Bardziej ekonomiczne Ople w 2011 roku

Bardziej ekonomiczne Ople w 2011 roku29.09.2010 Konstruktorzy Opla nigdy nie spoczywają na laurach, dlatego na Rok 2011 przygotowali ofertę produktową z szeregiem istotnych udoskonaleń związanych ze zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2. Wprowadzono technologię Start/Stop, ...

...a do oferty modeli Insignii dołączono jednostkę wysokoprężną z oplowskim systemem napędu Adaptive 4x4.

Bardziej ekonomiczne Ople w 2011 roku 1 Agila: większa moc, niższy poziom emisji z udoskonalonego silnika benzynowego o pojemności 1.2 l
W najnowszej ofercie modelu Agila znajduje się nowa jednostka benzynowa ecoFLEX o mocy 69 kW/94 KM i pojemności 1.2 l, zastępująca poprzedni silnik (który osiągał moc 63 kW/86 KM). Wykorzystuje ona technologię Start/Stop, zmienną synchronizację zaworów wlotowego i wylotowego, co przekłada się na większą ekonomiczność.

Agila 1.2 l zużywa zaledwie 5,0 litrów benzyny na 100 km i emituje 116 g CO2 w wersji z technologią Start/Stop, czyli o około 2,5 procent mniej niż ten sam silnik bez tej funkcji. W cyklu miejskim technologia Start/Stop pozwala na zmniejszenie poziomu emisji spalin o 9 procent.

Regulowana w pionie kierownica montowana jest obecnie standardowo we wszystkich modelach.

Corsa: obecnie oferowana z technologią Start/Stop i w bardziej efektywnej, najdoskonalszej wersji OPC
Ograniczająca poziom zużycia paliwa technologia Start/Stop oferowana jest opcjonalnie w Corsie 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM, a także w Corsie Van, pierwszym niewielkim vanie w tym segmencie. Zamiast pracy na biegu jałowym na światłach lub przejeździe kolejowym silnik zostanie automatycznie wyłączony, kiedy kierowca wrzuci bieg jałowy i zdejmie stopę z pedału sprzęgła. Gdy zapali się zielone światło, kierowca jedynie naciśnie pedał sprzęgła, aby ponownie uruchomić silnik, wrzucić pierwszy bieg i ruszyć. Wyeliminowanie czasu pracy na biegu jałowym prowadzi do niższego poziomu emisji gazów cieplarnianych przez silnik i także niższego poziomu hałasu.

Bardziej ekonomiczne Ople w 2011 roku 2 Najdoskonalsza w ofercie, przykuwająca wzrok Corsa OPC w dalszym ciągu charakteryzuje się zapierającymi dech w piersiach osiągami gwarantowanymi przez jednostkę 141 kW/192 KM 1.6 turbo, a przy tym wywołującym duże wrażenie ograniczeniem zużycia paliwa rzędu 0,6 l/100 km odpowiadającym 9,5-procentowemu ograniczeniu emisji CO2. Ta wyjątkowo ekonomiczna jednostka przyspiesza Corsę OPC od zera do 100 km/godz. w 7,2 sekundy.

Najnowsza gama modeli Opla Corsa oferuje obecnie odświeżoną gamę jednostek napędowych ograniczających zużycie paliwa i obniżających poziom emisji CO2 nawet o 13 procent, a jednocześnie zwiększających moc silnika w większości zastosowań. Oprócz zwiększenia mocy pod maską konstruktorzy Opla wprowadzili w Corsie również szereg całkowitych modyfikacji podwozia, w tym resorów, amortyzatorów, stabilizatora poprzecznego i osi tylnej, celem uzyskania poprawy komfortu jazdy bez wpływu na zwinność i przyjemność z prowadzenia. Nowa kalibracja wspomaganie Electric Power Steering (EPS), z zaktualizowanym oprogramowaniem, a także nowe materiały z których wykonano kolumnę kierowniczą zapewniają lepszą kontrolę i „czucie” pojazdu.

Meriva: Rozszerzona oferta silników wysokoprężnych
Całkowicie nowy Opla, Meriva drugiej generacji, dostępny jest obecnie z jednym z trzech silników wysokoprężnych, uzupełniających stanowiącą powód do dumy ofertę ośmiu jednostek napędowych. W efekcie tego klienci cieszyć mogą się wiodącym w klasie wyborem między pięcioma silnikami wysokoprężnymi a trzema benzynowymi o mocy od 55 kW/75 KM do 103 kW/140 KM.

Nowa wersja 1.3 CDTI ecoFLEX łączy w sobie o 21 procent większą moc (70 kW/95 KM) i 11,2 procent niższy poziom emisji spalin (119 g/km CO2) w porównaniu do poprzednika (55 kW/75 KM).

Bardziej ekonomiczne Ople w 2011 roku 3Nowość stanowią również dwie potężne wersje silnika 1.7 CDTI, dostępne z 6-biegową manualną skrzynią biegów, osiągające moc 81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM, o maks. momencie obrotowym wynoszącym 300 Nm i średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym rzędu 5,2 l/100 km.

Astra hatchback: większy wybór jednostek napędowych
W uzupełnieniu nowej rodziny modeli Astry, podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu (2 – 17 października) przedstawiona zostanie Astra Sports Tourer. Na rynku model ten pojawi się pod koniec roku.

