Concept car Signum² na IAA 2001 we Frankfurcie

Concept car Signum² na IAA 2001 we Frankfurcie29.08.2001
Synteza atrakcyjnego wyglądu, komfortu, łatwości obsługi i wielofunkcyjności. Innowacyjny concept car Opla nazywa się Signum² i zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie (13-23.09.2001) ...

Concept car Signum² na IAA 2001 we Frankfurcie 1 Synteza atrakcyjnego wyglądu, komfortu, łatwości obsługi i wielofunkcyjności. Innowacyjny concept car Opla nazywa się Signum² i zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie (13-23.09.2001).

Nazwa nawiązuje do wcześniejszego studium zaprezentowanego na salonie genewskim w 1997 roku. Signum² przejęło z tego prototypu wiele detali. Projektanci Opla postawili sobie za cel przede wszystkim jedno: uzyskanie syntezy atrakcyjnego wyglądu, wysokiego komfortu, łatwej obsługi i dużej funkcjonalności. Signum² posiada napęd przedni i łączy elegancki wdzięk coupé z właściwościami użytkowymi kombi a dzięki wielu nowoczesnym rozwiązaniom w wyposażeniu wnętrza podkreśla status Opla jako wiodącego europejskiego producenta atrakcyjnych i szczególnie wszechstronnych pojazdów. Carl-Peter Forster, prezes zarządu Adam Opel AG twierdzi: "Signum² zapowiada rozwiązania i elementy, które będą dominowały w modelach Opla w przyszłości".

Concept car Signum² na IAA 2001 we Frankfurcie 2 Signum² ma uosabiać nowy profil marki. Dzięki swemu sugestywnemu progresywnemu designowi sprawia wrażenie auta bardzo dynamicznego. Nowoczesna konstrukcja siedzeń i system pojemników-schowków, które można dowolnie przesuwać po specjalnej szynie to innowacyjne przykłady jego wyjątkowej wszechstronności. System informacyjny w tym studium pokazuje, jak eksperci Opla wyobrażają sobie wyposażenie i ergonomiczne systemy obsługi w aucie. Zupełnie nowym pomysłem jest możliwość przesunięcia ku górze za pomocą specjalnego przycisku oparcia tylnej kanapy – powstaje wtedy rodzaj przegrody sięgający wysokości linii pasów bezpieczeństwa.

Z zewnątrz Signum² wygląda wtedy jak auto dwuosobowe a bagaże spoczywają bezpiecznie i są osłonięte przed wzrokiem ciekawskich. Panoramiczny, szklany dach o dużej powierzchni sięga aż do przedniej szyby i gwarantuje czterem pasażerom poczucie przestronności i przewiewności. Signum² to auto dla smakoszy – "na pokładzie" znajduje się kompaktowe, wbudowane w jeden ze schowków urządzenie do parzenia espresso, które dba o to, aby nawet na trasie kierowcy i pasażerom nie zabrakło świeżej i pysznej kawy.

Concept car Signum² na IAA 2001 we Frankfurcie 3 Dzięki szerokiemu rozstawowi kół (2830 mm) i krótkiemu tylniemu zwisowi Signum² nawet w stanie spoczynku sprawia wrażenie bardzo dynamicznego auta. Wrażenie to wzmacniają "muskularne" nadkola i duże 19-calowe felgi z oponami w rozmiarze 245/35 R19. Typowymi dla Opla cechami designu są masywne słupki tylne. Projektanci, pozostając wierni typowemu wyglądowi coupé zrezygnowali całkowicie z słupków środkowych powyżej linii pasów bezpieczeństwa. Część przednią zdominowały trapezowata kratownica chłodnicy i trójwymiarowe, wertykalne reflektory. Tak, jak w modelach Corsa i Speedster w Signum² na środku maski silnika znajduje się przetłoczenie.

We wnętrzu naturalne materiały i przyjazne kolory zapewniają domową atmosferę. Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mogą w szczególnie wygodny sposób wsiadać do samochodu: wystarczy pociągnąć za klamkę u drzwi aby siedzenia przesunęły się w kierunku wejścia. W tym czasie kierownica przylega niemal do deski rozdzielczej i pozostawia wiele miejsca wsiadającemu. Gdy kierowca przekręci swój fotel ku przodowi i uruchomi silnik - kierownica o kształcie tych używanych w samolotach automatycznie przysunie się ku niemu. kolorowe cyfrowe wskaźniki na desce rozdzielczej pokazują najważniejsze informacje, takie jak wskazówki dotyczące trasy przekazywane przez system nawigacyjny.

Concept car Signum² na IAA 2001 we Frankfurcie 4 Szczegółowa mapa elektronicznego przewodnika pokazuje się na siedmiocalowym dużym centralnym monitorze na konsoli środkowej. Dla pasażera na przednim siedzeniu przeznaczono komputer z dostępem do Internetu obsługiwany za pomocą klawiatury na podczerwień. Monitor tego PC po zakończeniu pracy składa się i ukrywa w desce rozdzielczej.

Tył Signum² ma służyć wyłącznie relaksowi i rozrywce. Obydwaj pasażerowie na tylniej kanapie maja do dyspozycji: w rozkładanym podłokietniku dwa odtwarzacze DVD z słuchawkami. Dzięki nim można odtwarzać audio CD a przy pomocy specjalnych okularów wideo, które także znajdują się w podłokietniku, także oglądać filmy.

Napęd Signum² stanowi prototypowy ośmiocylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim. Został on stworzony przez GM Powertrain w USA – nazywa się "Global XV8" i wykonano go z aluminium; jego pojemność to 4,3 l a moc 220 kW/300 KM; maksymalny moment obrotowy – 400 Nm.

Źródło: Opel