Opel w Genewie

Opel w Genewie12.02.2010
Opel z pewnością rozemocjonuje odwiedzających Salon Motoryzacyjny w Genewie, gdy 4 marca odkryje Merivę - świeżego, innowacyjnego, elastycznego mistrza segmentu pojazdów typu monocab. Dzięki debiutowi futurystycznego samochodu koncepcyjnego, ...

...prezentacji Opla Ampery - pojazdu z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu - jak również odświeżonej Corsie z ekonomicznymi silnikami, Opel zaprezentuje krok firmy w stronę umocnienia wiodącej pozycji w motoryzacji przyjaznej środowisku.

Opel w Genewie 1 „W kategoriach napędowych, Opel pozostaje liderem innowacji i europejskiej troski o środowisko, ubierając przy tym swoje silniki w stylowy, wyrazisty design. Wszystko to widoczne będzie na salonie w Genewie," mówi Alain Visser, Wiceprezes Opla/Vauxhalla do spraw sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych.

Meriva: Mistrz elastyczności
Innowacyjny, wszechstronny i elegancki: Opel Meriva drugiej generacji, którego premiera zapowiedziana została na 4 marca, ustanawiać będzie nowe standardy motoryzacyjnej wszechstronności dzięki niezliczonym, innowacyjnym funkcjom opracowanym celem optymalizacji elastyczności wykorzystania wnętrza i opakowanym w wyróżniający się, współczesny wygląd.

Meriva drugiej generacji oferuje inteligentną, przystępną cenowo elastyczność pokładową. Zastosowany w niej system FlexSpace został dopracowany tak, aby korzystanie z niego uczynić jeszcze bardziej intuicyjnym i łatwym. W modelu wprowadzony został system FlexDoors, innowacyjnych drzwi tylnych otwieranych w kierunku przeciwnym do przednich, mający ułatwić wsiadanie do kabiny - premierowe rozwiązanie w produkcji masowej. Ponadto nową Merivę cechuje większa przestrzeń transportowa, potęgowana dodatkowo przez rewolucyjne rozwiązanie elastycznej konsoli środkowej, jak również unikalny dla Opla system FlexFix - zintegrowanego tylnego bagażnika rowerowego chowanego podobnie jak szuflada pod tylną przestrzenią ładunkową.

Charakterystyczną dla Merivy elastyczność dodatkowo potęguje wyrazisty wygląd zewnętrzny oraz stylistyka wnętrza, rozwijająca utytułowany, nowy język designu Opla prezentowany wcześniej w modelach Insignia i Astra. Meriva wywodzi się z tej samej linii Opla, posiada jednak własną osobowość: Sylwetka typu monocab jest płynna, elegancka i dynamiczna. Załamująca charakterystyczna linia tylnej szyby podkreśla drzwi typu FlexDoors, a jednocześnie poprawia widoczność pasażerom siedzącym z tyłu, szczególnie dzieciom.

Opel w Genewie 2 Szeroka gama jednostek napędowych uzupełniona została o silnik z turbodoładowaniem, zwiększającym efektywność jazdy. Oferta obejmuje silniki o mocy od 75 do 140 KM, w tym wyjątkowo ekonomiczną wersję ecoFLEX. Naturalnie Meriva sprzedawana będzie z jedną z 5- i 6-biegowych skrzyni biegów, jak również z automatyczną skrzynią sześciobiegową.

Samochód koncepcyjny: Aspiracje do wspaniałej przyszłości
Opel po raz pierwszy przedstawi samochód koncepcyjny o licznych cechach pożądanych przez firmę w jej dalszym rozwoju: „Połączenie wyraźnego, pięknego designu z niemiecką precyzją mające na celu sprostanie przyszłym wyzwaniom związanym z ochroną środowiska".

Połączenie designu, innowacji przyjaznych środowisku oraz alternatywnych źródeł napędu w tym wizjonerskim modelu stanowi dowód na to, iż nie jest konieczne poświęcenie wielkości i komfortu, aby pojazd był przyjazny środowisku.

Opel Ampera: Popis w Genewie
Kolejny jasny punkt salonu w Genewie: Opel Ampera, pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu. Produkcja pięciodrzwiowego, czteromiejscowego Opla Ampery zaplanowana została na drugie półrocze 2011 roku. Ampera wywodzi się z linii Opli Astra i Insignia, Europejskiego Samochodu Roku 2009, wykorzystano w niej jednak przełomową technologię napędu elektrycznego o nazwie Voltec.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych elektrycznych układów napędowych, Voltec wykorzystuje elektryczność jako podstawowe źródło napędu, a dopiero później benzynę do wytwarzania prądu. Pozwala to Amperze na przezwyciężenie wszelkich trudności związanych ze zwykle ograniczonym zasięgiem samochodów czysto elektrycznych.

Opel w Genewie 3 Opel Ampera to zaledwie część misji Opla w kierunku zajęcia wiodącej w Europie pozycji na rynku napędów alternatywnych, wykorzystująca innowacyjne technologie i udostępniająca je za przystępną cenę.

Nowy Opel Corsa: Wyjątkowo niskie zużycie paliwa Jedną z głównych zasad Opla jest uczynienie naszej atmosfery czystszą. W tym celu w nowej Corsie wprowadzono zmiany prowadzące do ograniczenia zużycia paliwa nawet o 13 procent, jednak bez negatywnego wpływu na moc i przyjemność płynącą z jazdy. Energetyczna Corsa to nie tylko pojazd ładny dla oka, ale gwarantujący również doskonałą jakość. W niedawnym raporcie przygotowanym przez wiodącą europejską organizację techniczną DEKRA Opla Corsę uznano za samochód najlepszy w kategoriach jakościowych. W raporcie na rok 2010 Corsa otrzymała najniższy spośród wszystkich badanych pojazdów współczynnik awaryjności.

Nowa Corsa oferuje szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych o niskim poziomie emisji spalin, w tym model Corsa ecoFLEX z silnikiem 1,3 CDTI emitującym zaledwie 98 g CO2. Gama silników obejmuje szeroką ofertę silników benzynowych, od wersji podstawowej, 1-litrowej, 3-cylindrowej (48 kW/65 KM) po zastosowany w Corsie OPC silnik turbo o pojemności 1,6 litra (141 kW/192 KM). Wśród silników wysokoprężnych znajdują się jednostki 1,3 i 1,7 CDTI o mocy od 55 kW/75 KM do 96 kW/130 KM zużywające poniżej 5 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Źródło: GM