Ekonomiczne gwiazdy Opla: nowa Corsa i Astra

Ekonomiczne gwiazdy Opla: nowa Corsa i Astra01.09.2008
Opel wprowadza nowe, przyjazne dla środowiska wersje Corsy i Astry z silnikami ecoFLEX. Przy emisji CO2 tylko 109 g/km (Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX) oraz 119 g/km (Astra 1.7 CDTI ecoFLEX), samochody te to prawdziwe gwiazdy ...

...w dziedzinie ekonomiki, zużywające odpowiednio jedynie 4,1 i 4,5 l na 100 km. Oba modele są standardowo wyposażone w bezobsługowe filtry cząsteczek. Producent podejmuje szereg działań traktując je jako część swego zobowiązania do dalszego zmniejszania zużycia paliwa i emisji spalin w samochodach wyposażonych w konwencjonalne silniki spalinowe.

Ekonomiczne gwiazdy Opla: nowa Corsa i Astra 1 "Świadomość ochrony środowiska w Oplu oznacza oferowanie inteligentnych innowacji technologicznych w przystępnej cenie, czyniąc je dostępnymi dla możliwie jak największej liczby klientów. Corsa i Astra w wersjach ecoFlex to najnowsze egzemplarze naszej strategii i bezpośrednio odnoszą się do potrzeb nabywców w segmencie sprzedaży na szeroką skalę", mówi Hans Demant, Prezes Adam Opel GmBH.

Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX: zmniejszenie emisji CO2 o 10 g/km
Dzięki ulepszonemu sterowaniu silnikiem oraz mniejszej wadze pojazdu Opel zmniejszył w Corsie 1.3 CDTI ecoFLEX zużycie paliwa oraz emisję CO2 o około 9%. Zużycie paliwa w jeździe kombinowanej wynosi obecnie 4,1l zamiast 4,5l oleju napędowego na 100 km przy emisji CO2 równej 109 g/km,, co oznacza że emituje obecnie o 10g CO2 na km mniej niż poprzednio. {AKAPIT{ Corsa i Astra ecoFlex mają podobną receptę na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin. W przypadku Corsy kalibracja silnika 1,3 CDTI jest zoptymalizowana i dostosowana do dłuższych przełożeń skrzyni biegów. W celu poprawy aerodynamiki, samochód został obniżony o 20 mm, wloty powietrza zoptymalizowane, a koła wyposażone w nowo zaprojektowane, bardziej funkcjonalne kołpaki. Corsa ecoFlex jest również wyposażona w mniejsze opony 175/70 zamiast 185/70, specjalnie zoptymalizowane pod kątem oporu toczenia i dostosowane do lżejszych - formowanych plastycznie - 14-calowych obręczy stalowych. Inżynierowie zwrócili większą uwagę na redukcję ciężaru, zmniejszając go o nie mniej niż 45 kg. Przykładowo, sama optymalizacja kół i opon pozwoliła na zmniejszenie ciężaru o 7,2 kg.

Ekonomiczne gwiazdy Opla: nowa Corsa i Astra 2 Corsa ecoFLEX z 5-biegową manualną skrzynią biegów w wariantach wyposażenia Corsa i Edition będzie oferowana w trzydrzwiowym nadwoziu. Jej osiągi są podobne do osiągów jej poprzedników: moc silnika 55 kW/75 KM, maksymalny moment obrotowy 170 Nm oraz prędkość maksymalna 168 km/h.

Nowa Astra 1.7 CDTI ecoFLEX: wyższe osiągi, niższa emisja CO2
Nowa Astra 1.7 CDTI ecoFLEX będzie dostępna w wersjach 3 i 5-drzwiowej oraz kombi, i wyposażona w manualną 6-biegowe skrzynię biegów. Ten wyjątkowo ekonomiczny samochód kompaktowy spala tylko 4,5l oleju napędowego na 100 km oraz emituje 119 g/km CO2. Silnik 1.7 CDTI common-rail zapewnia maksymalną moc 81kW/110 KM, moment obrotowy 260 Nm przy 2 000 obr/min. oraz prędkość maksymalną 188 km/h - udowadniając, że jazda może być równie przyjazna dla kierowcy, jak i dla środowiska.

Inżynierowie GM osiągnęli to modyfikując Astrę 1.7 CDTI na szereg sposobów. Zdecydowali się oni na większe przełożenie przekładni głównej, zoptymalizowany system sterowania silnikiem oraz redukcję biegu jałowego silnika. Traktując ciężar jako wroga, zmniejszyli ciężar własny nowej Astry ecoFlex o 30 kg.

Ekonomiczne gwiazdy Opla: nowa Corsa i Astra 3 Ponadto, inżynierowie poprawili aerodynamikę samochodu obniżając podwozie, optymalizując przedni wlot powietrza oraz uwzględniając obniżający opór dolny panel przedziału silnikowego. Zmniejszyli także minimalną prędkość obrotową pompy wspomagania układu kierowniczego oraz dostosowali 15-calowe opony o niskim oporze toczenia (opcjonalnie 16-calowe).

Całościowe podejście do zwiększenia sprawności i optymalizacji zużycia paliwa
Modele Corsy i Astry ecoFLEX demonstrują, że zużycie paliwa może być zmniejszone przy pomocy dostępnej inteligentnej technologii. Poza badaniami oraz rozwojem alternatywnych systemów napędowych, inżynierowie GM kontynuują prace nad zwiększeniem sprawności samochodów z napędem konwencjonalnym. Nie odnosi się to wyłącznie do silników, lecz także do wzajemnych relacji wszystkich komponentów związanych ze zużyciem paliwa.

Obydwa modele będą dostępne latem 2009r. Opel zaprezentuje wersję ecoFLEX swego najnowszego modelu Insignia, przenosząc niskie zużycie paliwa oraz emisję gazów wylotowych wraz z wysokim komfortem oraz osiągami do samochodów klasy średniej.

Źródło: General Motors