Samochód koncepcyjny Astra High Performance

Samochód koncepcyjny Astra High Performance07.10.2004
Oprócz nowej Astry GTC i Astry GTC z nową przednią szybą panoramiczną, w trakcie tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu Opel zaprezentuje trzecią premierę: samochód koncepcyjny Astra High Performance ...

Oprócz nowej Astry GTC i Astry GTC z nową przednią szybą panoramiczną, w trakcie tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu Opel zaprezentuje trzecią premierę: samochód koncepcyjny Astra High Performance. Mocne, lakierowane na czerwono nadwozie, powstałe w oparciu o wersję trzydrzwiową, odzwierciedla potencjał nowego, kompaktowego samochodu i wskazuje drogi przyszłego rozwoju sportowych odmian modelu Astra. Dzięki doskonałemu wyglądowi i sportowym rozwiązaniom technicznym, samochód gwarantuje to, co zwiastuje jego nazwa.

Samochód koncepcyjny Astra High Performance 1 Wystarczy rzut okiem na dane techniczne Astry High Performance: moc 176 kW/240 KM, maksymalny moment obrotowy 310 Nm, przyspieszenie od zera do 100 km/h w siedem sekund i prędkość maksymalna około 240 km/h.

Osiągi te możliwe są dzięki zastosowaniu mocnego silnika, oferowanego obecnie w nieco mniej sportowych wersjach Astry pięciodrzwiowej i kombi – jednostki benzynowej 2.0 turbo o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 262 Nm. Zwiększenie mocy jest efektem optymalizacji układu dolotowego i wydechowego, zastosowania najwyższej jakości podzespołów jak również zmian w turbosprężarce i systemie wtrysku. Zawieszenie IDSPlus doskonale pasuje do mocy silnika, współpracującego z sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów. Układ ten, doceniony już przez specjalistyczną prasę w "cywilnych" modelach Astry, obejmujący system elektronicznej kontroli amortyzacji oraz integrujący w sobie działanie wszystkich pomniejszych systemów, został udoskonalony na potrzeby Astry High Performance, co miało na celu nadanie jej jeszcze bardziej sportowych parametrów.

Samochód koncepcyjny Astra High Performance 2 Budząca respekt moc, ukryta pod karoserią, wyczuwalna jest od razu dzięki takim elementom konstrukcji jak mocniejsza niż w standardowej Astrze GTC konstrukcja przedniej części. Posiada ona znacznie szerszy i niżej umieszczony wlot powietrza, osłonę chłodnicy w kształcie plastra miodu czy zderzak z wyraźnie zaakcentowanym spoilerem i zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi w mocno zarysowanych otworach. Łączą się one płynnie z bocznymi progami, nieco większymi z przodu.

Tylna część koncepcyjnej Astry High Performance robi wrażenie równie silnej. Jej linię podkreślają dwa wcięcia boczne o strukturze kratki, podwójna rura wydechowa z końcówkami po lewej i po prawej stronie oraz spoiler dachowy i dolny, który przyczynia się do ograniczenia siły wznoszącej. Sportowy wygląd akcentują duże, 19-calowe felgi z lekkich stopów.

Samochód koncepcyjny Astra High Performance 3 Również w czerwonym wnętrzu pojazdu uwadze nie mogą umknąć sportowe detale. Najbardziej widoczne to sportowe fotele Recaro, zapewniające mocne podparcie boczne i wyposażone w przedłużane siedzisko oraz poczwórne wsparcie lędźwiowe. Inne elementy wykończenia to skórzana gałka dźwigni zmiany biegów i czerwone obręcze wokół wskaźników, których grafika odzwierciedla design całego samochodu.

Koncepcyjna Astra High Performance powstała dzięki pracy inżynierów w Międzynarodowym Ośrodku Rozwoju Technicznego (ITDC) w Rüsselsheim w ścisłej współpracy z zespołem OPC (Opel Performance Center).