Opel Insignia ecoFLEX Sports Tourer

Opel Insignia ecoFLEX Sports Tourer02.07.2009
Linia modeli Opla po raz kolejny rozszerzona zostaje o pojazd przyjazny dla środowiska: Od jesieni dostępna będzie szczególnie przyjazna dla środowiska Insignia ecoFlex w wersji Sports Tourer. Elegancka wersja kombi europejskiego Samochodu Roku 2009 ...

...spala w cyklu mieszanym zaledwie 5,3 litra oleju napędowego na 100 km i emituje zaledwie 139 g CO2/km (ecoFLEX w wersji sedan: 5,2 l/100 km, 136 g CO2/km), oferując jednocześnie przestrzeń bagażową rzędu maks. 1 530 litrów.

Wszystkie modele Insigni ecoFLEX łączą w sobie oszczędność z przyjemnością prowadzenia. Silnik 2.0 CDTI z systemem Clean Tech gwarantuje moc rzędu 118 kW/160 KM i maksymalny moment obrotowy równy 380 Nm. Insignia ecoFLEX Sports Tourer osiąga maksymalną prędkość 215 km/h - trzy kilometry na godzinę więcej, niż standardowa wersja - i przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu zaledwie 9,9 sekundy.

Zamówienia na Opla Insignię ecoFLEX Sports Tourer składać można już teraz - ceny zaczynają się od 28 690 euro (zalecana cena detaliczna, w tym podatek VAT) w Niemczech. Samochód wyposażony jest w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów, charakteryzuje się dłuższym przełożeniem przekładni głównej, szeregiem unowocześnień aerodynamicznych i specjalnie dla niego stworzonymi, niskooporowymi oponami Michelin 225/55 R 17". „Insignia ecoFLEX to coś więcej, niż jedynie samochód przyjazny środowisku. Gwarantuje ona równie doskonałe właściwości jezdne, innowacyjne technologie i komfort, jak pozostałe modele Insignia. A wszystko za cenę niemającą właściwie poważnej konkurencji - co dotyczy zarówno wersji Sports Tourer, jak i sedan", mówi Hans Demant, dyrektor generalny Adam Opel GmbH.

Na oszczędności związane z nowym Oplem Insignia ecoFLEX zwrócono uwagę odbiorców już podczas czerwcowego pokazu dla prasy wersji sedan. Europejscy dziennikarze testujący Insignię ecoFLEX przez dwa tygodnie na drogach znajdujących się na południe od Frankfurtu potwierdzili, iż oficjalne zapowiedzi fabryczne dotyczące spalania 5,2 litra oleju napędowego na 100 km są bardzo realistyczne. Podczas pierwszej części jazd testowych, obejmujących głównie pozamiejskie drogi na odcinku od lotniska we Frankfurcie do Heidelbergu, większość samochodów potrzebowała mniej niż pięć litrów oleju napędowego. Niektórzy dziennikarze skupili całą swą uwagę na poziomie zużycia paliwa; jednemu z reporterów z Chorwacji udało się osiągnąć rekordowo niskie zużycie paliwa wynoszące 3,6 litra na 100 kilometrów.

Źródło: GM