, jeśli chodzi o codzienną eksploatację czy warunki jazdy" - wyjaśnia Alain Visser, Dyrektor Europejskiego Marketingu Firmy Opel. - "Corsa GSi łączy w sobie zalety kompaktowych wymiarów z imponującymi osiągami w całym zakresie obrotów, co w istocie plasuje ten model w wyższym segmencie". Dodanie wersji GSi do gamy modeli Corsy rozszerza ją do pięciu silników benzynowych i trzech wysokoprężnych o mocy od 60 do 192 KM. Od chwili premiery czwartej generacji Corsy w październiku 2006 roku w całej Europie sprzedano ponad 320 000 egzemplarzy nowej Corsy.

Nowy Opel Corsa GSi 2 Nabywcy Corsy GSi mają do wyboru wersję trzy- i pięciodrzwiową, Napędzana benzynowym silnikiem turbo 1.6 Corsa GSi osiąga prędkość maksymalną 210 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Zwinną jazdę zapewnia standardowo oferowane elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) o progresywnej sile działania oraz obniżone, sportowe zawieszenie (z przodu o 18 mm, z tyłu o 15 mm) z systemem ESP.

Stylistyka Corsy GSi to także delikatnie sportowy charakter i zmiany zewnętrzne, w tym dolny spoiler z przodu, tylny spoiler górny i dolny, progi w kolorze nadwozia, chromowana końcówka sportowej rury wydechowej i 17-calowe felgi aluminiowe. Dynamiczną atmosferę wnętrza podkreślają wygodne, czarno/czerwone sportowe fotele z bocznym podparciem, skórzana kierownica z czerwonymi wstawkami, czerwone pasy bezpieczeństwa i aluminiowe nakładki na pedały.

Źródło: GM Poland