Podobnie, jak w Astrze w wersji hatchback, oferta silników benzynowych poszerzona została o wersję 88 kW/120 KM silnika 1.4 l turbo z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Silnik ten zużywa zaledwie 5,9 l/100 km (138 g/km CO2) i oferowany jest obok wersji o mocy 103 kW/140 KM z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów.

Dalsze modyfikacje przeprowadzone przez konstruktorów jednostek napędowych Opla prowadzą również do czteroprocentowego ograniczenia zużycia paliwa do 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym oraz poziomu emisji CO2 do 119 g/km CO2 zarówno w wersji 81 kW/110 KM, jak i 92 kW/125 KM silnika 1.7 CDTI.

Po raz pierwszy Astra wykorzystuje obecnie połączenie adaptacyjnego zawieszenia mechatronicznego FlexRide z obniżonym i bardziej sprężystym podwoziem sportowym.

Bardziej ekonomiczne Ople w 2011 roku 4 Oferta modeli Insignii: większa ekonomiczność, wyrafinowanie i styl
Do modeli ecoFLEX Insignii – obejmujących wersje sedan, hatchback i kombi Sports Tourer – wprowadzono szereg udoskonaleń technologicznych prowadzących do pięcioprocentowego ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji spalin w cyklu mieszanym.

W wersji z silnikiem 2.0 CDTI o mocy 96 kW/130 KM lub 118 kW/160 KM najnowszy Opel Insignia ecoFLEX sedan zużywa zaledwie 4,9 l/100 km paliwa i emituje 129 g/km CO2. W wersji Sports Tourer dane te wynoszą odpowiednio 5,1 litra i 134 g/km. W wielu krajach europejskich modele te pozwalają obecnie klientom prywatnym i flotowym na maksymalizację korzyści podatkowych związanych z pojazdem.

Poza tym wszystkie silniki wysokoprężne zastosowane w Insignii korzystają na udoskonaleniach ograniczających poziom hałasu mechanicznego i hałasu spalania, a tym samym przyczyniających się do większego komfortu jazdy i niższego poziomu drgań w kabinie. Do ekonomicznej jazdy zachęca znajdujący się na panelu instrumentów wskaźnik „zmiany biegu na wyższy”, montowany obecnie standardowo ze wszystkimi manualnymi skrzyniami biegów.

Duży popyt na zastosowany w Insignii system Adaptive 4x4 zachęcił Opla do połączenia po raz pierwszy w historii napędu na cztery koła z wysokoprężną jednostką napędową. Ten inteligentny system można połączyć z silnikiem 2.0 CDTI o mocy 118 kW/160 KM, zapewniając tym samym kierowcom Insignii wszelkie zalety związane ze stabilnością, kontrolą trakcji i prowadzeniem pojazdu z układem Adaptive 4x4, a także ekonomiczną charakterystyką jazdy pojazdem z silnikiem wysokoprężnym.

Bardziej ekonomiczne Ople w 2011 roku 5 Projektanci kabiny Opla zachowali również nowoczesny i modny wygląd Insignii. Kabiny w wersji Sport i Cosmo są obecnie dostępne z wykonanym z wysokiej jakości skóry wnętrzem „Indian Summer” utrzymanym w ciepłym, koniakowym kolorze. Stanowi ono silne nawiązanie do mody, a wrażenie wysokiej jakości podkreślają wyraźne przeszycia foteli, elementów drzwi, kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Charakterystyczne dla Insignii „ostrze” wyszyto również na fotelach i dywanikach.

Na uzyskanie sportowego wyglądu pozwala nowy pakiet Sport Edition Pack, oferowany w połączeniu z czarnym wnętrzem w wersjach Sport i Cosmo. Obejmuje on pakiety nadwozia i wnętrza linii OPC, składające się ze sportowej, skórzanej kierownicy i dźwigni zmiany biegów, aluminiowych pedałów i ciemnej podsufitki. Nadwozie cechują niższe zderzaki przednie i tylne, szersze progi boczne oraz 19- lub 20-calowe obręcze ze stopów metali lekkich.

Oferta lekkich samochodów dostawczych Opla: model dostosowany do indywidualnych potrzeb
Zmodyfikowany Opel Vivaro cechują nowe elementy takie, jak udoskonalona, bardziej ekonomiczna oferta silników wysokoprężnych i przeprojektowany kokpit, a do oferty systemów audio- informacyjnych wprowadzono natomiast cztery nowe modele. Wersje silnika 2.0 CDTI o mocy 66 kW/90 KM i 84 kW/114 KM dostępne są obecnie z filtrem cząsteczek stałych (DPF). Zmniejszony poziom zużycia paliwa obu silników 2.0 CDTI, w których zastosowano technologię DPF, pozwala na dalsze oszczędności w kosztach eksploatacji. W zależności od modelu i wersji, poziom zużycia paliwa waha się między 7,5 a 7.8 l/100 km. Równie mocna, a przy tym ekonomiczna wersja Combi ecoFLEX zużywa zaledwie 7,4 l/100 km.

Nowy, niedawno wprowadzony na rynek Opel Movano charakteryzuje się innowacyjnymi technologiami, doskonałą funkcjonalnością i ekonomicznością. Poszerzona oferta wersji nadwozia modeli na rok 2011 obejmuje również pojazdy specjalnie modyfikowane, które można zamówić u producenta: na przykład pojazdy z nadwoziem typu box, rear tipper (wywrotka), three-way tipper (wywrotka trójstopniowa) oraz dropside (ciężarówka skrzyniowa).

Źródło: Opel